SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat noemen ze hier spoorbielzen
Hier dus ook Leo :lol:
Nou we toch even van koers zijn geraakt, maar er nergens land of ondieptes is te bespeuren, kunnen we best even het roer vast zetten en gewoon door kachelen, die lieden op de brug zitten toch te pitten :lol:
Dit verhaaltje over " boompies en plankies" deed me denken aan Orkaan Juan, die hier in 2003 voorbij kwam denderen en links en rechts- dus ook in mijn stukkie bos- boompies plat legde dat het een lieve lust was. Noujaaa "lief" :roll: ...m'n mooiste Hoge Boompies gingen voor de vlakte EN bezorgden me een ontiegelijke BULT wark. Aaahwel toen ik de stammen had opgeschoond, de takken in de hens had gestoken en het hele zooitje een maal op de stoep lag......toen leek het best leuk :roll: Bij AL dat gesleep en geruk en gepluk zag ik natuurlijk geen mens, iedereen zei dat ik geschift was :roll: ...maar toen de plankies op een stapel stonden, TOEN waren er best wel liefhebbers die met een smoessie kwamen om te kijken of ik ECHT geschift was......"ze" vonden het allemaal " best wel lullig" toen ik ze naar de houthandel verwees :mrgreen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Juan
Bijlagen
Orkaan-Juan.jpg
Orkaan-Juan.jpg (39.22 KiB) 3850 keer bekeken
Picture 43.jpg
Picture 43.jpg (68.33 KiB) 3850 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: SMN

Bericht door leo-shof »

"ze" vonden het allemaal " best wel lullig" toen ik ze naar de houthandel verwees

Zoals dat altijd gaat
sinds die tijd staat er boven de drive way : " Hogeboom ´s Houthandel " in lange planken :lol:
Maar alle gekheid op een stokkie , je was aardig ingericht op je yard takeltje er bie
Maar jij heb mooie planken voor het grijpen
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
goofy
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2015 19:36

Re: SMN

Bericht door goofy »

wat een hoop mooie planken in het bos enz:
met de roebiah nll zuid afrika dienst lawal/lombok en twee schepen van de loyd
laden wij hele dek lasten met palen en planken op vancouver eiland voor zd afrika
voor de diversen mijnen die daar zijn .
dat was wel een hoop werk om alles zee vast te maken met vaak/meest oude laad repen
kinky hier kinky daar vlees haken en span schroeven etc .
prachtig varen rond vancouver eiland hout fabrieken vlotten met boomstammen
toen was varen nog gewoon varen
groeten willem egmond
beetje nostelogie???
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Zoiets Willem? Drie rondreizen Neder Ebro op de Afrika A dienst, dus dat hout aan dek komt me heel bekend voor.
René
Neptunus 160565 (1).jpg
Neptunus 160565 (1).jpg (200.98 KiB) 3700 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

prachtig varen rond vancouver eiland
Absoluut, ik ben er slechts geweest " op en met de ferry"........maaar moet nu genoegen nemen met de Canadese Oostkust en St.Margarets & Mahone Bay hier voor de deur, maaaar had het veel slechter kunnen treffen :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hoi René,
Mooie foto. Ik zie links van je Klaas Bak staan.
Staat rechts Sjam Siregar, de wasbaas? Hij lijkt er veel op.
Heb je nog meer plaatjes van die reis?
Volgens mij zat toen ook motorman Jan Hooijschuur aan boord.
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

De wasbaas staat er niet op Paul, en of Jan Hooijschuur toen aan boord was weet ik niet meer. En inderdaad, naast me Klaas Bak.
Links in de hoek bediende Joop Hoff (nooit meer iets van gehoord), daaronder hofmeester Dick Smit. Tegenwoordig bedekt hij zijn schedel met een heugafelt tegeltje...
Voor meer Neder Ebro geef ik de link naar het album op Flickr.com nog een keer.
René

https://www.flickr.com/photos/rspeur/se ... 003780479/
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dus dat hout aan dek komt me heel bekend voor
Mij dus niet......op de Reuzen van Heusden zat er slechts teak-hout op het potdeksel :lol: Maar vroegaah werd het met scheepsladingen tegelijk vervoerd en NU nog wel geloof ik op de logbarges aan de Westkust, of als chips en/of pellets.Ik zie het hier nog regelmatig op een truck onderweg naar de zagerij, maar daar komt Neptunes dus niet aan te pas! :lol: ( ik denk zo maar dat dit beeld in Nederland verleden tijd is!) en zulke mooie stapeltjes brandhout heppik daar ook nooit gezien :roll:
Maar de tijden van de ECHTE dikke stammen is ook in Canada "geschiedenis" :cry:
Bijlagen
Plankies-truck.jpg
Plankies-truck.jpg (84.76 KiB) 3622 keer bekeken
Woodpile-art16.jpeg
Woodpile-art16.jpeg (55.22 KiB) 3622 keer bekeken
Rare-historicasl-photographs12.png
Rare-historicasl-photographs12.png (500.89 KiB) 3622 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

rspeur schreef: 05 jul 2017 21:50 De wasbaas staat er niet op Paul, en of Jan Hooijschuur toen aan boord was weet ik niet meer. En inderdaad, naast me Klaas Bak.
Links in de hoek bediende Joop Hoff (nooit meer iets van gehoord), daaronder hofmeester Dick Smit. Tegenwoordig bedekt hij zijn schedel met een heugafelt tegeltje...
Voor meer Neder Ebro geef ik de link naar het album op Flickr.com nog een keer. René
Die link heb je inderdaad al eens eerder geplaatst.
Dick Smit herken ik wel op de foto's; op de Neder Linge en Lek mee gevaren.
Jan Hooijschuur staat helaas voor zover ik kan zien niet op die foto's, maar vanaf 2 maart 1965 was hij wel aan boord van de Neder Ebro volgens de bemanningslijst.
Bedankt zover en groet, Paul G.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Achteraf kan ik me Jan voor de geest halen (we zaten zelfs in dezelfde aflosploeg naar Lissabon), maar op je eerste reis doe je zoveel indrukken op dat er wel eens een verdwijnt. Niet voor altijd dus, zoals nu ook weer blijkt.
Overigens had Goofy (Willem) het over dat mooie varen rond Vancouver Island, dat moet volgens mij wat worden gerelativeerd. Midden in de winter in Cowichan Bay hout laden: er is geen flikker aan. Koud, niks te doen in dat dorp.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape


Plaats reactie