SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Tuurlijk zit jij dat niet uit je duim te zuigen Bertus. Ik geloof je best wel. Er stond in de kombuis altijd een fles ijswater in de koelkast voor dorstige mensen van dek of de machinekamer. De officieren hadden hun eigen ijswaterkraantje, bar etc. Daar hadden wij geen medelijden mee. :lol:

In 1968 werden wij op de Banggai aan de captains table tijdens Kerst ook getrakteerd op een vorstelijke maaltijd.
Bijlagen
Banggai 03.jpg
Banggai 03.jpg (339.71 KiB) 2365 keer bekeken

Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Of vullen met Azijn zoals bij "Bolle De Bie"die zoop die fles in een keer leeg,en dan duurde het weer even voordat je weer een koude fles had. :lol:
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Dat weet ik nog goed Henk. Dat was zo'n vierkante jeneverfles. Die liet hij hoofd in de nek mond wagenwijd open zo in zijn keelgat leeglopen. Alleen zijn adamsappel zag je bewegen ... en het geluid van dat gegorgel natuurlijk.
Gollie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 15:22

Madoera

Bericht door Gollie »

Zijn er nog mensen die nog wat kunnen vertellen en of laten zien (foto,s)etc: van de Ms Madoera,ik heb zelf de laatste reis gemaakt met de Madoera voordat het schip naar de rederij Amsterdam ging,ik denk ongeveer 1956.
Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Ja Joop,zoiets blijft altijd in die grijze massa staan,gaat nooit meer weg gelukkig,wat een herinneringen.
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Wij, jongens van de vetput, moesten dan ook altijd goede vrienden zien te blijven met de mannen van de Civiele Dienst


:wink: Tijdens de oversteken zetten we, bovenaan de trap naar de machinekamer, een wachttrommel neer met brood en koffie. Als grap sloegen we wel eens een flinke deuk in het blikje van de Dutch baby koffiemelk. Spoot dan flink, als ze het lek prikten. Jammer dat we het effect niet konden zien.
quo vadis
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag Luyt,
En we rookten zware shag en uit voorzorg alleen zwarte koffie :lol:
Groet, Paul G.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Madoera

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gollie schreef:Zijn er nog mensen die nog wat kunnen vertellen en of laten zien (foto,s)etc: van de Ms Madoera,ik heb zelf de laatste reis gemaakt met de Madoera voordat het schip naar de rederij Amsterdam ging,ik denk ongeveer 1956.
HIER veel info over de Madoera. :wink:
Hier als Amstelwal.
Amstelwal 1922.jpg
Amstelwal 1922.jpg (24.52 KiB) 2622 keer bekeken
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hier nog een foto van de Madoera.

Groetjes Bob.V.
Bijlagen
Madoera1922-1e.jpg
Madoera1922-1e.jpg (127.27 KiB) 2521 keer bekeken
Hans snr
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: SMN

Bericht door Hans snr »

Zware spier.jpg
Zware spier.jpg (42.93 KiB) 2351 keer bekeken
Laatst zag ik het 1 en ander over "zware spieren". Dit is een foto genomen in Colombo. Hier hadden we een Duitser nodig om deze lading van boord te halen. Onze "spier" was geloof ik vast geroest en een plaatselijke Bok was niet sterk genoeg. We hebben er wel een flinke omweg voor moeten maken. Misschien zijn er lezers die er meer van weten. Of houden ze hun mond uit schaamte?


Plaats reactie