Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet ?

Bericht door Ron Swaab »

Graag gedaan knisten.
Moest even een plaatje vinden.......

"After several coats and perfect finish with rolls, the ship is now splendid. The red and white mark show the tugs where they can push."

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Wie weet ?

Bericht door Sparkymul »

Ik vond deze info op internet...

Pilot Boarding
A lot of ships have this symbol painted on the hull. The middle of this marking is nine meters from the main deck. It is recommended that ships with more than nine meters of freeboard rig a combination of gangway and ladder rather than just a ladder so the pilot doesn't have a three story climb to get on the ship.

Sparkymul
Bijlagen
pilots sign.jpg
pilots sign.jpg (714.25 KiB) 3593 keer bekeken
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie weet ?

Bericht door v+d »

Dat lijkt mij wel juist gezien de foto van de Olympic nog wat, immers als het ding geladen is ziet geen sleepbootstuurman het merk onder water!
Slim van Knisten :)
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Wie weet ?

Bericht door Compass »

Helemaal eens met Knisten. Wit zal de maximale uiterste stand van de statietrap zijn aangezien deze anders te steil wordt. Rood is dan voor de loodsladder.
Sleepboot markeringen zijn meestal duidelijk gemerkt met "TUG" en zullen zich noodzakelijkerwijs bóven de geladen lastlijn bevinden.
Slim gevonden. Had er gisteren zelf ook totaal niet aan gedacht ondanks dat ik zelf toch ook vaak via die combinatie mijn klus afsloot.
Grt
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet ?

Bericht door Ron Swaab »

Ik stem met jullie in............
Onderste sleepboten trekken zich trouwens weinig aan van een rood-wit streepje op de huid. :lol:

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Wie weet ?

Bericht door Knisten »

Bij de laatste foto: Typisch geval van "effe Apeldoorn bellen". Mij benieuwen wat ze daar precies aan 't doen zijn. Verder iedereen bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens omtrent het mystirieuze rood/witte merk op de romp. Dat van die 9 meter wist ik niet en evenmin wanneer het van kracht is geworden, maar moet toch wel een paar jaar geleden zijn.
Vriendelijke groeten
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet ?

Bericht door Ron Swaab »

Wie zou het beter kunnen weten dan het Loodswezen bedacht ik mij vanmiddag en heb dus een mailtje gestuurd met de volgende vraag:


"Geachte Heer/Mevrouw

Ik ben zelf oud-zeevarende en schrijf wel eens wat op een forum.

Nu zitten wij eigenlijk met een vraagje en misschien zou U het juiste antwoord daarop kunnen geven!?

Gisteren waren er een paar mensen op een vaartochtje en vroegen zich af wat de betekenis zou kunnen zijn van het rood-witte merk op de zijkant van de boot.

Op internet zag ik deze foto met een uitleg waar aan getwijfeld wordt.

"After several coats and perfect finish with rolls, the ship is now splendid. The red and white mark show the tugs where they can push."


Afbeelding

Misschien dat U een andere optie hebt?

In afwachting van U w antwoord alvast bedankt.

Vriendelijke groet Ron Swaab.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet ?

Bericht door Ron Swaab »

Knisten schreef:Bij de laatste foto: Typisch geval van "effe Apeldoorn bellen".
Mij benieuwen wat ze daar precies aan 't doen zijn.
Bij Bath schuilt de duvel in het water

Afbeelding
De Pioner Onegi maakte op 8 December 1994 op weg van Antwerpen naar zee zoveel slagzij dat sleepboten het schip tegen de slikken voor Baht moesten duwen om kapseizen te voorkomen.
Het schip had te veel containers aan boord en was verkeerd geladen.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Wie weet ?

Bericht door Knisten »

Goed plan Ron. Nu maar afwachten tot er een reactie volgt. Dan hebben we het, in goed Frans: "Straight from the horse's mouth" :-D en komt er aan alle onzekerheid een eind, Prettige zondag.

P.S. Dank voor de info over het scheefgevallen schip. Duidelijk !
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet ?

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Plaats reactie