Haring

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Re: Haring

Bericht door shipwis »

Mij krijg je MacDonalds niet in, maar gezien het grote aantal MD's vinden velen het lekker.

mvg
Bob[/quote]

:arrow: dit even off topic

:arrow: ik vraag mij wel eens af,
wie zijn die mensen, welke er om 10 uur in de morgen,
al bij de Mac, zitten te vreten :?:
ik zie dat regelmatig op Rotterdam Zuid, bij de Kuip,
en ook in het Alexandrium
grtzzzz, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Haring

Bericht door leo-shof »

roy schreef:Ik denk dat die mensen wel op de garne zaten Leo !

m.v.g., Roy
Dat klopt Roy , maar ik vond het wel een leuk plaatje , met dat oranje lampie er naast
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jolly Sailor

Re: Haring

Bericht door Jolly Sailor »

30-05-1952 - Haring.jpg
30-05-1952 - Haring.jpg (215.86 KiB) 3694 keer bekeken
Hans Reints
Berichten: 211
Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
Locatie: Uelsen

Re: Haring

Bericht door Hans Reints »

069-Wim Pronk bij Vlg-O.jpg
069-Wim Pronk bij Vlg-O.jpg (143.88 KiB) 890 keer bekeken
120-Vld haring.jpg
120-Vld haring.jpg (136.76 KiB) 890 keer bekeken
Behoord ook tot de folklore
peet telor
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2022 12:55

Re: Haring

Bericht door peet telor »

Eet meer vis
Bijlagen
vis.jpg
vis.jpg (44.25 KiB) 775 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Haring

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De haring is dit jaar nog niet vet genoeg om het haringseizoen te openen
8 juni 2023
De Nederlandse Haringgroothandelsvereniging heeft besloten de start van het haringseizoen uit te stellen tot vrijdag 23 juni. De haring die nu wordt gevangen is nog te mager. Haring moet een vetgehalte van ten minste 16% hebben om tot een Hollandse Nieuwe te worden verwerkt.
Het uitstel betekent ook dat de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe, traditioneel het startschot van het seizoen, ruim een week later zal plaatsvinden. De nieuwe datum is donderdag 22 juni.
De kwaliteit van de gevangen vis is afgelopen weekend significant verbeterd. De vereiste tijd die nodig is voor een zorgvuldige verwerking en distributie leidt tot de nieuwe startdatum. In geen geval worden concessies gedaan aan de kwaliteit van de Hollandse Nieuwe. De vereniging ziet geen andere mogelijkheid dan de start van het seizoen uit te stellen. De late ontwikkeling van de haring heeft als mogelijke oorzaak de aanmerkelijk lagere watertemperatuur en het beperkte aantal zonuren op de vangstgronden.
‘We starten het haringseizoen alleen met haring die van goede kwaliteit is. Op basis van de ontwikkeling van de haring gedurende de afgelopen dagen, weten we dat de vetopbouw nu meer dan voldoende is om met de verwerking tot Hollandse Nieuwe te kunnen starten. Wij verwachten met uitstel van ruim een week voldoende aanvoer te ontvangen en genoeg tijd te hebben leveranciers en bovenal consumenten van een goede kwaliteit Hollandse Nieuwe te kunnen voorzien’, aldus Gerbrand Voerman, voorzitter van de Nederlandse Haringgroothandelsvereniging.
Donderdag 22 juni is de nieuwe datum voor de traditionele veiling van het eerste vaatje haring, waarmee het seizoen van de ‘Hollandse Nieuwe’ wordt ingeluid. Voorafgaand aan de veiling wordt de nieuwe haring ‘vangst 2023’ officieel gekeurd door haringdeskundigen. De opbrengst komt dit jaar ten goede van Voedselbanken Nederland.
Dit besluit heeft grote gevolgen voor tal van evenementen die al gepland staan. Diverse haringparty’s zullen de datum moeten aanpassen en na de veiling van het eerste vaatje volgen. Vanwege de grote omvang en praktische redenen zal Vlaggetjesdag Scheveningen wel doorgang hebben op zaterdag 17 juni. Uiteraard heeft de Nederlandse Haringgroothandelsvereniging deze consequenties in haar besluitvorming meegenomen.
hollandse nieuwe 2023.jpg
hollandse nieuwe 2023.jpg (74.69 KiB) 603 keer bekeken
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Haring

Bericht door Johnny »

Mijn dochter werkt in een viswinkel die in ruime omgeving als behoorlijk zeer goed staat aangeschreven en die verkopen al nieuwe haring die als bijvangst wordt aangeleverd, kwaliteit is minder als vorig jaar maar smaken nog steeds lekker.
Het leven is geen facebook
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 384
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Haring

Bericht door renirie »

Als mijn klaverjasser Rog uit Scheveningen weer terug is,gaan we een emmertje scoren.
Haring in land de dokter aan de kant.(hoop ik)
Heb al gespaard.
Een zeer warme groet uit Tuinesie.
Hennie
keep on ringing the bells
Hans Reints
Berichten: 211
Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
Locatie: Uelsen

Re: Haring

Bericht door Hans Reints »

Nu snap ik waarom de haring hier in het Twentse zo duur moet zijn, wat een verpakking,....en het is beslist geen "Haring uit Vlaring" :
IMG2023-3.jpg
IMG2023-3.jpg (95.24 KiB) 296 keer bekeken
IMG2023-31.jpg
IMG2023-31.jpg (106.22 KiB) 296 keer bekeken
IMG2023-4.jpg
IMG2023-4.jpg (81.26 KiB) 296 keer bekeken
Gr. uut den Pruus


Plaats reactie