SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
DickG
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2005 16:40
Locatie: Castricum

Re: SMN

Bericht door DickG »

Ik bezit een foto van de NEDER WAAL met de schoorsteenkleuren van de HWAL. Weet iemand wanneer het schip op WestAfrika heeft gevaren?

Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SMN

Bericht door Da Silva »

Goeie avond Dick.

Ik vind dit wel een leuke vraag. Ik heb dit aan mijn zwager in Vlissingen gevraagd. Volgens hem was dit van 2-april-1964 (vertrek Amsterdam) t/m 16-6-1964 (aankomst Rotterdam).

Grt.

Mario
DickG
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2005 16:40
Locatie: Castricum

Re: SMN

Bericht door DickG »

Bedankt Mario. Ben bezig met nieuw deel in serie Nederlandse koopvaardijschepen in beeld, over de lijnvaart op West Afrika en daar komen ook fotos van charterschepen van HWAL in.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SMN

Bericht door Da Silva »

Graag gedaan. Ik ben benieuwd, het is al weer enige tijd geleden dat er een fotoboek van schepen uit die periode verschenen is.

Grt.

Mario
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

SMN line postcard.jpg
SMN line postcard.jpg (184.72 KiB) 4786 keer bekeken
Andre Balk
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2015 16:16

Re: SMN

Bericht door Andre Balk »

Willem Oldenburg schreef: 08 sep 2010 08:46 Hoi Heren

Hier een foto met o.a. Chef-kok Jack van de Linden (met bril), rechts o.g. H.E. Kesting ,links matroos A. Leenhouwers (die was gek op feestjes en verkleedpartijen organiseren) wat heb ik met die man gelachen, het was helemaal een
feest reis (Neder Rijn - reis 43. 26 dec 1969 van Amsterdam) en ik in het midden.
Je moest wel goed uitkijken in Bugis-street, want je zat zo met een omgebouwde op je schoot, ze waren soms nog mooier dan de echte vrouwen, het was wel lachen als er één in tuinde.
Van Piet Moeken heb ik ook diverse foto's, komen ook op de topic.
Neder Rijn - Bugis-street.jpg

Groetjes Willem
Zie mannen die mij nog bekend voorkomen, Jack v/d Linden en matroos Kesting en Leenhouwers. Maar ik zat op de Neder Rijn augustus 1970. Dat waseen reis naar Japan.
Vr.groet,
André Balk
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Vorige week doorgebracht op het mooie Azoren-eiland São Miguel.
Op een whale-watching tocht gelijk een tak met bloemen in de oceaan gedropt voor m'n zeemansmaat Jan Hooijschuur die op (ongeveer) die plek 49 jaar geleden een zeemansgraf kreeg.
De tak was afkomstig van de op het eiland veel voorkomende New Zealand Christmas tree (Pohutukawa in Maori-taal). We hebben mooie belevenissen gehad in NZ als maats op de toen nieuwe Neder Linge.
In Ponta Delgada staat op het Campo São Francisco een hele oude Pohutukawa. Zo oud dat er gevaar is voor afbrekende takken; sommige worden al ondersteund.

New Zealand Christmas Tree.jpg
New Zealand Christmas Tree.jpg (356 KiB) 4249 keer bekeken

Op de vaartocht wel walvissen gezien, maar ik was steeds te laat om een goede plaat van een spuiter te maken. Nou ja, een voorbij komende zeeschildpad was wat geduldiger. :-D

Zeeschildpad.jpg
Zeeschildpad.jpg (139.45 KiB) 4249 keer bekeken
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Uit de heel oude doos.
Bij het lezen van een artikel over het Noordzeekanaal kwam ik een plaatje tegen van het ss Koningin Emma dat zich op 25 januari 1891 door het ijs een weg baant naar de thuishaven. De termen "doorijzen" en "binnenijzen" kwamen ook voorbij. Men liep voor de schepen uit met bijlen en zagen en trokken zo'n schip dan naar voren. Dat maak je met die klimaatverandering toch niet meer mee. :-D

Koningin Emma 25-01-1891.jpg
Koningin Emma 25-01-1891.jpg (116.71 KiB) 3994 keer bekeken
Groeten, Paul G.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.


Plaats reactie