Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2207
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wie weet ?

Bericht door Jinny »

v+d schreef: 29 okt 2018 11:26 Jawel, maar op die bezem van jou hoef je slechts op hoogspanningskabels te letten toch :lol:
:mrgreen: :mrgreen: Kijk jij maar uit, voor je het weet heb je spinnewebben in je haar zitten :mrgreen: :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Wie weet ?

Bericht door Meestertje »

Krimpende winden en uitgaande vrouwen

zijn niet te vertrouwen

Maar: Een wind, die ruimt en een zeeman

die pruimt, daar kun je huizen op bouwen.

8)
Machinare nesse est!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jdbvos »

En, zoals een zeer oude zegswijze zegt: "Een wijs mensch slaat den pruimende zeeman nimmer op den wang"
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Wie weet ?

Bericht door K.Brouwer »

Lijkt mij nogal logisch. Als hij dat wel doet zit zijn gezicht gelijk vol met pruimtabak en sap :-D .

Groeten, K.Brouwer.
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Wie weet ?

Bericht door kabo »

NL-HaNA_2.24.14.02_0_255-9464.jpg
NL-HaNA_2.24.14.02_0_255-9464.jpg (133.53 KiB) 5230 keer bekeken
Wie kan deze haven thuisbrengen, het is net na de oorlog aan het Empire schip te zien op de achtergrond en een aantal beurtschepen en een tankschip.
gr.Bas
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Wie weet ?

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

aangespoeld op de stranden
Na de vraag van Bas hiervoor, is dit een hele andere vraag.

De laatste dagen zijn er op de stranden hier in het noordoosten van Brazilie
van Maranhão, Piaui, Ceara, Rio Grande do Norte, Paraiba, Pernambuco, Alagoas en Sergipe
tientallen nog niet volledig geidentificeerde paketten aangespoeld. Wegen plm 100kg.
In elk geval geen drugs!
Het lijken wel wat op latex fenders. Maar het zijn geen fenders.
Het zijn vermoedelijk latex paketten. Blijft latex drijven op water?
Er worden speculaties gedaan dat de paketten uit Maleisie afkomstig kunnen zijn.
Bestemd voor rubber fabrieken voor de fabricage van auto-banden e.a.
Ze zijn vermoedelijk afkomstig uit één of meerdere containers die ergens op zee
door een schip verloren zouden kunnen zijn en door zeestromen hier op de stranden
zijn beland.
Wie komt het bekend voor?
aangespoeld-1.jpg
aangespoeld-1.jpg (36.62 KiB) 5135 keer bekeken
aangespoeld-2.jpg
aangespoeld-2.jpg (34.61 KiB) 5135 keer bekeken
aangespoeld-3.jpg
aangespoeld-3.jpg (85.74 KiB) 5135 keer bekeken
aangespoeld-4.jpg
aangespoeld-4.jpg (66.74 KiB) 5135 keer bekeken
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Wie weet ?

Bericht door Martinus »

Fernanda Abreu met Veneno da Lata (Vergif - Venijn - uit het Blik).

https://www.youtube.com/watch?v=ymeG_hf ... pw&index=3

Dit venijn bestond uit ingeblikte marihuana van uitzonderlijke kwaliteit die in 1987 op de stranden van Maricá, deelstaat Rio de Janeiro, aanspoelde. De blikken kwamen van het vissersschip Solana Star dat vanuit Australië onderweg was. De lading marihuana zou onderweg op andere schepen overgezet worden. Men merkte echter dat de autoriteiten hen in de gaten had en besloot toen de lading overboord te zetten, dit tot enorme vreugde van de strandjuttende jeugd.

'Da Lata' (Uit het Blik) is toen, en misschien nog, een Braziliaanse uitdrukking geworden waarmee je aangaf dat iets van heel goede kwaliteit was.
Fernanda_Abreu_-_Turnê_De_Lata_1997 (1).jpg
Fernanda_Abreu_-_Turnê_De_Lata_1997 (1).jpg (5.79 KiB) 5125 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie weet ?

Bericht door v+d »

Ziet er uit als latex, dat moet eenvoudig te ruiken zijn omdat Latex een specifieke geur afgeeft.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Wie weet ?

Bericht door peelander »

Amoniak als het vloeibaar is.
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jdbvos »

Die aangespoelde pakken lijkt mij ook latex....Maar ik ken dat alleen maar in een soort van vierkante blokken....
Daarentegen: die blokken hebben dan ook niet wie-weet-hoe-lang in zeewater rondgedobberd en in de UV van het zonlicht gebaad....

En Kabo's haven....gezien de 'beurtvaarders' zou je haast denken dat het een NLse haven is, maar dat hoeft natuurlijk niet...
Ik zie -kijkend naar vooral die oudere kranen- wat Engelse trekjes, vlgs mij... En dan die vreemde liggende metalen uitsteeksels op dat schip rechts komen on-NLs aan....
Omdat er geen gebouwen in de verte zichtbaar zijn, zal het geen London of Liverpool zijn, denk ik.
De combinatie binnenvaart en zeevaart zegt dat er een redelijk bevaarbaar binnenwaternetwerk aanwezig is...
..die combinaties, en vooral die oude/nieuwere kranen en de scheepstypes, doen mij denken aan GB...en dan denk ik eerder aan een Hull, een Newcastle, Edinburgh, of zo...kolenhavens, zeg maar...
Maar voor hetzelfde geld is het bijv Nangking….niet echt een zinnig woord over te zeggen...
Jammer dat het zo'n klein fotootje is, anders kon je de naam op dat binnenvaartschip leesbaar kunnen krijgen....
Maar het ontbreken van grotere binnenvaartschepen, zoals aken en (sleep)kasten, Kempenaars en Dortmunders, sluit vlgs mij NLse en Duitse havens uit...
Ja....en dan blijft er een heel klein gedeelte aardkloot met mogelijkheden over.... :roll: :lol:

….en dan nóg eens die rare portaalachtige hefdingen aan de railing op die coaster (??) links.... :shock: Oeh....ik voel een volgende vraag over die haven opborrelen.... :lol:
Oost, west...ook best


Plaats reactie