Museumbezoek in Rotterdam Woensdag 19 sept 2007

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Zal weleens iets uitwerken.
maar pin me er niet aan vast
gr Cor
Il parle Il a parle

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door proet »

Suggestie Zutphen ?

Mooie stad aan de IJssel, Hanzestad met een rijke historie.
Keuze uit diverse hotels (zelfs een alcohol vrij hotel (volkshuishotel)).
Museumhaven met leuke schepen.
Rondvaart met de Berkelzomp
Rondvaart mogelijk op de IJssel
Etc Etc.

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Dames en Heren,
Eerst even een vraagje aan de moderators en uiteraard Jos
kan de kop najaars reunie niet veranderd worden in
BIJEENKOMST VOOR ALLE KOMBUIZERS NAJAAR 2007.
Vind dat reunie meer slaat op de personen die bij de vorige reunies aanwezig waren.
Het is zomaar een gedacht mijn gedacht.
Proet: heeft Zutphen voorgestel prima idee vind dat wel leuk
Roy : Biesbosch ben daar niet zo kapot van door o.a. bereikbaarheid
hotels en restaurants
Cor: Antwerpen.Leuke rondvaart langs de havens 3 uur kosten 10 euro
(moet nog vragen of er wat te lurken is a/b)
Daarna gezellig aan de mosselen met een verse pint
(bolleke Koninck).
Scheldekaai goed bereikbaar
Laat de moderator maar een poll instellen
dan kunnen we naar aanleiding van de uitslag bekijken wat we doen.
Eind datum poll 31 juli
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoy Cor.
je idee is goed , en zoals je weet hebben we daar meer over gepraat ,maar het is aan Jos om te zeggen hoe hij het wil noemen,ontmoetings dag kombuisenaars of zoiets,maar dat moet Jos zelf weten hoe het gaat heten,nu we toch bezig zijn ;er zijn verschillende mensen die ik gesproken heb,die ook qua portemonaie zeggen ik vind een keer per jaar wel zat want dat kan ik mischien wel trekken,want we moeten niet vergeten,dat er voor verschillende deelnemers dubbele kosten zijn.

en Antwerpen zie ik personelijk wel zitten,om maar eens een dwarstraat te noemen,maar daar in tegen kwam Proet ook met een goed voorstel,en die omgeving is voor mij dus redelijk onbekend.

Dus we wachten het gewoon af tot Jos zijn Zondagsrust op geconsumeerd heeft,enne Cor dit is een vrij en blij Forum,en ik ben nog steeds blij met je.

viva la 25 de Mayo.!!!!!!!!!!

Hasta luego Abrang :-D
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Bram,
Ja , je hebt gelijk qua portemonnaie,dat is en blijft een moeilijke zaak.
We horen wel wat Jos ervan vindt.Die komt ook met zijn tong op knieen terug naar Haarlem vandaag.
Bedankt voor de opmerking
gr Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Ik heb de kop aangepast, het is inderdaad niet echt een reunie... :wink:
Maar zo heette het nu eenmaal door de jaren heen.
Wat betreft een POLL, in het voorjaar van 2008 gaat Harry G.H. op de IJssel zijn roeitocht houden, ik neem aan dat dit dan tevens een VOORJAARSBIJEENKOMST VOOR ALLE KOMBUIZERS is.
Om dan de najaarsreunie daar in de buurt te houden is misschien teveel van het goede.
Als er nog meer suggesties voor de Poll zijn, dan hoor ik dat graag. :wink:
All the best
Jos
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Beste Kombuizers,
Ik kom met het .Jevoorstel,waarom niet een keertje Almere-Haven
Je kan hier drinken in de Havenkom,waar allemaal bars en eetgelegenheden zijn.
Maar de klapper is,dat je een schip kan huren van Rederij Tisset,die rondvaarten heeft over het Gooimeer,je kan een heel schip afhuren met eten en drinken erbij,zo een tocht duurt 3 tot 4 uur,al gelang,waar je naar toe wil.
Ach,het was maar een ideetje.
MVG Tina.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door proet »

Tina,

Ik vindt het een prima plaats en mooi centraal gelegen in het land.
En vooral de mogelijkheid van een vaar tocht.

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

Hmmm ik heb misschien wel een orgineel idee. Ik begreep dat de ideeen down south gaan , maar er is ook een middenweg te vinden.
Is het niet eens een leuk idee om een tocht op zee te maken, ipv op de rivieren kanalen en meren des lands. Dus wat dachten julie er van om eens een tocht te gaan maken met het zeilschip eendracht. dit kan een dagtocht zijn, maar een 2 daags evenement is ook te arrangeren.
voor 2 dagen is er wel een maar aan, max 39 personen. een dagtocht is geschikt voor max 140 man. Dus is mischien een leuk idee om een dagtocht te maken, na deze tocht zijn er in onze maasstad natuurlijk diverse nautisch verantwoorde gelegenheden om ons verder te vermaken. Ook logies zal geen probleem zijn. Denk aan het aloude zeemanshuis, een kamer voor een habbekrats. en als men het iets luxer wil kun je natuurlijk altijd naar het hotel new york.
Aangezien ik zelf als stuurman op de eendracht vaar kan ik natuurlijk goed als bemiddelaar optreden.
Maar goed laat eerst alle ideeen de revu eens passeren.
O ja ook nog wel belangrijk, we moeten natuurlijk s onderzoeken wat de gem kombuizenaar over heeft voor een gezellie weekend.
we zijn natuurlijk niet allemaal zeeman of gepensioeneerd zeevarende. met een sterrengage. Dus euh wat zijn julie ervaringen met andere jaren. Wil iemand hier ietwat vertrouwelijker op reageren stuur dan eens een prive bericht naar mij.
O ja ik wil me als (jonge gast) best wel beschikbaar stellen voor een avontuur in het zuiden of op zee, maar ik heb altijd hulp nodig van een secondant. daat ik natuurlijk nog steed vaar.
goed ik hoor het wel wat julie er van vinden.

mvg Niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Voel zelf het meeste om naar een centraal gelegen locatie te gaan.
Dit omdat het voor iedereen het gemakkelijkst te bereiken is,en er ook geen overnachtingen nodig zijn,wat toch een belemmering is of kan zijn voor velen.
Ik geef met plezier het roer over aan Niels of Tina.
groetjes uit Breda
Cor
Il parle Il a parle


Plaats reactie