(Scheeps) foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Was dit die brug waar coasters wel onderdoor konden en geladen binnenvaarttankers niet? :)
Daar is een paar jaar geleden een fiks meningsverschil over ontstaan tussen twee forumleden met als gevolg dat ze allebei niet meer op Kombuispraat komen. :(

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door Harry G. Hogeboom »

met als gevolg dat ze allebei niet meer op Kombuispraat komen.
Tjaaa, vroegaah werd dat dan in de Stuurmachine Kamer " even geregeld" als het beslist niet anders kon!! Maar onder de nieuwerwetse ARBO regelingen mag dat niet meer :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door Jaap5 »

Allen, Hartelijk dank voor de foto,s en reactie op mijn verzoek,maar helaas is het niet de gezochte Hydra. Intussen heb ik een aantal gegevens binnen gekregen. Het gaat hier om het ms Hydra die in eigendom was bij de Rijn en Kanaalvaartreederij te Antwerpen. Het schip was in 1941 gebouwd bij de werf Jacobs & Kinderen te Schelle en had als voortstuwing een Modag motor van 283CVE De afmetingen waren 50 x 5,4 x2,52 m wat dus vrijwel overeen komt met wat v&d in een bericht schrijft over een Kempenaar. Ladingcap was 462 ton Het schip is in 1959 geregistreerd als AE 19736B 1959 Antwerpen. Gegevens dus genoeg ,maar nog geen foto. Ik hoop dat dat ook nog te verwezenlijken is Groet Jaap5
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door jdbvos »

Gelijk hadden ze....coasters hebben méér pk, dus met een fikse aanloop (en dat kán daar ook) kom je altijd door zo'n brug...., natuurlijk integendeel van een geladen Luxe Motor met z'n hooguit 80 pk gloeikoppie.... :lol:
Je kuster wordt er wel wat koplastig van: zo'n hefbrug weegt wel een paar kilootjes... :mrgreen: , de Luxe Motor is z'n toplicht kwijt en ligt tengevolge van zo'n weerstand (mast tegen de brug) meteen stil: die komt er niet door....
Sommetje van massa+pk versus stalen bruggetje, dus ff een 'functie van X' voor de juiste parabool, daar de 3e integraal van, en dat afzetten tegen de differentatie van de trekproefgegevens van het teststaaffie van de brug....
...simpel, tóch ? 'k Snap het probleem niet.... :lol:
Oost, west...ook best
Horsmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2015 15:01

Gezocht foto

Bericht door Horsmans »

Wie kan mij helpen ik zoek een foto van de SHELL tanker ACTEON onder de Botanybridge in Sydny
Dirk Dijksman
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
Locatie: Velserbroek

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door Dirk Dijksman »

Ik heb deze ooit ergens op intenet gevonden, maar niet onder die brug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door leo-shof »

Kijk hier eens Horsmans
het is ook niet onder een brug !
http://www.helderline.nl/tanker/83/acteon/
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door Bob R.I.P. »

Wat een aanfluiting betreffende onderhoud van de mooiste tanker die gebouwd is. Met een schip in een dergelijke staat durf je toch niet voor de kant te komen. Gelukkig zal iedereen begrijpen dat het niet aan de bemanning ligt maar aan bobo's aan de wal.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
joop 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2015 13:44

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door joop 5 »

deze foto word al poosje gezocht door Andre Kik oud bruenaar heb ik nog mee op shool gezeten had mij een dik jaar teug gemaild toen zat ik in de verhuizing adres kwijt geraakt dus plaats ik hem hier in de hoop dat hij de foto tegenkomt grjoop
Bijlagen
bru 1951.jpg
bru 1951.jpg (102.76 KiB) 5383 keer bekeken
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: (Scheeps) foto's gezocht

Bericht door andrekik »

Hallo Joop, hardstikke bedankt voor deze foto, enig idee waar deze precies is genomen? je vader sloopte die landingsvaartuigen na de ramp ik denk rond 1955?

Groeten

Andre'
Live life to the fullest!


Plaats reactie