Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 -1945

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 -1945

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Afbeelding

De Stichting koopvaardijpersoneel 1940-1945 heeft dit boek onlangs uitgegeven.
De schrijver had in 1986 zijn herinneringen aan zijn vaartijd gedurende WO2 op papier vastgelegd. Wij (de Stichting) werden erop gewezen dat zijn memoires een ruimere lezerskring verdienen dan uitsluitend de naaste familie en kennissenkring van de auteur.
Onze Stichting heeft zich bereid verklaard hiervoor zorg te dragen. Niet omdat de auteur zo vele sensationele gebeurtenissen beschrijft. Wij zijn ons bewust dat vele veteranen meer actie hebben meegemaakt. Maar Boekwijt heeft een realistisch, hier en daar wat cynisch beeld geschetst van het wel en wee van een jonge stuurmansleerling, eigenlijk nog een tiener. die in 1939 voor zijn eerste reis aanmonsterde op een schip van de Rotterdamse Lloyd en zich nog moest aanpassen aan het zeemansleven. Maar gaandeweg krijgt hij tijdens de oorlogsjaren ten volle de gelegenheid op zijn lange reis zich te ontwikkelen van leelrling tot zelfstandig wachtlopend 3e stuurman in een tijd dat hij links en rechts van hem schepen in de lucht heeft zien vliegen.
(Een gedeelte uit de nieuwsbrief van de Stichting)

Ik heb van de Heer Rudof Visser een exemplaar ontvangen en het in een adem uitgelezen. Tussen de verhalen door staan stukjes "geschiedenisles" om een en ander nader toe te lichten.
Het is een goed geschreven boek waarin de humor niet ontbreekt en ook alle foto's van de betreffende schepen staan.
Het is verkrijgbaar bij de Stichting Koopvaardijpersoneel 1940-1945
ISBN 90 90178155
visser@vok.nl

De heer H.A.Boekwijt heeft twee jaar op de "Palembang" doorgebracht tijdens de oorlogsjaren.
All the best
Jos

Afbeelding

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik was een kleinigheid vergeten en dat is de prijs:
11,25 euro inclusief verzendkosten.

De Heer Boekwijt was ook aan boord van de "Djambi" toen dit schip na een aanvaring zonk.

All the best
Jos

Afbeelding
Johan H.

Bericht door Johan H. »

Terima kasih,

Spreekt me wel aan.

Groet, Johan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een rode Kruisbrief uit het boek.
All the best
Jos

Afbeelding
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb het boek vandaag ontvangen. Leest heel plezierig en er staan een aantal dingen in die voor mij heel interessant zijn.
Als ik het uit heb, kom ik er nog een keer op terug.
Bram Blenk

alarm chip in zicht

Bericht door Bram Blenk »

Is het mogelijk om dit boek in Canada te bestellen?
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Vast en zeker. Ik bestelde het hier in Griekenland en het was al verstuurd voordat ik het geld had overgemaakt.
Stuur even een mail aan visser@vok.nl en het komt dik voor mekaar.

Rudolf Visser is de voorzitter van de Stichting Koopvaardijpersoneel 1940-1945 die de uitgave van het boek heeft verzorgd.

Mocht het overmaken van geld vanuit Canada problemen opleveren, dan passen we daar wel een mouw aan. Binnen de EU is het geen probleem meer, dat is allemaal vrij, maar maak vanuit Canada geen onnodige bankkosten. Als je zelf geen mogelijk hebt, ben ik gaarne bereid om het voor je te betalen waarna je mij bijvoorbeeld via Paypal kunt terugbetalen. Bekijk het maar even.

Groeten,

Theo Horsten
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945

Bericht door Vaerderij »

Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945, de Nieuwsbrief Januari 2009


Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945 oproep [].jpg
Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945 oproep [].jpg (135.01 KiB) 5485 keer bekeken
Stichting Koopvaardijpersoneel 1940- 1945 nieuwsbriefa [].jpg
Stichting Koopvaardijpersoneel 1940- 1945 nieuwsbriefa [].jpg (266.05 KiB) 5484 keer bekeken
Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945b [].jpg
Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945b [].jpg (255.71 KiB) 5483 keer bekeken
Anne
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 -1945

Bericht door Vaerderij »

Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 - 1945, de Nieuwsbrief Juli 2009
img141 [].jpg
img141 [].jpg (309.22 KiB) 5133 keer bekeken
img142 [].jpg
img142 [].jpg (381.82 KiB) 5133 keer bekeken
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stichting Koopvaardijpersoneel 1940 -1945

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ouderdom komt met gebreken!!!! :lol:

DIT is NIET alleen op veteranen van toepassing.

Ik zat dit interessante onderwerp te lezen zonder dat ik op de datum lette en dacht" DAT boekie mot ik hebben" en begon een e-mailtje naar m'n zwager te tikken, TOEN op de een of andere manier de voorpagina foto " me erg bekend vooooorkwam"

Na eventjes in de " Koopvaardij-WW2" sektie op de plank te hebben gescharreld bleek dat dit boekje stond verdrongen tussen de dikkere pillen van o.a. Bezemer, von Munching en Graaf Jan van Limburg Stirum.
Ongelezen met een keurig briefie voorin van de Stichting gedateerd 26-09-2004. :lol: :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie