Jubail, Arabië, jaren 70
Re: Jubail, Arabië, jaren 70
Helaas in een destijds wat meer revolutionair toegepaste GP weergave
- Bijlagen
-
- img340.jpg (173.15 KiB) 3411 keer bekeken
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Jubail, Arabië, jaren 70
Koos et al,
Die foto van de zgn. " Beverwijk 38"-maar is Sliedrecht 30- heeft dus duidelijk geen paalwagen, maar een kantelpaal en de " Beverwijk 38" heeft een paalwagen volgens dat spec. plan.
Het schiet me nu zo maar te binnen dat er ook ooit een Standaard van Rees cutter als " Beverwijk" was,toch eens nakijken. Er was toen een TD man bij- veel ouder als ik toen- die reumatiek in zijn handen had, aardige kerel. Gek hoe zulke zaken zomaar boven komen drijven uit een grijs verleden. Ik heb hier nog een bronzen scheepsbel hangen met " Sl. 30" er op, maar DAT is een ander verhaal!
Als ik me goed herinner is de " Sliedrecht 30" op eigen kiel achter de toenmalige " Rode Zee" van Smit naar de PG versleept.
Die foto van de zgn. " Beverwijk 38"-maar is Sliedrecht 30- heeft dus duidelijk geen paalwagen, maar een kantelpaal en de " Beverwijk 38" heeft een paalwagen volgens dat spec. plan.
Het schiet me nu zo maar te binnen dat er ook ooit een Standaard van Rees cutter als " Beverwijk" was,toch eens nakijken. Er was toen een TD man bij- veel ouder als ik toen- die reumatiek in zijn handen had, aardige kerel. Gek hoe zulke zaken zomaar boven komen drijven uit een grijs verleden. Ik heb hier nog een bronzen scheepsbel hangen met " Sl. 30" er op, maar DAT is een ander verhaal!
Als ik me goed herinner is de " Sliedrecht 30" op eigen kiel achter de toenmalige " Rode Zee" van Smit naar de PG versleept.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Jubail, Arabië, jaren 70
"Beverwijk 54"
Re: Jubail, Arabië, jaren 70
Trouwens ook al eerder de "Beverwijk 53"
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Jubail, Arabië, jaren 70
Koos,
Dat heppie goed. De " Beverwijk 53" was van Rees Bouwnummer 713 uit 1968 gebouwd voor van Hattum&Blankevoort. De " Beverwijk54" was van Rees Bouwnummer 716 uit 1969 idem dito maar staat vermeld als een booster,in 1971 is de " Beverwijk 54" onder Bouwnummer 721 omgebouwd als cutterzuiger.
Ook was er nog een "Orca" Bouwnummer 715 in 1969 als cutterzuiger voor Blankevoort, werd in 1975 de " Beatrix" voor Zanen & Verstoep.Dit was net veur mien tiet, maar ik heb zowel de B53 als ook de Beatrix nog wel op de werf meegemaakt voor reparatie klussen.
Dat heppie goed. De " Beverwijk 53" was van Rees Bouwnummer 713 uit 1968 gebouwd voor van Hattum&Blankevoort. De " Beverwijk54" was van Rees Bouwnummer 716 uit 1969 idem dito maar staat vermeld als een booster,in 1971 is de " Beverwijk 54" onder Bouwnummer 721 omgebouwd als cutterzuiger.
Ook was er nog een "Orca" Bouwnummer 715 in 1969 als cutterzuiger voor Blankevoort, werd in 1975 de " Beatrix" voor Zanen & Verstoep.Dit was net veur mien tiet, maar ik heb zowel de B53 als ook de Beatrix nog wel op de werf meegemaakt voor reparatie klussen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Jubail, Arabië, jaren 70
Goede middag
In Jubail heb ik nog gewerkt voor Adriaan Volkert op een sleepboot ,Cor Vermeulen was er kapitein op ,sleepten bakken met grote stenen van de steengroeven naar de bouw van de haven. Paar maanden gedaan , 3 nederlanders aan boord de rest van de bemanning chinezen.
Ik was daar aflosser omdat er een stuurman zijn been had gebroken , het was in 1978 van augustus tot half oktober op de sleepboot Riyadh.
Ik ben toen eenmaal in "het dorp" van Volkert geweest, foto's heb ik er niet van,saai werk , maar betaalde goed.
Hans
In Jubail heb ik nog gewerkt voor Adriaan Volkert op een sleepboot ,Cor Vermeulen was er kapitein op ,sleepten bakken met grote stenen van de steengroeven naar de bouw van de haven. Paar maanden gedaan , 3 nederlanders aan boord de rest van de bemanning chinezen.
Ik was daar aflosser omdat er een stuurman zijn been had gebroken , het was in 1978 van augustus tot half oktober op de sleepboot Riyadh.
Ik ben toen eenmaal in "het dorp" van Volkert geweest, foto's heb ik er niet van,saai werk , maar betaalde goed.
Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan