SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: SMN

Bericht door Ruud Elbertse »

Hallo heren kombuizers,

Van 11 juli 1971 tot 30 juli 1972, zat ik op de 'Nedlloyd Kyoto'. In die periode voer ik met dit schip viermaal naar Zuid-Afrika. De "Kyoto' was nieuw en, voor die tijd, van alle gemakken voorzien. Er ontbrak slechts een bar. Met toestemming werd de onderofficiersmess tot bar ingericht.
Nedlloyd Kyoto.jpg
Nedlloyd Kyoto.jpg (39.35 KiB) 2056 keer bekeken
Links matroos Willem Kerssies en rechts bankwerker Willem Sodderland.
(1).jpg
(1).jpg (63.43 KiB) 2056 keer bekeken
Matroos/ladingassistent Piet Toet leverde ook zijn bijdrage.
(2).jpg
(2).jpg (37.47 KiB) 2056 keer bekeken
De opening van de 'Rainbowbar' werd verricht door eerste stuurman Wim Beekman. Links zijn vrouw. Achter hem Piet en timmerman C. Willemsen. De blonde dame is de vrouw van een wtk?. Achter de bar handlanger Harrie Kuit?.
(3).jpg
(3).jpg (57.19 KiB) 2056 keer bekeken
In het zitgedeelte van de bar v.l.n.r., matroos o/g Cor Meijerink, Willem, ? , bootsman Arie Kuijt.
(4).jpg
(4).jpg (66.79 KiB) 2056 keer bekeken
Handlanger J. de Koning Gans wil zeker weten dat z'n haar goed zit, voor ie boven een biertje gaat pakken. Rechts een bediende?.
(5).jpg
(5).jpg (63.66 KiB) 2056 keer bekeken
Hier zit ik in m'n hut. Geen idee meer waar ik mee bezig was.
(6).jpg
(6).jpg (41.47 KiB) 2056 keer bekeken
Hier ben ik ook nog een keer met Cor en derde stuurman Beltman.
(7).jpg
(7).jpg (51.7 KiB) 2056 keer bekeken

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hallo Co, Dat van Rob vd Belt hoorde ik van een huisgenoot die ik aan de telefoon kreeg nadat ik het nummer in Nijmegen
had gebeld wat ik van Rob had gekregen. Ik heb Rob niet zelf gesproken want hij was alweer met de noorderzon vertrokken.
Hier een foto van Rob in Georgetown.

Afbeelding
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Mr Joks
Heb je nog steeds contakt met Rob????
Groeten Co
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Nee Co,
Ik heb wel lang naar hem gezocht echter zonder resultaat.
Ook niet via eventuele kinderen of familie.
Zojuist heb ik via de e-mail wel meer informatie over hem
ontvangen en aan je doorgestuurd.
Groetjes Joop
fkhk

Re: SMN

Bericht door fkhk »

Beste Co,

Het is inderdaad zo, dat hoe langer ik naar de bemannings-lijst kijk, en nu ook nog enige foto's zie, er hoe langer hoe meer herinneringen te binnen schieten. Arie, Kees, jou persoontje, ik haal ze zo langzamerhand weer voor de geest. Ook het ongeluk weet ik nog wel, maar wist niet meer dat het op de "EEMS"was gebeurd.

Groetjes Frans
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Van Poeroet zijn hier al heel wat foto's geplaatst maar deze nog niet. De foto moet gemaakt zijn eind 1959 begin 1960 tijdens een reis op de Nanusana.
Poeroet kreeg toen eind januari een ongeluk en moest in Semarang het ziekenhuis in. De 2de van rechts is Henk Botter. Wie weet nog meer namen?
Staat Jaap Korpershoek soms ook op de foto? Dan heb ik weer wat om aan Jaap te sturen.

Groetjes Joop
Henk Botter.jpg
Henk Botter.jpg (68.57 KiB) 1296 keer bekeken
Schele
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:46

Re: SMN

Bericht door Schele »

Zie de naam Nedlloyd Kyoto langs gaan. Kan mij herinneren deze in Tamano uitgehaald te hebben.
Eind november 1970 . Heb er een reis opgevaren. De eerste reis ging van Japan naar Bangkok , voor een lading tapioca dat werd met zakken aan gevoerd en dan eventjes los gestort .Daar hebben we dus 10 dagen gelegen. Later naar buiten toe en voor anker bij Koh Sing Chang , daar nog vier dagen met lichters verder afgeladen.
Gouwe tijd.
Schele
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:46

Re: SMN

Bericht door Schele »

Paar foto's genomen in Bugisstreet Singapore.
Weet niet meer welke boot ik toen zat.
Was met Willem Sodderland en hij had z'n vrouw aan boord.
Bijlagen
Tweede van links chefkok ,<br />Rechts Willem Sodderland en z'n vrouw.
Tweede van links chefkok ,
Rechts Willem Sodderland en z'n vrouw.
Bugisstreet 1.jpg (177.89 KiB) 2469 keer bekeken
Chefkok en mijn persoontje.
Chefkok en mijn persoontje.
Bugisstreet 2.jpg (146.26 KiB) 2469 keer bekeken
fkhk

Re: SMN

Bericht door fkhk »

Nu maar eens even aan de Bintang denken.
Tja, Slokkie, de hond. Als hij in het achteruit op zijn "honden-dondertje"had gehad, zo mocht hij bijvoorbeeld NIET spelen met het vogeltje van Jaap, bracht hij vaak de nacht in mijn hut door. Makkelijk binnenkomen, want de deur stond op zee toch open of op de haak. Dus hup op het bed, in de hoek en braaf slapen gaan. Alleen was het wel jammer, dat hij vaak kwam, als er net schone lakens op het bed lagen, die waren gelijk zwart. Het was best een aardige "waak"-hond. Toen in het Panama-kanaal de "gang"aan boord kwam, van die grote zware jongens, stond Slokkie daar, na eerst omgekeken te hebben, of wij er wel stonden, op een vreselijke manier te blaffen. We hebben hem maar bij de jongens uit de buurt gehouden, want die vonden dat maar niets.
Tijdens het uitgassen in Vera Cruz, was voor Slokkie een tijdelijke hut gemaakt in de bar, want hij kon niet mee, de wal op.
Na oplegging in Amsterdam, heeft dacht ik, Tresoor hem tijdelijk mee naar huis genomen. Ik ben één keer in Amstelveen geweest, en kan me nog herinneren, dat de dweil en het water klaar stonden, want de hond was nogal "emotioneel". Is hij daarna niet op een ander schip terecht gekomen?

Frans.
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Hallo kombuizers, heb net Herman (Pedro) Hermanns gesproken. Gaat zich ook aanmelden
op dit topic. Gr. Ber.


Plaats reactie