Liberty, Victory etc

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
pythagoras

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door pythagoras »

Goeden Morgen

Klopt wat Theo schrijft

hier een link naar Wiki

http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Arthur_M._Huddell

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Fijn....ondanks alle financiele ellende word dat schip keurig onderhouden zo op de fotoos te zien.Doet me goed :-D
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mart - naar aanleiding van de Hellas Liberty - schreef:ondanks alle financiele ellende word dat schip keurig onderhouden
Mart, de Griekse scheepsmagnaten hebben geen financiële ellende. Voor hun is zo'n project een kleinigheid. Die regelen de financiering voor het moment en tegelijk ook voor de komende vijftig jaar voor die hele handel in tijd van een poep en een zucht bij de vrijdagse borrel in Piraeus - of Londen, of New York. Op het geheel zijn die kosten nauwelijks terug te vinden. Ze betalen tenslotte geen dollar of euro belasting. Ik vond dat altijd onbegrijpelijk en eigenlijk een schande, maar sinds ik me een beetje verdiept heb in mevrouw Angeliki Frangou, die nummer drie is van de 13 Grieken die op de lijst van Lloyd's List van de 100 meest invloedrijke mensen in de "world shipping industry", ben ik daar aardig van teruggekomen.
"Waarom zouden wij, Griekse reders, belasting betalen in Griekenland? We verdienen ons geld immers niet in Griekenland? We verdienen het 'on the high seas'."
Ze heeft een punt. Die Griekse tycoons voelen er helemaal niets voor om hun centen in dat zwarte gat te storten. Dat laten ze liever aan de belastingbetalers van de EU over. Als die zo nodig moeten, dan gaan ze hun gang maar.
Ik heb het al vaker gezegd: stuur de hele regering naar huis en laat Griekenland runnen door een groep van zes Griekse reders en zes huisvrouwen en het komt allemaal goed.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Theo ik dacht al zo iets...de Groote scheepsmagnaten houden dat schip in orden.Prachtig toch.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en zes huisvrouwen en het komt allemaal goed.
Mijn Moeder zaliger ( R.I.P.) zei vroegaah bij gelegenheid dat "deze of gene" een gat in de hand had....... :lol: al naar gelang ik ouder werd begreep ik dat zij dat dus NIET had! Voor zolang ik me kan herinneren pas ik dus in mijn eigen leven -zonder pardon- wat ik noem " my Mother's school of economics" toe, en dat werkt als een speer!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Mart Hoogedoorn »

IK OOK.....MAAR HOE VERTEL IK HET MIEN WUUF :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Harry G. Hogeboom »

MAAR HOE VERTEL IK HET MIEN WUUF
DUIDELIJK......Martje.......duidelijk en zogezeid NIET voor twee-erlei uitleg vatbaar!!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door henk kort »

Heren allemaal bedankt voor de voor mij ontbrekende informatie.
Had nog een vraagje over de ventilatiekasten of airco voor de dekhuizen,en is hij klaar voor te varen?
Denk zelf ,heb ik te horen gekregen,dat het ventilatie voor de ruimen is,omdat die ingericht zijn voor bezoekers.
Vind ze zelf wel storend voor een liberty,volgen mij hadden ze ook in de dekhuizen gekund,en aanzuig via de kokers.
Doet mij weer denken aan een derde stuurman bij de Lloyd,als hij nog maar dacht dat de wind een beetje gedraaid was ,kon je ze gaan draaien in je vrije uurtje van de wacht.
Heb zelf nooit geen liberty gevaren ,maar wel C3 en babyflat topper's en victory's gevaren,heerlijke schepen om op te varen en werken. Wel flink buffelen,maar dat had ook weer zijn charme.
En Mart hadden wij hier ook maar zoiets bewaard,nu hebben we als zeevarende natie alleen de Rotterdam en verder niks bijzonders op dat gebied.

Groetjes Henk.
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Henk ...zowat alleen de Rotterdam ,en dat is een millioenen opvreetende showboot geworden ,als ik goed ben ingelicht :oops:
O ja, er ligt nog wat leuk spul in Den Helder, maar dat is geen koopvaardij :cry:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Liberty, Victory etc

Bericht door Allen »

Zie de twee berichten van renirie op de vorige pagina nr. 20.
Hieronder de pagina in één geheel.
Oud rotterdammer001.jpg
Oud rotterdammer001.jpg (650.52 KiB) 3168 keer bekeken
Grtn @Allen


Plaats reactie