Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nou, dan doe je toch tien bloemetjesjurken? Nog een koopje, hoor. Ik heb daar trouwens geen verstand van, ik zou zoiets nooit doen. :roll:

Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Wie weet ?

Bericht door Fluks »

Ik blijf het tankergebeuren een interessant onderwerp vinden.Ik heb 13 jaar als kapitein op binnenvaart-tankers van 1500 tot 3500 ton gevaren.Bij stookolie-schepen was de voor-lading altijd belangrijk,dus de lading,die achter gebleven was.Met vluchtige producten was vooral ‘s zomers op langere reizen de verdamping enigszins problematisch.Om schadeclaims te voorkomen,dus goed uit te lossen,probeerde ik gebruik te maken van mijn eigen thermometers.waar een graadje verschil in zat.Er kon dus genoeg gesjoemeld worden,maar eerlijk duurt altijd nog het langst.Er waren genoeg schepen,waarop ik niet wilde varen,omdat het daar niet altijd eerlijk toeging.Ik denk,dat die tijd door elektronische meting wel voorbij is. Groet,Arie.
boei 30

sleutelkast herkomst gezocht

Bericht door boei 30 »

Ik ben in het bezit van een oud houten sleutelkastje, het is vermoedelijk afkomstig van de HAL, er staan in het kastje verschillende scheepsnamen in die korresponderen met de schepen die de HAL heeft gehad, dijk en dam namen. Ik had dit kastje toe bedacht aan het Maritiem museum te Rotterdam, maar zij kunnen er niets mee. De herkomst is onbekend.IS ER IEMAND DIE HIEROP AANSLAAT?
Vrg . Jasper de Waard
Jalowa48@mail.com
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door RobertB »

Via mijn website http://www.varenisfijner.nl kreeg ik onderstaand verzoek binnen. Wie helpt?

Ik ben al heel lang op zoek naar een oud-klasgenoot van me van de BM cursus 1970 – 1972 HSVS te Rotterdam: Hans Vogelpoel.
Zelf heb ik bij de Nedlloyd gevaren op ex. R. Lloyd - en VNS schepen uit de jaren ‘50, ’60. Ja jachten waren dat, alleen niet altijd even fijne machine kamers. Maar goed, in elk geval een tijd om nooit te vergeten.

Leendert Gouman te Bergschenhoek


Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Gebruikersavatar
stoker
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:59
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door stoker »

Boei30.
U heeft een mail over het sleutelkastje.

Stoker
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Wie weet ?

Bericht door Cor Leliard »

Een kennis van mij werkt als chauffeur bij Zarens transport.
Hij vertelde mij dat op de tweede Maasvlakte, in de Maersk haven een kraan van 900 ton wordt of mogelijk nu is gebouwd.
Klopt dat?? Het lijkt mij niet zo logisch dat er zo'n zware kraan op een vaste plaats wordt gebouwd
Groeten uit Breda aan de Mark
Cor Leliard
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Wie weet ?

Bericht door Otter »

Dat zal het totaal gewicht zijn Cor !
Wie onder weg is, vorderd
louis holleman

Re: Wie weet ?

Bericht door louis holleman »

Wie weet, waarom die moderne visserijschepen zo ongeveer altijd een verschrikkelijk roestige kont hebben, terwijl de rest keurig strak in de lak zit? Alsof ze die laatste sektie van dubbelroestend ijzer hebben gemaakt en de rest van roestvrij staal. Er zit ook nooit een spatje tjet op. Waarom? Uit mijn ouwe tijd herinner ik me ook roestige loggers en trawlers, maar die hadden nog een getjette romp met roest. Of een roestige romp met hier en daar wat tjet.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jdbvos »

daar rammelen de (wekker-)kettingen en de schilden tegenaan bij uitzetten en binnenhalen van het net...
...maar er komt vast zometeen een echte (oud?) visserman het haarfijn en precies uit de doekjes zal doen..... :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

daar rammelen de (wekker-)kettingen en de schilden tegenaan bij uitzetten en binnenhalen van het net...
Daar heppie alles mee gezegd Jan, ik ben wel geen echte visserman, maar heb wel een aantal trawlers gebouwd en dan kom je er snel achter dat die kont slecht IN de verf is te houden.........zelfs na het "proef-varen-vissen" is het al een puinhoop ( vanuit het "strak in de verf" gezichtspunt") als het "Cod-end" vol zit met vis dan kleunt het er lekker tegenaan :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie