Crew...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Pluijm

Bericht door Pluijm »

De Flippen a/b MV Saline tijdens het ankeren bij Castellon Ernesto links en Roldan op de rug gezien
Afbeelding
"Crewmember" PLUIJM in het Ootje genomen;
Anker nat maken.
Lachen mag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met dank aan Harrie Grijpstra, Kapitein MV Saline.
groeten
Jan van der Pluijm

wkruit (R.I.P.)

Crew Antwerpen

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Tijdens een fototrip naar Antwerpen aan boord van sleepboot Hermes met de heren (en dame) van Shiphunters nog wat crew gespot:
Op Union 7 was iemand nieuwsgierig wie er op dat ouwe slepertje zaten:
Afbeelding
En de schipper van Emeraude wilde het zelfs voor het nageslacht vastleggen:
Afbeelding
Net als Andy (van shiphunters):
Afbeelding

Website van de Hermes:
http://www.sleepboot-hermes.nl/
Website van Shiphunters:
http://www.ship-hunters.be/
Kapitein Rooibos

Bericht door Kapitein Rooibos »

Mooi verhaal:

Visserschip in de Golf van Aden zat zonder drinkwater. Vroeg hulp van ons (Maersk Miami of Nedlloyd Hongkong) in. Dus wij hun drinkwater gegeven en we kregen er verse tonijn voor terug!

Wat opvalt is dat de bemanning van het visserschip allemaal in voetbalshirts rondlopen en veel van het nederlands elftal!

De tonijn was lekker!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Kapitein Rooibos,

dat is nog eens een mooi vissers scheepje, prachtig en zo te zien meer bemanning als tegenwoordig een groot containerschip.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
wkruit (R.I.P.)

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Jos Linders schreef:Hallo Kapitein Rooibos,

dat is nog eens een mooi vissers scheepje, prachtig en zo te zien meer bemanning als tegenwoordig een groot containerschip.

Groetjes, Jos2.
Kapitein Rooibos? Van Jo, Ko, hama? :-D :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Water aan een Visserman

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis et all,

Het getuigd van " Ouderwets Goed Zeemanschap" om een Visserman even van wat water te voorzien en ik kan daar alleen maar voor "aan de pet tikken"

ECHTER,
In de huidige "verwarde wereld" ( Bob Dylan zingt in z'n song " Things have changed" : People are uh crazy and uh times are stange!!) weet ik niet OF het wel zo'n goed idee is om een kneiter van een Kontainerschip stop te leggen op zee en een " onbekende Visserman in " Arabische Wateren" langszij te laten komen, ik denk zomaar dat als die jongens toevallig een "ander kado'tje" dan een emmertje vis hadden gehad, de eigenaren helemaal niet zo gelukkig met deze handelwijze waren geweest.

Echter het "geeft de burger moed" want ZOOOO hoort het!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Kapitein Rooibos,
Prachtige reportage van een in deze tijd uniek staaltje elkaar helpen op zee. :-D
Ik neem aan dat het vissersschip van te voren wel "gescreend" zal zijn. :wink:
All the best
Jos
Kapitein Rooibos

Bericht door Kapitein Rooibos »

wkruit schreef:
Jos Linders schreef:Hallo Kapitein Rooibos,

dat is nog eens een mooi vissers scheepje, prachtig en zo te zien meer bemanning als tegenwoordig een groot containerschip.

Groetjes, Jos2.
Kapitein Rooibos? Van Jo, Ko, hama? :-D :-D :-D :-D
HEHE :!: Eindelijk een echte zeeuw die 'm door heeft :!: Heeft wel lang geduurt. Zoek altijd nog een paar cd's van de Lamaketta's want dat is mooie muziek voor aan boord.

Nou, dat "screenen" had nog wat voeten in de aarde omdat natuurlijk enkelen het niet helemaal vertrouwden. De kapitein had dan ook duidelijk gemaakt dat het visserschip goed in zicht moet blijven omdat we anders weer weg zouden varen. We hadden alle ISPS-piratenwacht "procedures" doorgenomen: brandslangen klaar, oude twist-locks klaar en andere zware zooi om ze het moeilijk te maken aan boord te komen. Toen het luik open ging steeg de spanning natuurlijk even, maar het werd al snel duidelijk dat ze geen kwaad in de zin hadden en ons verse tonijn wilden geven. Het grote voordeel van dit schip was dat het vrijboord extreem groot was, en dat is bij de meeste grote containerbakken het geval. Dus de kans dat ze 1,2,3 aan boord zouden staan was vrij klein. In tegenstelling tot bijvoorbeeld tankers, die soms maar een vrijboord van enkele meters hebben, hadden wij (ruwe schatting) een meter of 15-20.

Wat goed zeemanschap betreft: deze kapitein was inderdaad een top-kapitein en is helaas pas met pensioen gegaan, alhoewel ik dat hem van harte gun. Dus ik kan helaas de complimenten niet doorgeven, maar hij verdient ze wel.

Groeten,

Arjen Poortvliet
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo allemaal,
ik vond nog een paar foto's van bemanningsleden van de 'Pollux' uit IJmuiden, tijdens het afmeren van de 'MSC Rhapsody' op 18 juli jl. Misschien zijn er Kombuizers die deze mensen kennen. Groeten, Wim.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Eat your pie, before you die !
wkruit (R.I.P.)

Ook crew?

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Het beweegt, het heeft met water te maken en er zit (nu althans!) iemand op. Crew? Mogen jullie zelf bepalen, maar ik vond het te leuk om niet te plaatsten!
Niemand deed daar (bij de Royerssluis in Antwerpen) moeilijk over. Hier zouden ze als potentiële terroristen, waarschijnlijk in de bak gesmeten worden
Meeliften op de sluisdeur, dus.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie