Jubail, Arabië, jaren 70

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door janvanduin »

De Beverwijk 38 had voor zover ik weet, geen kantelpalen.
grts jan.

Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door Koos »

Hallo Jan,
Lang niet gehoord.
Hoe gaat ie ?
Gr. Koos
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door Koos »

Helaas in een destijds wat meer revolutionair toegepaste GP weergave
Bijlagen
img340.jpg
img340.jpg (173.15 KiB) 3407 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Koos et al,

Die foto van de zgn. " Beverwijk 38"-maar is Sliedrecht 30- heeft dus duidelijk geen paalwagen, maar een kantelpaal en de " Beverwijk 38" heeft een paalwagen volgens dat spec. plan.
Het schiet me nu zo maar te binnen dat er ook ooit een Standaard van Rees cutter als " Beverwijk" was,toch eens nakijken. Er was toen een TD man bij- veel ouder als ik toen- die reumatiek in zijn handen had, aardige kerel. Gek hoe zulke zaken zomaar boven komen drijven uit een grijs verleden. Ik heb hier nog een bronzen scheepsbel hangen met " Sl. 30" er op, maar DAT is een ander verhaal! :lol:
Als ik me goed herinner is de " Sliedrecht 30" op eigen kiel achter de toenmalige " Rode Zee" van Smit naar de PG versleept.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door Koos »

"Beverwijk 54"
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door Koos »

Trouwens ook al eerder de "Beverwijk 53"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Koos,
Dat heppie goed. De " Beverwijk 53" was van Rees Bouwnummer 713 uit 1968 gebouwd voor van Hattum&Blankevoort. De " Beverwijk54" was van Rees Bouwnummer 716 uit 1969 idem dito maar staat vermeld als een booster,in 1971 is de " Beverwijk 54" onder Bouwnummer 721 omgebouwd als cutterzuiger.
Ook was er nog een "Orca" Bouwnummer 715 in 1969 als cutterzuiger voor Blankevoort, werd in 1975 de " Beatrix" voor Zanen & Verstoep.Dit was net veur mien tiet, maar ik heb zowel de B53 als ook de Beatrix nog wel op de werf meegemaakt voor reparatie klussen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 262
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Jubail, Arabië, jaren 70

Bericht door hondasevenfifty »

Goede middag


In Jubail heb ik nog gewerkt voor Adriaan Volkert op een sleepboot ,Cor Vermeulen was er kapitein op ,sleepten bakken met grote stenen van de steengroeven naar de bouw van de haven. Paar maanden gedaan , 3 nederlanders aan boord de rest van de bemanning chinezen.
Ik was daar aflosser omdat er een stuurman zijn been had gebroken , het was in 1978 van augustus tot half oktober op de sleepboot Riyadh.

Ik ben toen eenmaal in "het dorp" van Volkert geweest, foto's heb ik er niet van,saai werk , maar betaalde goed.

Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan


Plaats reactie