SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:P Hé Co, Op MySpace heb ik een H.Degenhart gevonden van 65. Ik heb hem een bericht gestuurd. Nu maar even afwachten.
De twee H. Degenharts die in het telefoonboek staan had ik al gebeld maar die waren het dus niet. Mevrouw Degenhart uit
Heerhugowaard zou haar oom H. bellen die hem qua leeftijd zou kunnen zijn. Ze heeft nog steeds niet teruggebeld.

Verder kwam ik bij het doorbladeren van het 'SMN boek 100 Jaar' twee foto's tegen waar een persoon op stond die mij
bekend voorkwam. De bemanningslijst van mijn eerste reis er maar eens bijgehaald. En ja hoor, dat moest Joop Schrik
wel zijn. Ik zag zijn gezicht zo weer voor me toen hij met zijn maatje Jaap Stockfleth in de openstaande kombuisdeur
mij liet zien hoe smerig ze eruit zagen na een dagje bikken met van die lucht gedreven biktollen. De naam J.O. Stockfleth
is nou niet direct een algemeen voorkomende naam dus ik besloot eerst hem in het telefoonboek op te zoeken en te bellen.

Dat bleek een goede keus te zijn want met Jopie Schrik belde hij nog jaarlijks en hoefde ik zijn telefoonnummer niet op te
zoeken. Met Jaap kon ik nog aardig wat herinneringen ophalen. Hij heeft een doos met dia's maar die liggen dermate
ongesorteerd dat hij daar veel zoekwerk in zag zitten en zich had voorgenomen dat pas over 180 jaar te gaan doen.
Jaap had de gewoonte in de tropenzon aan dek alleen zijn mouwen een beetje op te stropen. In de messroom zat hij dan
in zijn blote bast, donkerbruine kop, nek, handen en onderarmen en de rest spierwit. Ja, zo blijft iemand wel op je netvlies
plakken. Gelukkig heeft hij een computer dus wie weet komt hij hier alvast een paar van die mooie verhalen vertellen.

Dat was met Jopie Schrik niet het geval want die houdt zich verre van computers. Hij houdt meer van zeevissen en
biljarten. Nou, daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Hij voelde er wel voor om 9 oktober naar de reunie in Maasluis
te komen. Met mij erbij zijn er dan acht man, twee vrouwen en een kind die daar ook naar toe zouden willen en nog niet
op de lijst staan maar dan moet er wel meer bekend worden over het programma. :roll:

Met beide heren gaat het dus goed, hebben lang gevaren en hun stem klinkt nog net zoals toen. Veel humor en altijd
in voor een geintje. :wink:
NEDER WAAL reis 43a.jpg
NEDER WAAL reis 43a.jpg (108.61 KiB) 710 keer bekeken
Joop Schrik 1.jpg
Joop Schrik 1.jpg (185.74 KiB) 710 keer bekeken
Joop Schrik aan het roer
Joop Schrik 2.jpg
Joop Schrik 2.jpg (102.09 KiB) 710 keer bekeken
Joop Schrik bij de dokter

Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Joks,
prima dat er ook een groep van de SMN naar de reunie in Maassluis komt. :-D
Het programma is nog niet helemaal geregeld, maar als je de groep aanmeldt op het topic kan daar ook rekening mee gehouden worden.
Het wordt inderdaad langzaam maar zeker kort dag, maar er wordt aan gewerkt.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hallo Jos,
Ik heb na jouw bericht gisteren 27 personen benaderd met de vraag of ze zich willen opgeven voor de reünie.
Met mijzelf en aanhang erbij zijn dat 30 personen. De groep wordt dan meer dan twee keer zo groot.
Van die 27 wacht ik even af hoeveel het er bij benadering worden. Dat krijg ik eerst via de e-mail te horen.
Zijn het ze allemaal dan moeten we misschien zelf een aparte reünie houden. Zijn het er maar drie dan blijven we thuis.
Ligt het ergens in het midden dan zie je ons op een goede dag, niet lang na heden, één voor één op de lijst verschijnen. :lol:
Groeten,
Joks
HansKleton

Hans Kleton...zijn maten???

Bericht door HansKleton »

Hallo,

Ik ben de jongste dochter van voormalig matroos Hans Kleton. Ik ben (als verrassing voor zijn verjaardag) op zoek naar collega's, scheepsmaten en allerhande bekenden van hem uit die tijd. Hij heeft onderandere met Joop de Groot (koksmaat) gevaren. Hij voer, voor wat ik weet, op de volgende schepen:
  • Cameroenkust
  • Celebeskust
  • Karimata
  • Neder Ebro
  • Batjan (?)
  • Neder Rhone
  • Gabonkust
Het lijkt mij enorm leuk om hem op zijn verjaardag de sleutels naar dit account te kunnen overhandigen en daarmee het contact met al zijn oude maten van de vaart.
Daarom wil ik eenieder die zich matroos Hans(je) Kleton herinnert, oproepen om te reageren. Uiteraard zijn ook de verhalen uit die tijd erg welkom

Groetjes,

Kirsten Kleton
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Hans Kleton...zijn maten???

Bericht door lp »

:wink: Hallo Kirsten,
Op het SMN topic, is zijn naam al eens gevallen.
Ik heb met hem op de Neder Ebro gevaren. Volgens mij staat hij o.a. met mij op bijgaande foto. Ik sta links (met bril) en je vader rechts, leunend tegen een pallet met dozen bier.

Afbeelding
quo vadis
HansKleton

Re: Hans Kleton...zijn maten???

Bericht door HansKleton »

Hallo LP,

Klopt dat is mijn vader op de foto.
Ik heb hier en daar wat over hem gelezen maar dan enkel in verwijzing naar foto's.
het zou toch leuk zijn om ook andere verhalen terug te lezen om dit later voor hem te kunnen bundelen met foto's uit die tijd

groet Kirsten
Jos Komen (R.I.P)

Re: Hans Kleton...zijn maten???

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Kirsten,
dexe vraag had je beter op het SMN-topic kunnen stellen maar er staan nu teveel reacties op om het over te zetten.
Als je op de zoekfunktie klikt ktijg je onderstaande links op Kombuispraat.
http://www.kombuispraat.com/search.php? ... mit=Zoeken
Hier vind je nog meer info over je vader. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Hans Kleton...zijn maten???

Bericht door lp »

:wink: Hallo Kirsten, ik durf bijna niet meer te citeren :P (grapje voor insiders)

Helaas weet ik geen bijzondere voorvallen rondom je vader te vertellen. Hij zal zich zijn reis op de Neder Ebro wel herinneren, (1967) omdat er een bijzondere goede sfeer aan boord was. Ik herinner hem dan ook als een sympatieke en vrolijke vent. Een kopie van de foto kan ik je wel toesturen, je kunt je adres mailen naar luijt.postma@gmail.com
quo vadis
HansKleton

Re: SMN

Bericht door HansKleton »

Het hier geplaatste bericht staat ook al op onderstaand topic, vandaar de verwijzing.
Jos

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=3537
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Om Kirsten Kleton een handje te helpen hieronder twee "opgeknapte" bemanningslijsten die ergens op kombuispraat
staan en waarop haar vader Hans Kleton voorkomt. :roll:

:lol: Voor wat betreft de deelname van SMN aan de reunie van 9 oktober in Maassluis heb ik nu 41% reacties gehad.
Zeven wel, zes niet en één misschien. Ik wacht nog tot vrijdag en dan ga ik ons aanmelden.
Kom op mannen, schiet eens een beetje op! :o
CAMEROUNKUST reis 68a.jpg
CAMEROUNKUST reis 68a.jpg (97.55 KiB) 711 keer bekeken
NEDER EBRO reis 39a.jpg
NEDER EBRO reis 39a.jpg (113.31 KiB) 711 keer bekeken


Plaats reactie