Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Wie weet ?

Bericht door Jacob Bothof »

Wie weet een antwoord?
Tijdens mijn eerste zeereis , febr. - juli 1960 heb ik een prachtige foto gekocht van het schip,
die niet zou misstaan op het forum mooie vrachtschepen.
Deze foto is gemaakt bij aankomst of vertrek in een Amerikaanse haven bij voorgaande reizen aan de Westkust.
Op de achterkant van de foto staat wel een stempel maar geen datum.
Gezien al dat geleuter over eigendomsrechten etc. is nu mijn vraag , is het te verantwoorden om deze foto te plaatsen
op het forum.
M.vr.gr.Jacob

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Wie weet ?

Bericht door Martinus »

De DC3 s op de foto's hebben nieuwere modellen motoren en propellers. Geen originele meer.
Interessant is dat de flaps van geschilderd zeildoek waren.
De piloten kregen van het werk met het vliegtuig op de grond blaren op de handen, zo zwaar was de bediening dan. In de lucht was dat voorbij want daar hing dat gerei dan weer recht door de windsnelheid.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

nieuwere modellen motoren en propellers. Geen originele meer.
Da's WEL bekend...dat zijn zgn. DC3-Basler's......dus DC3 vliegtuigen met " midlife refit" motoren en props.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie weet ?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

is het te verantwoorden om deze foto te plaatsen op het forum. M.vr.gr.Jacob
Als het niet verantwoord is dan zou het een kale boel zijn op Kombuispraat, Jacob, op eigen gemaakte foto's na. :wink:
Ik heb in 17 jaar nog nooit problemen meegemaakt, op wat incidenten na, zoals het verwijderen van oude scheepschilderijen waar ik destijds een serieuze tip kreeg dat dit problemen zou kunnen opleveren.

Als er iemand copyright claimt op bepaalde foto's dan schijnen ze dat eerst te moeten melden en dan kunnen ze alsnog verwijderd worden.

Dit heb ik ook maar van horen zeggen, het juiste weet ik er niet van.
Als je op internet gaat zoeken naar copyright durf je helemaal niets meer te plaatsen...
En regelmatig komt er een bericht in het nieuws dat er sites die ouwe foto's hebben gedigitaliseerd moeten sluiten vanwege copyright. :twisted:

Maar zolang internet bestaat heb je dit gezeur al.
Als je een foto plaatst van iemand anders ben je bijvoorbeeld aan het pronken met andermans veren. :shock:
Maar men is je ook erkentelijk dat je deze foto met anderen wilt delen. :wink:
Zo hebben degenen die vroeger scheepsfoto's verzamelden een "eigen collectie" en degene die ze digitaal verzameld heeft die heeft ze allemaal van internet gejat.
Maar het komt gewoon op hetzelfde neer. :wink:

Snap je het nog? :)
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Wie weet ?

Bericht door Jacob Bothof »

Bedankt Jos voor de info.
Ik zal hem zsm plaatsen.
Jacob
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Wie weet ?

Bericht door Martinus »

Op facebook bestaat de 'pagina' Ship Breaking waarop allerlei schepen te zien zijn die 'gebeached' worden en op het strand gezet zijn. Opvallend is dat veel van die schepen zo goed in de verf lijken te zitten en vaak ook bijna geen aangroei hebben, iets wat je niet zou verwachten bij een schip dat naar de sloop gaat.
Kent iemand de reden?
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Wie weet ?

Bericht door leo-shof »

33364895_1681893621858411_2957542298528776192_n.jpg
33364895_1681893621858411_2957542298528776192_n.jpg (185.01 KiB) 5430 keer bekeken
Wie weet de naam van dit schip ?
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie weet ?

Bericht door v+d »

Aan de vlag in de achtermast te zien is het een Vikingschip.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Wie weet ?

Bericht door K.Brouwer »

Martinus,

De reden voor weinig aangroei is vermoedelijk de zelf slijpende antifouling welke op de meeste schepen is aangebracht. Dus na een aardig ritje naar het sloopstrand heb je nauwelijks enige aangroei over.

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Wie weet ?

Bericht door Coco E »

Het is de Slamat van de KRL
Onderstaande foto van het schip komt van een CD waarop ongeveer alle schepen staan die voor de KRL en de dochtermaatschappijen hebben gevaren.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Slamat.jpg
Slamat.jpg (67.37 KiB) 5499 keer bekeken


Plaats reactie