SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: SMN

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Henk Meurs kan je in elk geval vertellen wat er op zijn kaart staat als zeevarende. Daar zal dan waarschijnlijk ook wel op vermeld staan waar en wanneer hij afgemonsterd is en wat hij toen is gaan doen. Hij viel onder de Vaarplichtwet dus als hij niet meer ging varen, moest hij toestemming hebben om iets anders te gaan doen. Henk weet die dingen. Je kunt hem HIER bereiken.

Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

b-bootsman schreef:Hier 1 van de Riouw.
Hier nog een mooie plaat van de Riouw. Een bootman klimt aan boord om in het Noordzeekanaal te gaan sturen.
Helaas zonder datum, maar ik zie wél de patrijspoorten waar mijn hut achter zat. :-D
Riouw Bootman Amsterdam.jpg
Riouw Bootman Amsterdam.jpg (272.8 KiB) 4969 keer bekeken
Groeten, Paul G.
Diktromp

Re: SMN

Bericht door Diktromp »

Hallo oud collega's SMN.

Ik heb nog wat gevonden,van mijn eerste reis bij de SMN,met ss Roebiah,het schip was in charter voor de KNSM Zuid-America westkust.Van Amsterdam,Curasau,Panamakanaal,Colombia,Ecuador,Peru en Chile.De meeste lading werd geladen in Peru,vismeel en Chile koper.Misschien weten de matrozen dat ook wel,als men vismeel geladen had,dat men regelmatig in de ruimen moest temperaturen wegens broei.Erg gevaarlijk.En de hele terug reis een heerlijke eau de cologne 4711 lucht. :lol: :lol: :lol:

Met vriendelijke groet; Jacob.
Bijlagen
Bemanningslijst ss Roebiah 1
Bemanningslijst ss Roebiah 1
Bemanningslijst ss Roebiah (2 (3000 x 2250).jpg (489.87 KiB) 4741 keer bekeken
Bemanningslijst ss Roebiah 2
Bemanningslijst ss Roebiah 2
100_2738 (4000 x 3000) (2000 x 1500).jpg (484.65 KiB) 4741 keer bekeken
ss Roebiah
ss Roebiah
100_2716 (3000 x 2250).jpg (427.68 KiB) 4741 keer bekeken
Dat ben ik Jacob (Jaap) Handlanger.Even uit blazen,wegens in de ketel schoonmaak.
Dat ben ik Jacob (Jaap) Handlanger.Even uit blazen,wegens in de ketel schoonmaak.
Handlanger Jacob de Mos (3000 x 2250).jpg (471.1 KiB) 4741 keer bekeken
Dat ben ik Jacob (Jaap) Uurtje vrij.
Dat ben ik Jacob (Jaap) Uurtje vrij.
Op volle zee Jacob de Mos (3000 x 2250).jpg (368.2 KiB) 4741 keer bekeken
Diktromp

Re: SMN

Bericht door Diktromp »

Geachte collega's SMN.

Ik ben op zoek naar Arnold Suikerbuik,heb samen gevaren op de ss Roebiah 10 augustus 1965.Aanboord was hij Stoker/Olieman.Daarna was hij aan de wal gebleven.Ik had met Arnold nog contact van 1965 t/m 1971 daarna niets meer vernomen.Hij werkte toen bij de Hoogovens in IJmuiden.
Ben vaak bij hem thuis geweest.Hij woonde bij de sluis.Had vrouw en drie kinderen,2 meisjes en een jongen.Hopelijk kan iemand mij meer inlichtingen geven.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet; Jacob.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooie foto's Jaap, blijf nog even snuffelen in je archieven. :)
Op de pagina's 346 en 369 van dit topic staan bijdragen over de Roebiah, speciaal over die vismeelreizen (KNSM-charter) waar jij ook aan boord zat en een discussie over de schoorsteenkleuren. :-D
Op de 2e lijst zie ik Frans van Maanen staan, de magazijnmeester. Vlak daarvoor, half 1964, heb ik met hem een reis op de Rempang gemaakt; een leuke vent waar je wel een potje mee kon drinken.
Overigens wel opvallend op de foto's dat je je steeds moet vasthouden aan de staanders van de railing. Zijn ze gemaakt na het baruurtje?
Ik heb als handlanger op de 3 zusterschepen van de Roebiah gezeten; de Raki, Riouw en Rempang, maar zo mooi wit als jij kon ik mijn kleding nooit houden. Ook ná het douchen kwam de roet m'n poriën nog uit. :lol:
Groetjes, Paul G.
jan.sien

Re: SMN

Bericht door jan.sien »

P.J.Schellingerhout schreef:.Wat me nog opvalt is het bierdoppen gordijn van de bar die klaar moest zijn voor Bangkok.
We hebben idd menig flesje met tegenzin moeten legen, om het gordijn binnen 14 dagen klaar te krijgen. :lol: :lol: :lol:
Maar we hadden wel eer van ons werk :roll: :roll:
Later hebben we er een bamboe afscheiding van gemaakt.
Vond ook nog een foto van het voetbal elftal waar je opstaat, maar misschien heb je die al'
Groeten Co[/quote]

Ik stuur hierbij een foto van de amstelstampers op de Nedereems :P :P :P
[img]
image.jpeg
image.jpeg (949.33 KiB) 4305 keer bekeken
[/img]
Van li naar re: matroos, A Florie op bekken / matroos: Co Schellingerhout op Bas / motorman, M van Seeters op stampsefoon / matroos, Chris Vrolijk de dirigent en 1ste motorman, Piet Verrijp op trommel.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Jan,Sien,
Op de foto van de amstelstampers is de persoon met de trommel niet Flip [Piet] Verrijp maar motorman Aard Kamp, met als bij naam Piet waar van daan weet ik niet
grtn,
Chr.Vr.
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Chr.Vr. schreef:Hallo Jan,Sien,
Op de foto van de amstelstampers is de persoon met de trommel niet Flip [Piet] Verrijp maar motorman Aard Kamp, met als bij naam Piet waar van daan weet ik niet
grtn,
Chr.Vr.
Dit is hem toch Chris
Bijlagen
Volgens mij is dit Piet en achter hem staat bootsman Cor Zagt
Volgens mij is dit Piet en achter hem staat bootsman Cor Zagt
NE0003.jpg (472.11 KiB) 4194 keer bekeken
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Jan,Sien
Als je nog meer foto,s hebt van die reis, gooi ze maar op het forum.
Ze zijn altijd welkom.
Groeten Co
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.


Plaats reactie