Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wie weet ?

Bericht door Jinny »

Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Wie weet ?

Bericht door Jacob Bothof »

Wie heeft er een goede verklaring voor:
Als je vroeger lange tijd op zee hebt doorgebracht op allerlei schepen, tankpotjes, pakjesbootjes en bulkers,
en later toch een redelijke carriere als walsmurf hebt opgebouwd je toch steeds weer over het zeegebeuren
met je verleden blijft worstelen van hoe mooi het vroeger toch altijd was. :)
Zijn we vroeger door Klokke of andere keurmeesters soms met zeewater ingeënt wat niet verdampte. :roll:
Jacob
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zo overdreven is het niet.
Jawel, het is sterk overdreven. Het is, zoals men dat noemt: een eenvoudige overtreding dat niets met een "misdrijf" te maken heeft.
Zonder rijbewijs met een 30-tons truck over de snelweg rijden is ook een eenvoudige overtreding. Rijden onder invloed is een misdrijf. Als bestuurder met een mobiele telefoon zitten te appen, is een eenvoudige overtreding, maar zou hoognodig als een misdrijf gekwalificeerd moeten worden. Wie zonder certificaat een marifoon gebruikt, brengt niemand in gevaar en berokkent niemand schade. Hij of zij overtreedt echter wel de wet en daar staan sancties op in de vorm van een geldboete. Natuurlijk kun je er wat dingen met de haren bijslepen om aan te tonen dat zo iemand anderen wél in gevaar brengt of schade berokkent, maar datzelfde geldt voor iemand die mét een certificaat een marifoon gebruikt. Dat alles neemt niet weg dat eenieder die op het water een marifoon gebruikt de regels moet kennen en een certificaat behoort te hebben. Ik zou de vragensteller dan ook adviseren om zo'n certificaatje te halen, wat immers een fluitje van een cent is.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wie weet ?

Bericht door Jinny »

Dat certificaat is niet moeilijk, zelfs ik kon het.

Blijkbaar is er iets aangepast, toen ik mijn roepletters haalde was het ongeoorloofd gebruik van frequentieruimte nog simpel een misdrijf, mijn vader heeft er zelfs nog een strafblad aan over gehouden.

(roepletters in mijn bezit, PE1REA en PA4299)
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Wie weet ?

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Fiat Panorama
Heren bedankt voor de reacties.
Rijdt ie toch al een kleine veertig jaar rond.
Gebruikersavatar
carpenter
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 apr 2005 20:55
Locatie: Vlaardingen

information

Bericht door carpenter »

Zoek gegevens van het motor vrachtschip 'Berakit' bouwjaar 1924 kapitein Marten Kruisinga. op 7 mei 1943 getorpedeerd door de Japanse onderzeeboot I-27 in de Golf van Oman. 73 bemanning en passagiers werden gered door ss Ocean Hope.
Wie vaart wordt nat
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: information

Bericht door jan stolp »

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Vogtland.jpg
Vogtland.jpg (20.79 KiB) 5068 keer bekeken
Het was de ex-VOGTLAND van de Hapag. HIER vind je ook nog het een en ander en verder besteedt Bezemer er in zijn deel 2 van de Nederlandse Koopvaardij in de Tweede wereldoorlog op pagina 1117 ruime aandacht aan. Het was een van de prijsschepen die op 10 mei 1940 door de Nederlands-Indische regering in beslag werden genomen. De Vogtland werd daarna toegewezen aan de Mij. Nederland en als Berakit in de vaart gebracht.
Gebruikersavatar
carpenter
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 apr 2005 20:55
Locatie: Vlaardingen

Re: Wie weet ?

Bericht door carpenter »

Bij deze heel hartelijk dank. Ben hier erg blij mee. Zal dit gelijk naar mijn neef in Amerika doorsturen.

Hans van Ekelenburg
Wie vaart wordt nat
Patru (R.I.P)

Re: Wie weet ?

Bericht door Patru (R.I.P) »

In aanvulling op Bezemer.
Het boek van De Roever uit 1951 (SMN in WO2) vermeldt ook de namen van de zeelieden die omkwamen.

Omgekomenen ms Berakit.jpg
Omgekomenen ms Berakit.jpg (21.33 KiB) 4945 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie