SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Chris, een prachtige foto van de Raki. Hoe ben je daar aan gekomen?
Een reis later kwam ik er op op Malta; 22 oktober 1964.
Vliegen met die oude Convair van Martinair.
Arie bleef toen op het schip. In 1963 hebben we ook samen gevaren op de Riouw en later in 1967 op de Neder Linge. Een fijne vent.
Groet, Paul G.
P.S. Ik heb nog nergens een foto kunnen vinden van de Pleisterplaats op de Piet Heinkade of Oostelijke Handelskade.

Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Chris.

Heb hem gelijk opgeslagen die had ik nog niet :wink:

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Paul,
ik denk dat de foto in het Welland Canal gemaakt is, en dat ik hem gekocht heb in Toronto , dat we de meren afgingen ,
de fotograaf huisden in Thorold , Ontario.
Ben toen in oktober '64 afgelost in Malta
grtn.
Chris
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Chris,
Ja, over die aflossing op 22 oktober 1964 hebben we eerder gehad.
Op 23 december 1965 was het precies omgekeerd met de Bawean. Wij hadden een reis Indonesië/Grote Meren en Perzische Golf/States gehad en gingen vlak voor de kerst vanaf Malta naar huis.
Toen kwam jij er op kwamen we 50 jaar later achter. Ik herinner me wel dat Ome Arie Bruyns aan boord kwam als 1e Motorman. Daar heb ik ook mee op de Riouw gevaren; hij was toen Magazijnmeester.
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ik wist dat er ergens op het topic een foto is geplaatst van Arie Bruyns. Na wat zoeken eindelijk gevonden op pagina 174.
Arie zit 2e van links.

Bawean 1966.jpeg
Bawean 1966.jpeg (314.71 KiB) 7504 keer bekeken
Met de Riouw maakten we een Bengalen/Birma reis. Dat betekende in havens als Colombo en Calcutta soms weken liggen wachten op behandeling.
Dus veel voetballen en van Arie kreeg ik altijd vrij. De 2e WTK Sjef de Reuver wilde ook m'n maat wel eens laten spelen, maar die had daar helemaal geen zin in. Sjef de Reuver ging er een beetje prat op dat hij een broer was van Annie de Reuver, de indertijd bekende zangeres.
Maar omdat het toeval wilde dat de moeder van m'n schoonzus een zuster was (bent u er nog?) van de bekende Annie viel hij daar een beetje mee door de mand omdat hij zijn eigen zuster niet kende. :-D
Ingewikkeld, maar ik mocht voetballen van Sjef. Het was in 1963.
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Mooi verhaal van Annie. De meesten weten dat ik genoeg heb aan een half woord, dus ik gooi er een slingertje tegenaan.
Ooit kwam ik, tijdens verlof, iemand tegen met de naam Splinter. In de kroeg - volgens mij bij Schele Henk in de Lange Niezel maar het kan ook die KNSM kroeg op de hoek zijn geweest - komen oude liedjes als "Ik heb een keukentje" ter sprake. En dat tussen Stones, Them en The Who door, hoe bezopen kan je zijn... Zegt Splinter dat zijn vader o.m. "Meisje aan de kassa" en "Ik heb een keukentje" had geschreven. Nu heet de schrijver van die liedjes weliswaar Nico Splinter, maar dat was een schuilnaam. De echte naam was N.J. Speur, en jawel, dat was mijn vader.
Ik heb Splinter nog uitvoerig de kans gegeven zich eruit te redden, maar tevergeefs. In mijn herinnering is hij vertrokken zonder toe te geven.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

De andere namen van de heren op luik 4 van de "Bawean" zijn van L naar R:
Frans de Klerk / "1 Bankwerker
Arie Bruyns / '1 Motor man
??????????? / Handlanger
? .Reevers / Baas Timmerman
H.Bloem / Bootsman
F Waterbeek / Motor man
Huub ?? /'2 Bankwerker

Chr.Vr
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

De foto is volgens mij genomen op de BAWEAN reis 69 in 1966. De handlanger moet dan Vlasman zijn want Cees Koene is het zeker niet. De laatste man op de foto is Jack (Willie) van Wortel. Volgens Pedro (Henk Hermanns) heet hij Jacob alias de Kuup (op zijn Limburgs), wat weer verklaart waarom bij Chris, Huub?? is blijven hangen.

Groetjes Joop
Bijlagen
BAWEANreis69.jpg
BAWEANreis69.jpg (63.42 KiB) 7360 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Jack is in 1976 naar Los Angeles geëmigreerd. Via zijn neef heb ik in 2010 zijn e-mail adres gekregen en o.a. deze foto ontvangen van de reis met de BAWEAN. Op de foto staan verder Ber Boendermaker, Eddy Pfaff en Freek Vlasman.
Bijlagen
Fam pictures 145.jpg
Fam pictures 145.jpg (92.05 KiB) 7350 keer bekeken
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: SMN

Bericht door Lupo »

:-D Joop, je bent en blijft een wandelende encyclopedie.


Plaats reactie