Wie weet ?
Hallo Roy,
Je hebt het over pottenkijkers en meteen komt er weer iets uit mijn interne geheugen naar boven borrelen.
Op een van de Gulftankers voer ik met kapitein Scheffel.
Een ideale ouwe om mee te varen.
Zijn vrouw Paula ging altijd op een lege jeneverfles zitten alvorens er de geest uit te halen.
De sparks deed dit even later na door een scheet te laten en er een aansteker bij te houden.
En dat allemaal op een tanker!.
Als derde stuurman werd ik na afloop van mijn wacht meteen gearresteerd, heeje stuurman, we zijn aan het scrabbelen, die andere gasten moesten zo nodig op wacht of gaan pitten.
Maar ik zou bij de 4e wtk en de zevende een potje gaan pakken.
Haal die gasten maar op.
Het scrabblen met de familie Scheffel had wel iets aparts, want als Scheffeltje een nieuw woord had verzonnen wat veel punten opleverde, was hij ondanks alle protesten opeens schipper naast god en werd het woord toegevoegd aan de lijst van bestaande woorden.
Als we Malta passeerden wou hij altijd effe de schelpen van het strand varen.
Sightseeen.
Of door de straat Messina varen, welliswaar een omweg, maar een flinke poep stroom mee.
Scheffeltje had bij de Stanvac gevaren, die toko ging failliet dus kwam hij bij de Gulf terecht.
Maar ik had het over pottenkijken.
In Port Said ging je altijd vanaf 11 uur 's ochtends naar binnen, als je eerder aankwam moest je die kromme spijker erin pleuren.
Dus gingen we om daar op tijd te zijn zonder te hoeven ankeren een rondje Lesbos maken.
Naar al die blote tieten kijken op het strand.
En dan af en toe aan de fluit hangen.
Tankeritus??
All the best
Jos
Je hebt het over pottenkijkers en meteen komt er weer iets uit mijn interne geheugen naar boven borrelen.
Op een van de Gulftankers voer ik met kapitein Scheffel.
Een ideale ouwe om mee te varen.
Zijn vrouw Paula ging altijd op een lege jeneverfles zitten alvorens er de geest uit te halen.
De sparks deed dit even later na door een scheet te laten en er een aansteker bij te houden.
En dat allemaal op een tanker!.
Als derde stuurman werd ik na afloop van mijn wacht meteen gearresteerd, heeje stuurman, we zijn aan het scrabbelen, die andere gasten moesten zo nodig op wacht of gaan pitten.
Maar ik zou bij de 4e wtk en de zevende een potje gaan pakken.
Haal die gasten maar op.
Het scrabblen met de familie Scheffel had wel iets aparts, want als Scheffeltje een nieuw woord had verzonnen wat veel punten opleverde, was hij ondanks alle protesten opeens schipper naast god en werd het woord toegevoegd aan de lijst van bestaande woorden.
Als we Malta passeerden wou hij altijd effe de schelpen van het strand varen.
Sightseeen.
Of door de straat Messina varen, welliswaar een omweg, maar een flinke poep stroom mee.
Scheffeltje had bij de Stanvac gevaren, die toko ging failliet dus kwam hij bij de Gulf terecht.
Maar ik had het over pottenkijken.
In Port Said ging je altijd vanaf 11 uur 's ochtends naar binnen, als je eerder aankwam moest je die kromme spijker erin pleuren.
Dus gingen we om daar op tijd te zijn zonder te hoeven ankeren een rondje Lesbos maken.
Naar al die blote tieten kijken op het strand.
En dan af en toe aan de fluit hangen.
Tankeritus??
All the best
Jos
:D hallo Roy
Vessel
POLARIS STAR
DNV ID: 19074 IMO No: 9048110
Status: In Operation <No Previous Names>
SummaryDimensions Classification Registry Hull Summary Yard Owner
Flag: Liberia Signal Letters: ELOO2
Port: MONROVIA
Owner: Vela International Marine Ltd. GT (ITC 69): 158,680
(129767) NT (ITC 69): 107,658
Manager: Vela International Marine Ltd. DWT: 301,569
(129767)
Yard: Hyundai Heavy Ind. Co. Ltd. (115490) Year of Build: 1994
Type: 101 - Tanker for Oil <No Sister Vessels>
Class Notation:
Register Notation:
Other DNV Services:
Other Class: Lloyd's Register of Shipping
Groets Bram
Vessel
POLARIS STAR
DNV ID: 19074 IMO No: 9048110
Status: In Operation <No Previous Names>
SummaryDimensions Classification Registry Hull Summary Yard Owner
Flag: Liberia Signal Letters: ELOO2
Port: MONROVIA
Owner: Vela International Marine Ltd. GT (ITC 69): 158,680
(129767) NT (ITC 69): 107,658
Manager: Vela International Marine Ltd. DWT: 301,569
(129767)
Yard: Hyundai Heavy Ind. Co. Ltd. (115490) Year of Build: 1994
Type: 101 - Tanker for Oil <No Sister Vessels>
Class Notation:
Register Notation:
Other DNV Services:
Other Class: Lloyd's Register of Shipping
Groets Bram
Mooi uitgevoegeld Bram !.
En tsja, Jos, nu moet ik toch wel even voor je capatuleren hoor !.
Ik stond voor de ketels en dat op het zelfde moment dat jij een blijvend vrij uitzicht op blote tieten had !.
Heb ik altijd de illusie gehad dat het uitzicht op een manometer met de juiste drukstand zo'n beetje het meest ideale uitzicht was !.
Fout, fout, fout dus......................
m.v.g. Roy
En tsja, Jos, nu moet ik toch wel even voor je capatuleren hoor !.
Ik stond voor de ketels en dat op het zelfde moment dat jij een blijvend vrij uitzicht op blote tieten had !.
Heb ik altijd de illusie gehad dat het uitzicht op een manometer met de juiste drukstand zo'n beetje het meest ideale uitzicht was !.
Fout, fout, fout dus......................
m.v.g. Roy
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Wie kan mij vertellen
Hallo Roy,
Je waarschuwt de brug toch wel ff voor het roet blazen anders zit heel de schuit onder.
Gr.uit Breda
Cor
Je waarschuwt de brug toch wel ff voor het roet blazen anders zit heel de schuit onder.
Gr.uit Breda
Cor
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
wie kan mij vertellen
Hallo Roy,
Je bent een echte kombuizer,netjes opgevoed zoals wij allen
gr Cor
Je bent een echte kombuizer,netjes opgevoed zoals wij allen
gr Cor