SMN
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: SMN
Brand EN vol met bluswater........de doodsteek van de ouwe "Oranje"maar je kunt er niet onbeperkt water in blijven pompen
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: SMN
Goedemorgen Heren.
Ik vond er nog ééntje op S.N.
Groet Bob.V.
Ik vond er nog ééntje op S.N.
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- Unknown383.jpg (216.13 KiB) 5816 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: SMN
Het ging mij om het artikel uit de SMN-nieuws van mei 1969 dat op pagina 355 heeft gestaan. Ik heb zelf wel een kopie, maar helaas van mindere kwaliteit.
Mooie aanvulling Bob die foto.
Ik vond ook nog een plaatje over heel iets anders.
Op de reis die de Karimata na die brand maakte werd in Port Swettenham een luchttol uitgeleend aan de Rotti, die schade aan de schroef had.
De technische mannen van de Rotti haalden een omgebogen deel van een schroefblad weg. Curieus zoiets.
Groet, Paul G.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: SMN
Goedemiddag Heren.
Kwam deze tegen bij STS de ex Batjan,paar mooie reizen op gemaakt
Misschien al eens eerder geplaatst maar wat maakt het uit
Groet Bob.V.
Kwam deze tegen bij STS de ex Batjan,paar mooie reizen op gemaakt
Misschien al eens eerder geplaatst maar wat maakt het uit
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- 314_Kota_Selamat_AF_pna_ex_Batjan.jpg (149.55 KiB) 5403 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: SMN
Ik vond ook nog een plaatje over heel iets anders.
Op de reis die de Karimata na die brand maakte werd in Port Swettenham een luchttol uitgeleend aan de Rotti, die schade aan de schroef had.
De technische mannen van de Rotti haalden een omgebogen deel van een schroefblad weg. Curieus zoiets.
Ooit heb ik dat met een beschadigde schroef van een bb-motor gedaan. De spoed raakte volledig in onbalans daardoor. Hoe hebben ze hiermee
op eigen kracht naar een dok kunnen varen?
Op de reis die de Karimata na die brand maakte werd in Port Swettenham een luchttol uitgeleend aan de Rotti, die schade aan de schroef had.
De technische mannen van de Rotti haalden een omgebogen deel van een schroefblad weg. Curieus zoiets.
Ooit heb ik dat met een beschadigde schroef van een bb-motor gedaan. De spoed raakte volledig in onbalans daardoor. Hoe hebben ze hiermee
op eigen kracht naar een dok kunnen varen?
Re: SMN
De schroef van dat schip maakte op de dokreis wellicht 50 omwentelingen per minuut, aannemende dat ze met verminderd toerental op pad gingen.
Het maximum was iets in de buurt van 115 o/min. De schroef van jou slagroomklopper liep wel 600 o/min, dat scheelt wel iets. Bovendien ligt een scheepsschroefas goed gelagerd in een groot brok staal dat is bij een buitenboordmotor wel even anders.
Het maximum was iets in de buurt van 115 o/min. De schroef van jou slagroomklopper liep wel 600 o/min, dat scheelt wel iets. Bovendien ligt een scheepsschroefas goed gelagerd in een groot brok staal dat is bij een buitenboordmotor wel even anders.