Bergingen en Calimiteiten All-In.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14385
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo, even "ter informatie"

Ik kijk naar Kombuispraat " op 2 verschillende computers" welke ieder op een "verschillende" maar zeer snel systeem zijn gekoppeld- ( vraag me nou FF geen details van die IT melooochum! :roll: ) op beiden verschijnen een " hele rij kruissies" welke dan " behoorlijk snel" met foto's wordt ingevuld. Dit verschijnsel op Kombuispraat zie ik alleen op deze pagina- met een prak foto's- EN op de " Rotterdam pagina" van Jan. Ik heb dus een "donkerbruin" vermoeden dat het in het "aantal foto's zit" :lol:

Ondertussen........en dadduh gij bedankt zijt eeeh Jan :lol: altijd leuk en informatief om naar je plaatjes te kijken....
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Joop »

Klik op de afbeelding voor de calamiteit

MV ALGOPORT.JPG
MV ALGOPORT.JPG (119.95 KiB) 3126 keer bekeken
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door j.haver »

ruudje schreef:jammer maar helaas, het lukt me nog steeds niet. Alleen als ik een foto naar "favorieten"transporteer. Dan zie ik hem. Ik snap er niets van, mijn pc is redelijk nieuw en werkt op XP. Met andere foto's geen probleem. Het zal aan mij of mijn notebook liggen. Rara, iemand een suggestie ?

Internetopties > geavanceerd > instellingen > multimedia > afbeeldingen weergeven aanvinken.

Misschien dat dit helpt.
Jan Vennik (RIP)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Jan Vennik (RIP) »

Graag gedaan Jan,je weet het he ik vind het mooi om anderen deelgenoot te maken van deze mooie serie,s.

Beste Kombuizers,in het begin van dit onderwerp had ik de serie: Rokia Delmas,Repubblika di Genova en Salvage GSF Adriatic VII
geplaatst.
Aangezien mijn oplaad-station niet meer werkt,heb ik aan Jos Koomen gevraagd om de rode kruisjes weg te halen.
Ik wil deze serie,s nu opnieuw gaan opladen,maar ik heb bij de foto,s geen gegevens meer daar mijn opslag archief kapot is.
Het kan dan zijn,dat ik er foto,s bij zet die ik eingelijk niet mag plaatsen.
Mocht ik daar kommentaar op krijgen,dan verwijder ik de desbetreffende foto gewoon.
Ik gebruik nu gewoon mijn buitenlandse externe archief,maar dan zonder beschrijving.
Als er interresse voor is hoor ik dat dan wel.
Groetjes Jan Vennik. :oops: :shock:
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door proet »

Jan,

Vooral doooooorgaaan.

Hier kan een mens nooit genoeg van krijgen.

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
ruudje

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door ruudje »

j.haver schreef:
ruudje schreef:jammer maar helaas, het lukt me nog steeds niet. Alleen als ik een foto naar "favorieten"transporteer. Dan zie ik hem. Ik snap er niets van, mijn pc is redelijk nieuw en werkt op XP. Met andere foto's geen probleem. Het zal aan mij of mijn notebook liggen. Rara, iemand een suggestie ?

Internetopties > geavanceerd > instellingen > multimedia > afbeeldingen weergeven aanvinken.

Misschien dat dit helpt.
Bingo !, dat hielp, welliswaar via een omweg en met een tussenstapje. Bedankt J. Haver !!
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door j.haver »

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


graag gedaan, of zie je nu nog steeds rode kruisjes ?

:shock: :-D :lol:
Joop Kieviet (RIP)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Even met de rechterkant van de muis het rode kruisje aantikken en dan afbeelding weergeven en bingo de foto.

Gr. Joop
Jan Vennik (RIP)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Jan Vennik (RIP) »

On 24 October 2006, at around 4 a.m., the container ship the Rokia Delmas, suffering from total engine failure, was driven ashore by a storm on the south coast of the Ile de Ré. The vessel was anchored, but the stern of the vessel hit a rocky outcrop, approximately 1 nautical mile south of Couarde sur mer. The vessel was mainly transporting cocoa beans, wood and more than 500 tonnes of heavy fuel oil (IFO 380) and 50 tonnes of marine diesel. Part of the crew was airlifted off the vessel. The commanding officer and 5 members of the crew stayed onboard to assist the intervention squads with their investigations.

The vessel showed a 20° list and a leak was detected. No pollution was observed. As a precautionary measure, the Polmar Land Plan for Charente Maritime was activated. Cedre was immediately mobilised and two advisors arrived at the La Rochelle response centre that evening. The Alcyon, a salvage, rescue and oil spill response vessel left Brest with containment and recovery equipment onboard to tackle any potential pollution, in addition to The same day, the first investigations onboard showed that it was impossible to refloat the vessel at high tide that evening. The following day, the dives carried out detected a breach 20 metres long by 50 centimetres wide, which confirmed that it would be impossible to tow the vessel in her current state.
The Préfecture de département decided to protect the oyster beds in the area using booms. The hydrocarbons floating in the tanks of the vessel were pumped out and stored on barge. Two barges equipped with skimmers and with a 10 m³ storage capacity were deployed. Because of the proximity to the coast combined with the local currents, the Préfecture Maritime placed a drift committee on pre-alert. This committee was located in La Rochelle and was under the authority of and led by the Cedre. On 30 October, 430 m³ of fuel were pumped out of the tanks and stored on the Alcyon.

ROKIA DELMAS to be dismantled and removed.

The container ship ROKIA DELMAS is to be dismantled and removed at last after having ran aground and remained fast since October last year.She ran aground on rocks off the Ile de Re after suffering engine failure in the early hours of 24th October 2006.
Since then the hapless vessel has remained there, weathering the Atlantic storms and increasingly being in danger of breaking up on the spot.In November she was declared a total loss by insurers, meaning the 21 year old ship was never going to be towed off and repairedNow she will be lightened by removal of as much of her superstructure as possible and her hull will then be removed from the area with as much regard to ecological concerns as possible.
Three companies have been chosen to co-ordinate their efforts in this endeavour: Smit, Scaldis and Les Abeilles International.

Greetings Jan Vennik. :oops: :shock:
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Gerrit »

Rokia Delmas.JPG
Rokia Delmas.JPG (202.76 KiB) 2644 keer bekeken
Hier de Rokia Delmas op 22 oktober 2005 nog in gelukkiger dagen
tussen de pieren van IJmuiden.
Groetjes Gerrit.


Plaats reactie