SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: SMN

Bericht door Ruud Elbertse »

Mister Joks schreef:Kan je Henk nog herinneren? Je vertelde dat je vaak in de kombuis vertoefde dus moet er nu toch iets gaan dagen.
Mister Joks,

Zal ik dan toch hier en daar wat namen van mensen hebben verdrongen? Cees van Putten, Gerrit van Zanten, Nico Bast, Joop Hondong, Louis Hones, Huub Dekker, Robbie de Vet (z'n broer was ook koksmaat/bakker), Hennie Weise en Tokkie staan allen op m'n 'harde schijf'. Chef kok IJlst was dat, toen al, een wat oudere tanige man met een zware bril? Ik herinner mij, dat ie alle soepen en sauzen inbond met aardappelmeel!

Henk Klingeler; langzaam, heel langzaam, begint er wat de dagen! Kan hij zich iets met betrekking tot mijn persoon herinneren?

Groet, Ruud.

Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Hallo Ruud en Mister joks,

De reis op de Balong is wel heel lang geleden en ik moet ook echt graven naar de herinneringen van die reis,maar goed een fotoboek geeft altijd wel een aanwijzing.
Die reis was op Oost Afrika,zijn nog op safari geweest in mombassa tsavo-park,hadden ook een hond aan boord onder de hoede van de chefkok.
Maar vraag me niet meer hoe die heette en ook de mensen van die reis staan mij niet zo bij.
Maar Ruud misschien gaat er bij jouw nu een lichtje branden als dat zo is zet ik de foto's ook op deze topic. :lol:
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: SMN

Bericht door Ruud Elbertse »

HKL schreef:Ruud misschien gaat er bij jouw nu een lichtje branden als dat zo is zet ik de foto's ook op deze topic.
Hallo Henk,

Dank voor je reactie! Wat jammer dat je je niet veel herinnert van de "Balong". Ik weet nog wel, dat ik ooit op safari ben geweest. Dat het met de "Balong" was, wist ik niet meer. De aanwezigheid van een hond, kan ik me evenmin herinneren. Behalve de namen dan nu, uit de voorgaande bemanningslijst, heb ik weinig dat mij aan die reis herinnert! Zo weet ik nog wel dat tweede stuurman Starkenburg, door tussenkomst van de kapitein, een orgeltje kon kopen. Hij mocht er alleen in de bar, tegenover de kombuis, op spelen. Daar was hij niemand tot last. Na afloop van de hondewacht, waar ik ook inzat, togen wij daar steevast naar toe! Hij kon heel verdienstelijk spelen. Betekende ook veel voor 'm. Ik was daar erg van onder de indruk! We hebben menigmaal, 's morgens om zes uur, de keuken open zien gaan!

Henk, als jij foto's hebt, die aan deze reis herinneren, dan ben ik daar heel nieuwsgierig naar!

Hartelijke groeten,

Ruud.
Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Hallo Ruud,
Hierbij dan de foto"s van de Balong,het zijn alleen foto's van de safaritocht voor de rest heb ik niets van die reis.
Enkele namen ben ik later nog wel tegen gekomen of nog mee gevaren,maar voor de rest is er niet veel bij gebleven.
Maar je weet nooit Ruud soms krijg je opeens een brainwave of door iemand anders die zich nog wat herinnerd.
In ieder geval een paar foto's waar dan nog iemand opstaat want de meeste zijn natuurlijk met beestjes en dan nog ver weg
ook natuurlijk, want geld voor een mooie camera was er nog niet dus alles met een kodak klik of zo.
Dat is het Ruud.
Groeten Henk.
safari balong 1968
safari balong 1968
25-01-2010 13;10;17.jpg (644.5 KiB) 2740 keer bekeken
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: SMN

Bericht door Ruud Elbertse »

Hoi Henk,

Fijn, dat je zo snel kon reageren! Dit is werkelijk schitterend! De jongeman op de eerste foto bij die neushoorn, dat ben ik. Achter mij staat bediende Eddie Rijnders. Volgens mij sta jij die olifant te aaien. Ik herinner mij nu ook de kok. Hij is niet degene die ik in gedachten had!

Bedankt, dat je deze foto's hebt willen plaatsen!

Groeten, Ruud.
klaas mulder (RIP)

Re: SMN

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Ik heb t al eens gezegd, maar zeg het nog een keer:

Dit is een pracht van een topic geworden :!: :!: :!: :)

groet, Klaas
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Bertus
Jullie hadden wel smetteloze mooie witte pakken aan he!
Op de zuiderkruis was het iets tussen zwart en grijs en en dat was makkelijker schoon houden dan wit denk ik zo :lol: :lol:
Maar bij ons keken ze ook niet zo nauw, liepen ook veel met een spijkerbroek en een T shirt als we op zee waren. Alleen bij binnenkomst en officiele gelegen heden was het toetop satoe maar voor de rest ging het wel, zie de foto, was gewoon tijdens de 12/4 wacht.
Gewoon in een lichte spijker broek en een Amerikaanse marine pet en m'n maat staat wel in [ op de pet na ] in z'n pakkie.
Maar op de JvO en Oranje kon je dat denk ik niet maken, waren toch ff wat meer pass. schepen als de Zuiderkruis.
Maar goed , het was een fijne tijd om mee te maken.
Groeten Co
Bijlagen
Zuiderkruis 12/4 wacht
Zuiderkruis 12/4 wacht
Zuiderkruis0028.jpg (107.21 KiB) 2908 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Kort fragmentje gevonden over een transport met het schip de Zuiderkruis.

Klik op de afbeelding voor het afspelen
Afbeelding
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.


Plaats reactie