SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Goeie dag NIAS,

Had je niet effe eerder kunnen reageren? We zaten er wat de schoorsteen in z/w betreft niet ver vanaf eh?

Groetjes Joop
Bijlagen
e0110972_21591716.jpg
e0110972_21591716.jpg (464.56 KiB) 1486 keer bekeken

Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We hebben dus weer eens te vroeg gejuicht. :(
Maar nu zijn we er dankzij NIas toch uit! :-D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Heel Nieuwsuur en Pauw & Witteman naar La Klota. :!: :?
Je kan Googele tot je een ons weegt, maar met Montemar S.A. Comercial y Maritimo uit Montevideo komt je geen steek verder.
Er wordt niet aangegeven waar de lijndiensten allemaal naar toe lopen. Aan de foto's van de schepen te zien vaart men o.a. op Noord-West Europa, de Middellandsezee en West Afrika.
Deze rederij heeft de "Estrella del Mar" van april 1978 tot mei 1987 in eigendom gehad. Maar daar zochten we niet naar. :shock: :(

Wel jammer dat Nias nu pas met deze Indonesische rederij op de proppen komt.
Trouwens, wel vreemd dat in de schoorsteen van de "Banggai" geen letter S stond. Hoe dit nu weer verklaard moet worden weet ook bijna niemand natuurlijk............

In een grijs verleden had ik enige jaargangen, midden jaren 70, van een blauwboekje dat ongeveer de afmetingen van een Brown's Nautical Almanac had. Daar stonden alle rederijen wereldwijd in met vlootlijst en..........de lijndiensten die ze onderhielden. Jammer, maar ik ben de naam ervan ook kwijt. :?

Maar goed, eind goed al goed, hoop ik. :roll:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Heren

Had ik geweten dat de bewuste foto, zoveel gemoederen bezig zou houden, had ik hem maar over geslagen.
Maar ik vindt het bijzonder knap dat de rederij toch boven water is gekomen, Nias bedankt dat je de denktank weer in rustig water heb gekregen en de andere voor alle moeite.

Groetjes Willem
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: SMN

Bericht door Evert Sikkema »

het antwoord op de onbekende schoorsteen van het ''ms Bangai''
het was de schoorsteen van de Indonesische maatschappij ''Samudra'' waar zij in de jaren 70 voor in charter voer
Afbeelding

Nu we onze hersenen zo lang hebben gepijnigd willen we het ook helemaal goed hebben.
Ik vond nog een foto uit 1981 die ik bij de sluizen in IJmuiden heb genomen van de Eka Daya Samudera.
Aan de naam van de rederij die NIAS gaf, Samudra moet nog een E toegevoegd worden, namelijk SAMUDERA.
Op die naam kun je ook veel gegevens van die rederij vinden.

Nog een kleine anekdote bij de foto uit 1981.
Ik zei tegen onze kinderen: "Kijk, de schroef van dat schip komt gedeeltelijk boven water", waarop onze dochter zei: "Hebben ze daar allemaal zulke schroevendraaiers?"

groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Willem Oldenburg schreef:Had ik geweten dat de bewuste foto, zoveel gemoederen bezig zou houden, had ik hem maar over geslagen.
Hoi Willem,

Het was helemaal geen moeite hoor. Die zoekacties houden de geest scherp. Anders zit je toch maar in te dommelen :lol: Roy maakte denk ik een geintje want er zijn herhalingen van Pauw en Witteman en Nieuwsuur en anders kan je later kijken met uitzending gemist. Bovendien heeft NIAS weer eens laten zien over een goed geheugen te beschikken. Ben benieuwd hoe hij dit wist. Dat verhaal zou er eigenlijk nog bij moeten komen. En het heeft een mooie foto van de Eka Daya Samudera opgeleverd plus een leuke herinnering van Evert.

Groetjes Joop
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Helemaal mee eens Joop !.
Dus Willem kom maar weer met je nieuwe rubriek: "Verricht een goede daad, en raad een plaat". :lol:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: SMN

Bericht door ArnoldW »

Een niet al te groot prentje van de "Rotti", voor de liefhebbers.

Mvrgr. Arnold.
rotti.jpg
rotti.jpg (18.59 KiB) 997 keer bekeken
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Arnold.

Hier ietsie groter :lol:

Groetjes Bob.V.
Bijlagen
056_Rotti_SF_pna.jpg
056_Rotti_SF_pna.jpg (323.84 KiB) 981 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

De foto van hierboven ook groter.
Bijlagen
Rotti11965.jpg
Rotti11965.jpg (46.91 KiB) 978 keer bekeken


Plaats reactie