SMN
Re: SMN
Bedankt Joop, drie vierde wtk''s kan je nagaan wat een onderhoud die machinekamer nodig had. De tweede v. de. Werf wist er wel raad mee, al gauw liep alles weer zoals het hoorde met een Hotlo. Kapitein Ganzeman was een prima kerel, mijn verloofde mocht aan boord slapen in Pernis en hij bracht haar nog keurig naar het station in Rotjeknor, mooie tijd
Re: SMN
Poeh hé...
Kranendonk en Kranenburg verwisselen....
Hoebestaatut....
Jan toch !! Lummel die je bent...
Kranendonk en Kranenburg verwisselen....
Hoebestaatut....
Jan toch !! Lummel die je bent...
Oost, west...ook best
Re: SMN
Ik heb op dit forum (KHL)iets verteld over de Java.
Hier ga ik verder met nog een verhaal.
Het vriesbedrijf werkte op amoniak dat een brein oplossing koelde. De betreffende koeler bestond uit aan 12 mantelpijpen met inwendig amoniak en in de buiten pijp brein. Er werd lekkage geconstateerd want we verloren amoniak. Dus vries bedrijf afgezet en afgetapt, en enige pijpen en bochten gerepareerd, na 20 uur werken was er nog steeds lekkage, maar de hofmeester begon te klagen dat de temp. in de koel ruimen te hoog werd. Dus werd alles weer bij gezet.En gingen we de volgende morgen weer verder met repareren. De reservedelen waren op dus werden de rotte delen er uit gezaagd, de bochten hergebruikt, en goede delen van de pijpen weer gebruikt. En dat alles autogeen gelast door de bankwerker soms met een luikje.Na 16 uur de boel weer gestart, alles was dicht en probleem opgelost. De zelfde dag hadden we ( in de PG) erwten soep met kluif, Iedereen aan de race kak, want de poten zagen er wel goed uit maar waren toch verrot.
Bart
Hier ga ik verder met nog een verhaal.
Het vriesbedrijf werkte op amoniak dat een brein oplossing koelde. De betreffende koeler bestond uit aan 12 mantelpijpen met inwendig amoniak en in de buiten pijp brein. Er werd lekkage geconstateerd want we verloren amoniak. Dus vries bedrijf afgezet en afgetapt, en enige pijpen en bochten gerepareerd, na 20 uur werken was er nog steeds lekkage, maar de hofmeester begon te klagen dat de temp. in de koel ruimen te hoog werd. Dus werd alles weer bij gezet.En gingen we de volgende morgen weer verder met repareren. De reservedelen waren op dus werden de rotte delen er uit gezaagd, de bochten hergebruikt, en goede delen van de pijpen weer gebruikt. En dat alles autogeen gelast door de bankwerker soms met een luikje.Na 16 uur de boel weer gestart, alles was dicht en probleem opgelost. De zelfde dag hadden we ( in de PG) erwten soep met kluif, Iedereen aan de race kak, want de poten zagen er wel goed uit maar waren toch verrot.
Bart
Re: SMN
Arnold ,
Zou het misschien zijn dat de " BANDA" de V.N.S. schoorsteen heeft i.v.m. dat net die samen smelting van rederijen begon , en een van de eerste was de Nederlandsche Scheepvaart Unie ,die voer met de V.N.S. kleur in de schoorsteen .
grtn.
Chris. Vr.
Zou het misschien zijn dat de " BANDA" de V.N.S. schoorsteen heeft i.v.m. dat net die samen smelting van rederijen begon , en een van de eerste was de Nederlandsche Scheepvaart Unie ,die voer met de V.N.S. kleur in de schoorsteen .
grtn.
Chris. Vr.
Re: SMN
Chris, bedankt voor de correctie.
Een jongen als ik uit de vetloods let ook te weinig op die masten.
Na bekijken van foto's en raadpleging van de scheepvaartberichten denk ik dat het inderdaad de Bengkalis is, maar die heette in augustus 1956 (de datum van de foto) nog Banka. De Banka vertrok op 20 augustus 1956 uit Amsterdam.
Het schip is pas in juni 1957 herdoopt naar Bengkalis.
Groet, Paul G.
Een jongen als ik uit de vetloods let ook te weinig op die masten.
Na bekijken van foto's en raadpleging van de scheepvaartberichten denk ik dat het inderdaad de Bengkalis is, maar die heette in augustus 1956 (de datum van de foto) nog Banka. De Banka vertrok op 20 augustus 1956 uit Amsterdam.
Het schip is pas in juni 1957 herdoopt naar Bengkalis.
Groet, Paul G.