Grote schepen bekijken

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ralph

Grote schepen bekijken

Bericht door Ralph »

Hallo,
Ik vind het altijd een prachtig gezicht om grote zeeschepen te zien varen.
Heeft iemand een tip waar in Nederland je mooie spottersplekjes hebt?
En wat is een goede tijd en/of dag om veel schepen te zien? Of maakt dat niet uit?
Thanks!
Ralph

manus

Bericht door manus »

Ja dat is toch bij hoek van holland of de maasvlakte tijdstip maakt niet veel uit er is niet echt een vaste dag
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 233
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Bericht door kees »

Scheelt wel met getij!
Uur voor hoog water!

kees
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Maasvlakte, een prima plek, vraag maar eens bij Aad v Staveren.
Ben er zelf ook wel eens geweest, prima stek
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Ralph

Als je echt serieus je eigen met schepen kijken/spotten ? bezig wil houden,Maasvlakte zoals Ton Pekel het al zei, Vlissingen,IJmuiden/Amsterdam,Maar er zijn ook havens waar je net zoveel plezier kan beleven aan kleinere schepen,zoals Delfzijl,Harlingen,Den Helder,Noordwijk/Katwijk Vlaardingen,veel visserij,ook IJmuiden maar die was al genoemd.en zak zo maar af tot aan Bayonne(Frankrijk)ik bedoel maar zo,kijk rond met je camera en neem de foto`s,Nederland is een klein land,maar heeft vanaf Delfzijl tot aan Vlissingen en verder Zuid heel veel Zeehavens.

Ik hoop dat je het hiermee kan doen.

Groets Bram :-D
Vreijnhout

Bericht door Vreijnhout »

Ik ga zelf wel eens kijken bij het Nauw van Bath, het smalste stukje op de Westerschelde. Voor mij is het niet ver rijden, voor jou weet ik het niet, maar het is iig een mooie spotplaats waar schepen ook zeer dichtbij komen.
Ralph

Bericht door Ralph »

Geweldig, bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Vreijnhout schreef:Ik ga zelf wel eens kijken bij het Nauw van Bath, het smalste stukje op de Westerschelde. Voor mij is het niet ver rijden, voor jou weet ik het niet, maar het is iig een mooie spotplaats waar schepen ook zeer dichtbij komen.
Een nadeel van het Nauw van Bath is dat je vaak tegen de zon in staat te fotograferen. Voor de rest is het prima plek om schepen van dichtbij voorbij te zien varen, zeker op de dijk bij Bath.

Zelf heb ik ruim 13 jaar gewoond in Rilland-Bath.

Groet Frank
Groet Frank
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Grote schepen bekijken

Bericht door Ton Pekel »

Ik wist niet goed waar ik dit onder zou vermelden DUS MAAR HIER.

WEBCAM Port Everglades en Frt Lauderdale (zijn samen)
http://www.portevergladeswebcam.com/
Mooie strakke life beelden met geluid van havenkantoor en AIS kaart dus je mist niks.
Let wel op het tijdsverschil met Nederland.
De chefwebcam volgt de aankomende en vertrekkende schepen dus je hoeft niks te doen alleen kijken.
Op de bijgevoegde beelden de Noordam (Hal) vast aan wal en de Genoa Express (Bermuda) vertrekkende
gemaakt gisteravond de 11e april. Als je verbinding hebt krijg je eerst een info beeld en daarna volgt automatisch doorschakeling
Bijlagen
FLD2.jpg
FLD2.jpg (111.82 KiB) 8573 keer bekeken
FLD3.jpg
FLD3.jpg (131.21 KiB) 8573 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
CMKLAP
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:49
Locatie: Hamina, Finland

Re: Grote schepen bekijken

Bericht door CMKLAP »

Hallo
Ik ben niet zo bekend met de diverse plaatsen waar men goede foto's kan nemen van grote schepen.
Ik was vorig jaar bij het Nauw van Bath en dat is een mooi plekje om foto's te nemen.
Ook de Vlissingse Boulevaar vind ik altijd mooi, maar mischien met een goede zoom kun je mooie foto's maken.
Groetjes
Kees
Bijlagen
Nauw van Bath 21-08-2011.JPG
Nauw van Bath 21-08-2011.JPG (428.9 KiB) 8388 keer bekeken
Eemsgracht 01-07-2010 van af Boulevaar Vlissingen.JPG
Eemsgracht 01-07-2010 van af Boulevaar Vlissingen.JPG (452.76 KiB) 8388 keer bekeken


Plaats reactie