Yachtenbouw

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Yachtenbouw

Bericht door Albert »

Harry, ik ben diep onder de indruk van dit royale aanbod.
De tranen van gevoel, die biggelen langs mijn smoel.
Jij bent, echt eerlijk waar, veel te goed voor deze wereld. :roll:

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Yachtenbouw

Bericht door Harry G. Hogeboom »

veel te goed voor deze wereld
Albert ik weet het, maar " as ut an mij leg" duurt het toch nog een mooi poossie voor ik vertrek :lol: :lol: :mrgreen:

Mazzel eeh :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

Voor de liefhebber van Nederlandsche schepen(yachten dus)bouw een staaltje van vakmanschap en durf.

3 pagina`s vol :)

http://www.yachtforums.com/forums/ocean ... -nero.html

GRoets Bram
Jolly Sailor

Re: Yachtenbouw

Bericht door Jolly Sailor »

Exclusieve jachtwerf het schip in

WIERINGERWERF - De exclusieve jachtwerf Jongert International uit Wieringerwerf, een van 's werelds meest toonaangevende luxeschepenbouwers, dreigt naar de kelder te gaan. Afgelopen vrijdag is surseance van betaling verleend aan het bedrijf.
Als Jongert daadwerkelijk failliet gaat, verliezen niet alleen 140 medewerkers hun baan, maar komt er ook een einde aan de rijke historie van de werf. In 55 jaar tijd bouwde het bedrijf 427 uiterst luxe schepen, de meeste voor de rijksten der aarde. Directeur ir. Jeroen Koot, vorig jaar aangetreden toen Value Enhancement Partners een kapitaalinvestering deed en een meerderheidsbelang nam in de werf, beaamt dat er sprake is van een 'forse schuldenlast'. Volgens hem zijn er drie belangrijke oorzaken: "Een markt die in heel erg zwaar weer verkeert, wat projecten uit het verleden die op verliezen uitlopen en een herfinanciering die afgelopen maand niet rondkwam. Dan is een surseance onvermijdbaar.

Doorstart

Koot, opvolger van de aan de kant geschoven Jan Jongert, hoopt op een doorstart met de hulp van nieuwe investeerders uit de nautische wereld. "We hebben contact met partijen met kennis van zaken, waarmee Jongert zijn positie in de zeil- en motorjachtmarkt zal proberen te hervatten en uit te bouwen. We hebben een hartstikke mooie werf met zeer deskundig personeel. Maar of een doorstart tot de mogelijkheden behoort, hangt af van de bevindingen van de bewindvoerder. En van mijzelf natuurlijk." Hij vervolgt: "Ik denk dat er toch wel altijd een markt zal zijn voor exclusieve schepen. Dat heeft te maken met het type klant. Het zijn mensen die vermogend zijn, graag willen varen en dan toch luxeschepen willen kopen. Dat het nu wat slechter gaat, is denk ik een tijdelijk effect.
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

nog even een kijkje voor diegene die niet in het verleden blijven hangen,het mogen dan wel yachten zijn,maar het nieuwste van het niewste is daar aan boord,waar wij in de toekopmst ook mee te maken krijgen ,je hoeft mij miet te geloven,maar ene Jules( nee niet de Korte maar Verne)zag het al een pikheetje terug 8)

http://www.yachtforums.com/forums/futur ... esign.html

http://www.yachtforums.com/forums/futur ... yacht.html

Groets Bram
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Yachtenbouw

Bericht door BU-6 »

Op dit topic al eens aandacht besteed aan een kleine werf bij mij in de buurt,Flevo Jachtbouw in Nijkerk. Vorig jaar is de "Bonker", van scheepsontwerper en architect van de "Athena", Pieter Beeldsnijder in de vaart gekomen. Pieter heeft ZIJN schip, de "Bonker" laten bouwen bij Flevo Jachtb. Hieronder foto van dit schip.
Scannen0089.jpg
Scannen0089.jpg (350.54 KiB) 4182 keer bekeken

Deze werf bouwt haar schepen op een speciale manier.Zoals onderstaande foto laat zien, wordt, in tegenstelling tot de meeste werven, eerst de opbouw gebouwd. Zodra de opbouw klaar is, wordt ze omhoog gebracht, en wordt de romp eronder gebouwd.
FLEV.JACHTB..jpg
FLEV.JACHTB..jpg (139.72 KiB) 4182 keer bekeken

Dit, en nog veel meer staat te lezen in het pas uitgekomen fraai geïllustreerde blad: de "Motorboot" van oktober 2009. Motorboten, zeg maar gerust motorjachten.
Op de site http://www.flevojachtbouw.nl wordt melding gemaakt van een nieuw project, een luxe motorjacht.
diversen%209-09-09%20038-480[1].jpg
diversen%209-09-09%20038-480[1].jpg (10.83 KiB) 4182 keer bekeken

Op de site van Flevo Jachtbouw staat hierover:
De "Belle de Jour".
Met trots zijn wij in augustus 2009 gestart met de bouw van de "Belle de Jour".
Het schip is 29,26m lang en 7,62m breed en wordt voorzien van een aluminium opbouw.
Het jacht is ontworpen door Pieter Beeldsnijder waar we inmiddels een meer dan goede samenwerking mee hebben opgebouwd. Het jacht zal onder Lloyd's keur worden gebouwd.
Het jacht wordt het grootste schip dat wij tot nu toe hebben mogen bouwen.
Voordat we met dit project zijn gestart, hebben wij de afgelopen maande de hal behoorlijk aangepast om de bouw te kunnen faciliteren.
Het dak van de hal is voor dit project 2,70 omhoog gebracht en er is 500m2 nieuwe hal bijgebouwd.
Aldus de tevreden jachtbouwer Aart van Twillert.
Scannen0090.jpg
Scannen0090.jpg (806.89 KiB) 4182 keer bekeken
Tot eind 2010 heeft Flevo Jachtbouw even geen last van de "crisis", en is deze werf met een grotere hal klaar voor het huidige project en voor betere tijden.
Gr.Harry.
Varen is hunkeren naar land.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Yachtenbouw

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry,

Jaaaaaren geleden, tijdens een bezoek aan Royal Huisman vertelde Wolter Huisman mij het volgende :

" Als je perfekt vakmanschap combineert met innovatie, komen de klanten vanzelf"

Vakmanschap blijft nog steeds meesterschap.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Yachtenbouw

Bericht door BU-6 »

Harry G. Hogeboom schreef:Harry,
Jaaaaaren geleden, tijdens een bezoek aan Royal Huisman vertelde Wolter Huisman mij het volgende :
" Als je perfekt vakmanschap combineert met innovatie, komen de klanten vanzelf"
Vakmanschap blijft nog steeds meesterschap.
Volledig mee eens Harry!
De winnaar van "Het Schip van het Jaar Prijs 2005" was de driemasterschoener "Athena", gebouwd door Royal Huisman.Scheepsarchitecten van de bouw v/h Athena waren Pieter Beeldsnijder Design en Gerard Dijkstra & Partners.
Beoordeling betrof innovatie,economie,milieu,veiligheid en baanbrekend ontwerp.Een gigantische uitdaging.Er heerste zelfs twijfel of men dit project met de Athena wel aan kon! Met de nodige moed en zelfvertrouwen is het tot ieders tevredenheid gelukt.
athena7[1].jpg
athena7[1].jpg (29.64 KiB) 4115 keer bekeken

Grappig is de "link" naar Flevojachtbouw, via scheepsarchitect P.Beeldsnijder. Als kleine werf mag je best trots zijn om zo iemand over de vloer te krijgen. Dat wil niet zeggen dat het er voor de werf makkelijker op wordt om de vernieuwende, creatieve ideeën van Beeldsnijder, en dat zijn er nogal wat, te verwezenlijken. Naast de charme van een relatief kleine werf, speelde flexibiliteit een grote rol. Een leerzame periode met een win/win uitkomst.
Laat nu de eigenaar van Flevojachtbouw nog even aan het woord:
ART.MOTORBOOT.jpg
ART.MOTORBOOT.jpg (127.19 KiB) 4115 keer bekeken
(copy tekst De Motorboot)
Gr.Harry.
Varen is hunkeren naar land.
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Re: Yachtenbouw

Bericht door Stavenuiter »

Las een artikeltje op Geen Stijl over een motorjacht, voormalig ( oorlogsbodem)
Dacht dat ze kotters en sleepboten tot jacht verbouden, maar dit???????

Ex-marineschip al bijna Arabierengigajacht
http://www.geenstijl.nl/

Groet Nico.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Yachtenbouw

Bericht door hrobbers »

Als ik zo bekijk ben je wel even bezig om de ramen van voorkant brug te wassen.


Plaats reactie