Yachtenbouw

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter »

Navond Bram.

Herman de Bijker word er jalours van, wat een kombuisie :-D :-D :-D

Groet Nico.

Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Nico ik dacht dat ook.

Hier dus de laatse aflevering over het M.Y. Athena ,met foto`s van de eigenaarshut en gast verblijven.

Dining table/Dinner tafel

Afbeelding

Foyer

Afbeelding

Library/Bibliotheek

Afbeelding

Library/Bibliotheek 2

Afbeelding

Master Bedroom/eigenaars slaaphut

Afbeelding

Master Bath room/eigenaars badkamer

Afbeelding

Master Toilets/Eigenaars toiletten

Afbeelding

Media Lounge/Media salon

Afbeelding

Lounge /Salon

Afbeelding

Stairs /trapgat

Afbeelding

Twin Guest state room/gasten verblijf met 2 aparte bedden
Afbeelding

VIP state room

Afbeelding


Verantwoording

Bij het samenstellen van deze foto reportage ,heb ik gebruik gemaakt van een verscheidenheid aan beeldmateriaal,afkomstig van

diverse bladen en websites uit het binnen en buitenland

De gedachte hier achter was : dat met een voorbeeld zoals dat van het M.Y.Athena de Nederlandsche scheeps bouw,toch nog steeds schepen bouwd van wereld klasse waar we als Nederlanders toch trots op kunnen zijn.

De informatie die ik hiebij gebruikt geeft komt van de navolgende bedrijven en personen.

Bouwer :Scheeps werf : Royal Huisman Shipyard.

Transport: HEBO maritiem service

Naval Architects:Pieter Beeldsnijder Design and Gerard Dijkstra & Partner

Interior Styling: Pieter Beeldsnijder Design

Interior Decorator:Rebecca Bradley

Foto `s : Hans Westerink
Franco Page
Roy Roberts

Story: Carl Camper


website`s

Http://.www.royalhuisman.com

Http://www.Athena book.com (foto`s Louie Psihoyos)

Http://www.Yacht Forums.com

Http://www.national kreuzer.com

Http://yachts.monacoeye.com (Foto`s Gabe)


Vrije vertaling :Bram


Met zeer veel dank aan iedereen waarvan ik informatie cq foto`s van geplaatst heeft.

mocht ik hierbij personen of instellingen niet bij naam genoemd te hebben ,dan hier voor mijn excuses

M.V.G Bram
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Athena

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Bram,

We hebben hier een tijdje geleden eens een praatje gehad over de geschiktheid van Aluminium voor de scheepsbouw etc. etc. en ik maakte toen o.a. referentie naar dit schip ( want jacht geeft in mijn ogen een "verkeerde indruk"!!!)

Ik kan me op dit moment geen betere kandidaat voorstellen dan " Athena" om eens even duidelijk te maken WAT er nog wordt gepresteerd in de Nederlandse scheepsbouw op "State of the Art-Wereld-Top-Kwaliteitniveau" Nou los van het feit dat dit "centen kost" gaat het hier over het feit dat ik hier zo een hele straaaaaaal scheepswerven op kan noemen waar je "ik weet niet hoeveel poen" naar toe kan brengen maar ze "kunnen dit niet".
Je praat hier over het VOLLE sprektrum van ontwerpen-materialen-management-onderdelen-koponenten-ervaring-faciliteiten-personeel-enz. enz.
Je praat hier over " het neusje van de zalm" en er zijn slechts enkele bedrijven in de wereld die dit "misschien" ook zouden kunnen.
In het geval van "Royal Huisman Shipyards" in Vollenhove dank zij de visie van slechts een enkele persoon en de INZET van velen!!!

Bram een schitterende samenvattende reportage over een schitterend schip, bedankt voor je moeite.
Ik heb nog wat persoonlijke foto's van beginstadia van de bouw van dit schip en zal ze opzoeken en naar je sturen t.z.t. als kleine "toevoeging"
Mazzel
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoy Harry

Bedankt voor het compliment,en ik zie met vreugde de foto`s tegemoet,ook al omdat ik weet dat ,wat ik nog was vergeten te melden ,het een alluminium product was van het huidige Corus voorheen Hoogovens door de volle dochter Alluminium Delfzijl,dat staat mij nog bij ,als ik fout zit dan hoor ik het wel.

Groets Bram :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Kombuisers

Hier dus de "kleine" bijdrage van onze bouw expert te Canada.

Foto's zijn genomen gedurende een bezoek aan de werf in November 2001, er was speciaal een nieuwe hal voor dit jacht gebouwd.
De eigenaar is de zelfde eigenaar als van het Jacht " Juliette" enkele jaren ervoor OOK door Huisman gebouwd, boeken over geschreven EN vele prijzen gewonnen.

Afbeelding

Hierbij de beschrijving van de Athena in het blad van de KNVTS ( Koninklijke Nederlandse Vereniging van Technici op Scheepvaartgebied) betreffende de toekenning van de prijs " Schip van het Jaar 2005"


Afbeelding

en nog wat technische info ook in het Nederlands.

Afbeelding

De begin fase van de bouw van de Athena de foto`s zijn afkomstig uit het prive archief van Harry.G.H.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vakmanschap is meesterschap ook in houtbewerking.(en afwerking!)

hier nog een paar betreffende de PRE-fabrikatie van het jacht interieur, het dient te worden vermeld dat de ROLtrappen speciaal in de nieuwe loods zijn aangebracht om de logistiek en de efficientie van lopend produktie personeel te verhogen, " gemak dient de mens"
Ik ben op vele scheepswerven geweest maar heb dit nog nooit ergens anders gezien " Allenig in Oaveriessel mien jong!!"

"Loat die boer'n mah schoeve'n"


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roltrap

Afbeelding

Harry bedankt voor deze bijzondere bijdrage!

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Bram, ik hoop dat dit topic een lang leven beschoren is want hier kan ik geen genoeg van krijgen. Trouwens nog bedankt voor je tallship-mailtje,
groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Bram

Bericht door Bram »

:-D Mogge Wim

Ik hoop het ook Wim,en voorlopig heb ik nog wat materiaal,en Harry zorgt ook voor een hele goede aanvulling,want die zit het dichts bij de kachel ,om het zomaar eens te zeggen.

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Dit is smullen! :-D

Prachtig zeg!
Het valt me ook op, hoe schoon en opgeruimd de loodsen zijn.

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Albert

Waarschijnlijk is dit de afwerkings ruimte voor o.a lakken,spuiten en andere afwerkingen,dit gebeurt normaal gesproken in een ruimte met ietsjes overdruk zodat het stof tot het minimium beperkt kan worden.

P.s Jammer van 2 Sept.en de wok,wanneer ga je????

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hoi Gabber, :-D

As ut effe ken volgende week vrijdag. 8)
Twee weekjes richting Duitse wadden.
Maar als we terug zijn moeten we iets afspreken, b.v. Koreaans eten bij mij thuis.

De matz. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"


Plaats reactie