Yachtenbouw

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Royal Huisman

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Prachtig zeg!
Het valt me ook op, hoe schoon en opgeruimd de loodsen zijn.
Albert et all,

Dat heb je goed gezien Albert en dat is OOK een opmerking waard, wat je daar ziet is " routine business"; je kunt daar " op alle dagen van de week" van de vloer eten! ZE hebben daar met z'n allen " opgeruimd werken" tot een cultuur verheven, en vervolgens is het "gewoonte" geworden.

Kan je nagaan wat voor een indruk dat maakt bij een klant!!
Ik heb nog wel ergens een foto van de "schilderloods", dan weet je niet wat je ziet wat betreft "afzuigen en aanverwantte zaken"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Bram

Bericht door Bram »

:-D hoi allemaal

ik kreeg nog wat binnen van de Athena,dus zal ik het er even bij zetten .

Het volgende onderwerp is ook bijna klaar ,maar wordt niet zo lang als deze,maar is interresant genoeg voor onze liefhebbers. :lol:

Athena.

deze foto heeft een lijn in het midden ,maar dat komt omdat ik het moest plakken het is n.l het voor en achterblad van het magazine.

Afbeelding

de prijs

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het de moeite waard vind,ik in ieder geval wel.

Groets Bram :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D

We nemen is even een uitstapje en beginnen met een kijkje in de U.S.A
scheepsbouw.

De terwaterlating op Zaterdag 27 Sept. 2004 in de Damariscotta river in East Boothbay-Maine U.S.A

van het zeiljacht :Scheherazade

Omringd door een mystereuse mist, kwam de dame te voorschijn,lang en slank,met een gevoel van romantiek,avontuur en intrige

(net zoals haar naam in het verhaal over Sherazade) om af te meren na haar tewaterlating,ondanks de mist was de top van de

hoofdmast 185 voet (56 mtr) net nog te zien.

Afbeelding

De Scheherazade is een luxieus zeiljacht
Haar onderdelen en planning kwam van vele verschillende scheepswerven uit de wereld :o.a:Nederland,Duitsland en Canada.
haar 2 masten kwamen uit Nieuw zeeland 185 en 110 voet hoog (ong 56 en 33 mter hoog )


Based concept: Yacht type: Sailing Yacht

Lenght Overall (m): 47.15 Lenght Overall (ft): 154.69
Length On Deck (m): Length On Deck (ft):
Length Waterline (m): 36.15 Length Waterline (ft): 118.60
Beam (m): 8.72 Beam (ft): 28.61
Draught Max (m): 4.66 Draught Max (ft): 15.29
Draught Min (m): Draught Min (ft):

Shipyard: Hodgdon Yachts Year: 2004
Hull: H404 Status: Completed
Port: East Boothbay Maine Country: United States

Comment:

Naval Architect: Bruce King Yacht Design
Exterior Designer: Bruce King Yacht Design
Interior Designer: Andrew Winch Designs Ltd.

Hull Material: Wood / Epoxy Superstructure: Wood / Epoxy
Gross Tonnage: 208 Displacement:
Class: Lloyd's Register

Guest Cabins: Guests:
Crew Cabins: Crew:

Engines: 1 x 965 HP MTU 12V2000 Diesel
Max Speed: 14 Cruise Speed: 12
Range: Propulsion: Single Screw

Fuel Capacity (Liters): 18800 Fuel Capacity (Gallons): 4967
Water Capacity (Liters): 5000 Water Capacity (Gallons): 1321

Description
In September 2003 Hodgdon Yachts launched Scheherazadea 47.15m (154.7ft) ketch designed by Bruce King Yacht DesignInc.

with Andrew Winch Designs of London England designing the interior.

The composite construction method utilized western red cedar,Douglas fir, diviny cell balsa core and carbon all epoxied and vacuum bagged to create a strong stiff monolithic structure.

hier wat foto`s die ik opgestuurd kreeg van Harry H.G te Canada.

Bedankt Harry.

Scheherazade:

Afbeelding

Afbeelding

we zullen eerst maar even een rondje over dek lopen ,werkschoenen en hoge hakken uit Svp en mooie zachte bootschoentjes aan.
Helaas verboden toegang vandaag ,dan maar van de kade.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooi kontje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dat scherpe klasieke neusie mag er ook wel wezen

Afbeelding

Tot zover maar even vandaag .

wordt vervolgd

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Rondal

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Bram et all,

Rondal is de geregistreerde naam van de "Masten en tuig afdeling van Royal Huisman" in Vollenhove en is een afkorting van " Ronduite en Aluminium"

Ik neem aan dat naast de gekompliceerde rol-reef-gieken en nog wel meer " trammelant an dek " van Rondal op dit overigens prachtige jacht staat.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:-D Mogge Harry

bedankt voor de informatie, dit was mij niet bekend,dus ook hier is Royal Huisman bekend om zijn kennis. en kwaliteit!

Groets Bram :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D We gaan even verder,met het scheepsplan,een beetje interieur en wat actie foto`s zeilend.

helaas zijn deze tekeningen niet scherp,maar het waren de enigste die ik kon bemachtigen.

Afbeelding

Afbeelding

hier wat foto`s van het interieur,toch ook weer heel verschillend van het vorige onderwerp(MY Athena)maar dit is dan ook een schip om te zeilen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier dan wat actie foto`s.

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

met dank aan :

Hodgdon Yachts voor foto`s en tekst

Harry.G.Hogeboom :foto`s en ondersteuning.

Vrije vertaling : Bram.

Groets ik hoop dat jullie ook van dit schip genoten hebben.

Bram :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Zeiljachten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar dit is dan ook een schip om te zeilen
.

Hallo Bram, en waar is " Athena" (zie laatste foto-met het streepje-dan voor???? :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Goedemorgen!

Nu ik al dat moois zo zie, moet ik onmiddellijk weer terugdenken aan dat SPANNEND VERHAAL van een jaar geleden. Dat boek over dat zeiljacht dat ik moest vertalen. Ik kreeg op den duur nog ellende met de schrijver omdat ik aanmerkingen durfde te maken. Ik heb het vertaald en ik heb mijn honorarium gekregen, maar achteraf hebben ze het toch maar liever niet uitgegeven. :)
Ook in Amerika - de schrijver is een Amerikaan - is het nooit uitgekomen. Alleen in Australië en Duitsland. Daar had het goede kritieken van mensen die er ook geen barst verstand van hadden. :roll:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Tijdverschil

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Theo,

Ik had nou zoooo gehoopt dat jij de een of andere rijke ouwe Griekse reder nu zo zachies an wel had gestrikt om hem met z'n grote jacht een beetje rond die lekker warme eilandjes, ergens in de Pacific of zo te varen, met een paar mooie glimmende karretjes beneden waar ik dan af en toe liefkozend over het kleppendeksel strijk, iemand anders doet het werk vanzelf, zodat we weer ergens op een rustig bankie an dek ( de eigenaar is de meeste tijd toch weg-maar laat zijn wijnkelder aan boord open) ons diepgaande gesprek over " het seksleven van de sprinkhanen in de Sahara" kunnen voortzetten ( om nou maar eens even een paraphrase van onze illustere " New Grunninger!!" Kombuispraat -leider te gebruiken!!) :wink:
Ondertussen een vakkundig toeziend oogje houdend op al dat koperpoetsen van een " jonge vrouwlijke "deckhand" :wink:

Bob Dillan zei het prachtig:

" People are uh crazy and times are uh strange"
ellende met de schrijver omdat ik aanmerkingen durfde te maken
Ja maar wees nou eerlijk, nou trek je als " vertalertje" en dan nog wel van "een Yank" :wink: ook wel een HELE grote broek an :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:-D Mogge Harry
vorige onderwerp(MY Athena)maar dit is dan ook een schip om te zeilen
.

Tja een beetje ongelukkig neergezet.maar waar gehakt :roll: wordt; vallen spaanders :lol:.

Groets Bram :-D


Plaats reactie