Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wie weet ?

Bericht door Bob R.I.P. »

In de film Publieke werken, hier de trailer op You Tube, komt op 1 min.46 een passagiersschip voor. Iemand enig idee welk schip dit zou kunnen zijn? De maatschappij lijkt mij geen amsterdamse maatschappy, gezien de kleuren van de schoorsteen.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Lijken me toch gewoon de SMN kleuren.
Harry
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wie weet ?

Bericht door Bob R.I.P. »

Dit is toch geen geel?

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Zo te zien is deze film geschoten in een kleur die 'autenthiek"oud moet voorstellen. Dan krijg je deze kleuren.
Harry
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wie weet ?

Bericht door Bob R.I.P. »

Hele grote stukken van de achtergrond, zoals hier de haven zijn met chroma-key gedaan. Hier is de uitleg van chroma-key door Wikipedia.
Andre van Duin was een van de eerste die het toepaste, o.a. de klokkeluiders.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Wie weet ?

Bericht door proet »

Ik loop al een tijd met de vraag, wie weet waar al die modelschepen grote en kleine zijn gebleven die vroeger bijna in elk huis stonden.
In IJmuiden stonden er vaak modelschepen in de fles of modellen van vissersschepen in huis.
Maar je ziet ze eigenlijk nog maar weinig en ze worden eigenlijk nooit aangeboden op bijvoorbeeld marktplaats.
Waar zijn die stukken huisvlijt/scheepsvlijt gebleven?

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Wie weet ?

Bericht door K.Brouwer »

Wellicht in de vuilnisbak gegooid door de kinderen na het overlijden van Pa en Ma?

Groeten, K.Brouwer
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wie weet ?

Bericht door Bob R.I.P. »

Misschiens deels naar Enkhuizen, naar het museum voor schepen in flessen.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Wie weet ?

Bericht door Evert Sikkema »

Ik heb van iemand gehoord die in het Scheepvaartmuseum in Rotterdam een model van, ik meen, een kustvaarder gekocht had voor een 'zacht prijsje'. Hij vertelde mij dat het museum heel veel modellen krijgt aangeboden van kinderen die het huis van hun overleden ouders uitruimen en zelf geen belang hebben bij zo'n scheepsmodel. Het museum schijnt zoveel van die modellen aangeboden te krijgen, dat ze af en toe tot verkoop overgaan omdat er in het depot geen ruimte voor is.

Trouwens datzelfde heb ik gehoord over verzamelingen (scheeps)foto's die aangeboden worden aan gemeentearchieven. De gemeente neemt ze in dank aan, waarna ze ergens in een opslagruimte terecht komen waar ze liggen te verpieteren.

groeten
Evert Sikkema
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

waarna ze ergens in een opslagruimte terecht komen waar ze liggen te verpieteren.
Heb je dat laatste uit betrouwbare bron, Evert, of vermoed je dat alleen maar? Zouden ze niet gewoon met de datum en de naam van de schenker in het systeem worden geregistreerd en in het archief worden opgeborgen? Om dat allemaal foto voor foto te registreren is veel te veel werk, maar zodra iemand onderzoek wil doen, is het allemaal wel terug te vinden.


Plaats reactie