Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jdbvos »

Bedankt mannen !
Ze was -en bleef- gewoon utterly British, dus, en alleen de naam 'moest' Vlaams/Nls lijken...
Tsja....de commercie....
Maar het zette mij ff op het verkeerde been, mede door die driekleur in de achtermast (en een ondefinieerbaar iets op z'n kont)
Oost, west...ook best

enthoven
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 nov 2009 10:51

Re: Wie zegt dit iets?

Bericht door enthoven »

RDM-Archief schreef: 21 feb 2017 18:29 Voor mij dus een vraagteken, wie weet meer van dit bronzen plakkette?
Is de fabrieksplaat in de centrale van het ss Rotterdam
De vrijwilligers van de rotterdam zijn hier naar op zoek.
je kan dit melden op info@stoomschiprotterdam.nl

Hopelijk succes voor deze.
vr groet Jan Enthoven
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wie weet ?

Bericht door gerard tenerife »

Kan je prive videos op Facebook overzetten naar Kombuispraat?????
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jdbvos »

Ja, kan (sort of)...maar alleen mbv de link...hetzij de link van Joetjoep, hetzij van een cloud-opslag van jezelf....
Bij Microsoft, of bij Google, kun je zo'n cloudopslag gratis krijgen; en er zijn wel méérdere aanbieders....
Maar wat ze allemaal overeenkomstig hebben, is dat je een beperkte opslag hebt op een gratis cloud.
Degene met een redelijke hoeveelheid is die van Google: 17 GigaByte...hoeveel Microsoft, of eventuele anderen bieden, weet ik zo snel niet
(Ik heb zo'n Office365 abonnement, en daarvan kunnen 4 andere (famlie-)leden ook gebruik maken; ze krijgen allemaal dan 1 TeraByte (1024GB) per deelnemer (dus 5TB totaal))
Het enige wat je bij Microsoft en/of Google moet, is een emailadres hebben daar.
Dus voor Microsoft een Hotmail, Live, of Outlook -account, en bij Google een Gmai-account...
Altijd handig om te hebben, zo'n extra emailadresje... :-D
Als je nog eens van provider wisselt, is dat iig een 'altijd aanwezig'-emailadres....
Zo'n cloud-opslag is vooral handig als je grote bestanden (zoals veel foto's, of filmpjes) aan iemand wilt sturen: je maakt even een map aan (op bijvoorbeeld die Google-drive), kopieert de link even, en mailt die link naar de ontvanger -of plaats je op een website !- , die daarna met één klik op die link het bestand (of een collectie) rechtstreeks downloadt....
Zie bijvoorbeeld die link die ik (bij Filmpjes ???) plaatste over die "Antrieb für Giganten"....

PS Voor die KRL-baastimmerman vrind van me had ik een klein cursusje gemaakt in Doc-vorm over die Goegeldraaif....(hij had al een account gemaakt en een drive gemaakt !) Die link is hier duidelijker, en kun je met 1 klik inzien/downloaden. Dit is maar een beginners-gedoetje hoor: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden
https://drive.google.com/open?id=0B7JAR ... XlNZXd1UlE
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wie weet ?

Bericht door gerard tenerife »

Dank je Jan, dat is wel een cursus, ik heb geen tijd zit ook footy te kijken Arsenal - M City, 1-1 extra time FA cup. het gaat hier om mooie video op FB
Ferry crash in Canary Islands leaves oil spill in its wake

A ferry carrying 140 passengers has crashed into a pier on the main island of Gran Canaria, prompting an oil spill. But local authorities said emergency response teams tackled the spill "in record time."
het is prachtig om de ferry zo in de pier te zien knallen.

mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Wie weet ?

Bericht door Boots »

"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wie weet ?

Bericht door gerard tenerife »

Dat is hem Boots als je even verder zoekt krijg je de klap op de pier, bedankt oor het zoeken.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Wie weet ?

Bericht door Wim Plukker »

Bij toeval zag ik vandaag (pas) het slopen van de Nieuw Amsterdam in Kaohsiung op het HAL topic en ook zijn er wel eerder foto's verschenen van het slopen van tankers daar, Theo en ook Erik zijn daar wel eens met zo'n ding heen gekachelt. Nu werken wij daar momenteel en is er natuurlijk niets meer van die sloperijen te zien, bijna alles is container terminal geworden. Kan iemand voor mijn beeld vorming aangeven op onderstaand plaatje waar die sloperijen zoal waren? En waren destijds beide ingangen ook al in gebruik?
4139ceaa-41aa-41c6-bf4d-9c206b527ee1.jpg
4139ceaa-41aa-41c6-bf4d-9c206b527ee1.jpg (256.21 KiB) 4072 keer bekeken
Het plaatje is gedraaid, ZZW is boven.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------
Alleen op die laatste vraag kan ik een zinnig antwoord geven: nee. In de tijd dat ik daar kwam, was alleen de ingang rechts op het kaartje in gebruik. Die insteekhavens herinner ik me niet; er was alleen maar een recht stuk met al die sloopwerven. Dat was niets anders dan voor iedereen stukkie langs het water waar ze wat er na de eerste sloop nog van een schip over was geleidelijk aan de wal op sleurden. Een sloopwerf was niets anders dan een paar masten met bomen en winches en daarachter een stuk land om de grote brokken wat kleiner te maken. Als je binnenkwam, voer je een eind door en parkeerde het schip dan tussen een hoop anderen. Daar werd begonnen met de sloop waarna het restant uiteindelijk naar de andere site werd gesleept. Ik heb daar foto's van geplaatst, ook van de haveningang, die gemakkelijk te vinden moeten zijn, maar anders wil ik ze gerust nog een keer plaatsen.
Ik heb daar nooit zo op gelet, Ik ben maar met eentje zelf binnengekomen. Verder heb ik het weet ik hoeveel keer vanaf de wal bekeken, als ik daar was om het schip op te vangen en te zorgen dat de crew vlot aan de wal kwam en ze een dag later naar Hong Kong te brengen. Daar werden ze uitbetaald en konden ze shoppen en daarna een rechtstreekse vlucht naar Londen.

Zelfs de Guide to Port Entry van 1985 geeft geen kaartje van Kaohsiung. Da's toch merkwaardig. Maar Kaohsiung in de hoogtijdagen van de sloop moest je gezien hebben om het te geloven. Dat was ook het eerste wat mijn maat Peter Bruce zei toen ik aan dat werk wilde beginnen: "Je moet eerst komen kijken, dan weet je waar we het over hebben." En dus deed ik dat. Zoals wij dat deden - schepen binnen brengen die as is where is waren gekocht, ging heel anders dan wanneer er een schip door een eigenaar met eigen crew werd afgeleverd. Bij ons viel er, zodra hij stil lag en er was gebeld voor klaar met machine, verder niets meer te doen. De bemanning had zijn spullen al gepakt en dat was maar goed ook, want ze begonnen onmiddellijk met de voorbereidingen voor de sloop. Als eerste ging alle losse rommel van boord, dus als je nog een bakkie thee wilde hebben, moest je dat uit je petje drinken, want je had een goeie kans dat er geen bakkie meer te vinden was. Intussen sloegen lieden met voorhamers alle radar- en radio-apparatuur aan gruzelementen, wat misschien wel een interessant maar ook weer niet zo'n leuk gezicht was. Wegwezen. De bus in naar het hotel voor een leuke avond op kosten van het sterfhuis. Langer dan twee uur na binnenkomst nog aan boord, heb ik niet meegemaakt.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Wie weet ?

Bericht door Martinus »

Wordt er in Kaohsiung niet meer gesloopt dan?


Plaats reactie