SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Paul hallo,
Het staat me bij dat we richting meren gingen dat er op Malta nog een aflossing plaats vond en dat Arie toen aan boord kwam maar zeker weet ik het niet , kan me nog wel F,Pfaf een Ind.jongen voor de geest halen en Arie de Reus uit IJmuiden en wat het terug vliegen betreft hebben wij in Nice een tussen landing gemaakt.
grtn
Chris

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Arie Kuyt en Chris staan op reis 60 van de RAKI met mijn "vriend" chef-kok Israel zie ik nu.

Groetjes Joop
Bijlagen
RAKI reis 60 1964 04.jpg
RAKI reis 60 1964 04.jpg (157.72 KiB) 5198 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Chr.Vr. schreef:kan me nog wel F,Pfaf een Ind.jongen voor de geest halen en Arie de Reus uit IJmuiden
Chris
Hoi Chris,
Pfaf kan ik me ook nog wel herinneren, en Elliot uiteraard (Poeroet).
Arie de Reus was een goede tekenaar. Heeft, waarschijnlijk tijdens de reis dat jullie samen op de Raki zaten, een ontwerp gemaakt en ingezonden voor een nieuw vignet voor de SMN-nieuws. Hij won niet, maar kreeg de 2e prijs met dit ontwerp.
Vignet Arie de Reus oktober 1964.jpg
Vignet Arie de Reus oktober 1964.jpg (30.62 KiB) 5150 keer bekeken
Op pagina 358 heb ik daar al eens een plaatsing over gedaan.
In 1965 heb ik samen met Arie de Reus ook nog een reis (65) gemaakt op de Bawean, Perzische Golf/oostkust VS.
Groet, Paul G.
Diktromp

Re: SMN

Bericht door Diktromp »

Hallo Bertus.
Ja deze foto lijkt net of wij geen Yens meer haden.Maar onze bestelling was nog in de maak.Het bier moest nog gekoeld worden. Dat bier wat op tafel stond, was lauw warm. :roll: Niet prettig drinken.

Groet Jacob.
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

De tweede man rechts op de foto lijkt mij wasbaas Harrie Tadjudin.

Gr.Ber
jan.sien

Re: SMN

Bericht door jan.sien »

Ik ben Jan Hoogland en net nieuw op kombuispraat.Ik heb van 13 jan. 1964 tot 19 jan.1970 bij de SMN als lichtmatroos,o/g,en matroos op verschillende schepen gevaren.Zoals de:karimun,bawean,neder eens,bintang,en banggai.Ik zou graag via kombuispraat contact krijgen met oud collega' om herinneringen uit een hele mooie tijd in de jaren 60 op te halen.Collega's zoals:F Bosman,J korpershoek,F v lange,B ter haar,B boendemaker,J top,t bus,F Kompier,à Israël,Co Schellingerhout,H v/d brom,poeroet,H Zijlmans,t bus enz,enz.Ook zou ik graag misschien via reunies de collega's nog eens ontmoeten.Ik ben getrouwd met sien en hebben een dochter en 2 kleinkinderen en woon in raalte (Overijssel).Mijn broer Fok hoogland heeft ook bij de SMN gevaren van 1961-1975.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Zo nieuw ben je toch niet Jan? Je was toch samen met je broer (met wie ik op de Neder Linge heb gevaren) op de kumpulan in Huizen in 1911?
Ik doe er een link naar die dag bij. Je staat op o.m. foto 1, Fok op o.m. foto 3.

https://www.flickr.com/photos/rspeur/se ... 624677575/

Fok op de Neder Linge:

https://www.flickr.com/photos/rspeur/23 ... 064012884/

René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

:F Bosman,J korpershoek,F v lange,B ter haar,B boendemaker,J top,t bus,F Kompier,à Israël,Co Schellingerhout,H v/d brom,poeroet,H Zijlmans,t bus enz,enz.Ook zou ik graag misschien via reunies de collega's nog eens ontmoeten.Ik ben getrouwd met sien en hebben een dochter en 2 kleinkinderen en woon in raalte (Overijssel).Mijn broer Fok hoogland heeft ook bij de SMN gevaren van 1961-1975.[/quote]

Hallo Jan
Welkom op kombuispraat.
Wij hebben samen een reis op de Eems gemaakt in 1965.
Met Chris Vrolijk, Chris Molenaar en Peter van Mastrigt heb ik regelmatig contact.
Ik ben even tussen de foto,s gaan zoeken om te zien of ik je er tussen heb zitten, en heb toch wat gevonden.
Je moet alleen even aangeven op welke je staat.
Groeten Co
Bijlagen
Ben je deze ????
Ben je deze ????
NE 1965 8.jpg (195.1 KiB) 4954 keer bekeken
of ben je hier op je rug gezien ????
of ben je hier op je rug gezien ????
NE 1965 11.jpg (319.85 KiB) 4954 keer bekeken
Neder-Eems_reis-29_16-06-1965_R'dam.jpg
Neder-Eems_reis-29_16-06-1965_R'dam.jpg (106.62 KiB) 4954 keer bekeken
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Ha, die Jan! Welcome to the club! Eindelijk ook aan de computer.
Alles O.K. in Raalte?
Groeten Ber Boendermaker.


Plaats reactie