Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
aardbewoner
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2011 17:14
Locatie: Diemen

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door aardbewoner »

mm Wet
Koopvaardijschepen die onder de Nederlandse vlag varen, mogen geen particulier bewapend personeel aan boord hebben.

Wel zakelijk dan ? iets als blackwater maar dan normaler.
Andere oplossing is de reder wapen vergunning aanvragen. probleem zal zijn personeel op de monsterrol te zetten wat bekwaam is ,laatste wat je wil zijn paar rambo,s.
Water is Nat !

Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door henk kort »

Goeden Morgen

Hier het stukje over beveiliging van Vroon..
Overgenomen van de site van de P.Z.C

Groetjes

BRESKENS - Rederij Vroon Shipping uit Breskens gaat in tegen het verbod van de Nederlandse regering om gewapende beveiligers op schepen toe te staan.
Vroon wil beveiligers onder meer inzetten op een tanker die begin volgend jaar vanuit Zuid-Korea door de Indische Oceaan naar Europa vaart. Dat gebied wordt geteisterd door piraten, met name uit Somalië. Die deinzen er niet voor terug om bemanningsleden te gijzelen, soms met slechte afloop.

De rederij komt openlijk met het nieuws naar buiten. "Wij vinden het geen probleem om naar buiten toe te communiceren dat we onze bemanning beschermen", zegt een woordvoerder van het bedrijf. "De gevolgen wachten we af." Reders dringen er bij de regering al langere tijd op aan om gewapende, particuliere beveiligers in te mogen zetten op schepen die onder Nederlandse vlag varen. Sommigen zoeken naar andere manieren om dat te doen. De Groningse rederij Seatrade laat schepen binnenkort onder andere vlag varen: in landen als Denemarken, Spanje, Noorwegen en Engeland zijn beveiligers op schepen (onder voorwaarden) wel toegestaan.
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jandezeeman »

Steeds meer rederijen maken gebruik van bewapende beveiligers.
Straks zijn de Hollandse schepen, met nog enige andere landen, de enigen, die het zonder beveiliging moeten doen.
Hierdoor wordt de kans om door de piraten te worden aangevallen ook groter, want die jongens zijn ook niet gek.
Nederland wil nog steeds, het braafste jongetje van de klas zijn. :evil: :evil: :evil: :evil:

Gr, Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Roy »

In Turkije is een veerboot door de PKK gekaapt.
Het drijft nu stuurloos op zee rond.
De "benzine" blijkt op te zijn.
Aldus het N.O.S. Journaal........................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hebben ze dan geen reservetank op die boten? :)
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Wim van der Moolen »

Commando's beëindigen kaping Turkse veerboot.
Laatste update: 12 november 2011 09:04 info

ISTANBUL - Turkse veiligheidstroepen hebben een man gedood die vrijdag 12 uur lang een veerboot met 24 opvarenden had gekaapt. Het was de enige kaper aan boord.
Dat heeft de gouverneur van Istanbul Huseyin Avni Mutlu zaterdagmorgen bekendgemaakt.
Commando's bestormden het schip en schoten de kaper dood. ''De gijzelnemer was duidelijk lid van een terreurgroep'', zei de gouverneur.
De dader was 28 à 30 jaar oud en droeg een voorwerp met een knop en kabels. Bomexperts zijn begonnen het voorwerp te analyseren.

Ziekenhuis
De 18 passagiers en zes bemanningsleden zijn in veiligheid gebracht. Een deel werd wel voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Anderen gingen naar het politiebureau.
De snelle Kartepe-veerboot tussen de steden Izmit en Karamursel kan normaal wel 400 passagiers vervoeren. Het schip was voor anker gegaan en was naar verluidt door zijn brandstofvoorraad heen.

Bron; nu.nl
Eat your pie, before you die !
Databoss
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 dec 2009 03:04
Locatie: Groenlo / Blokzijl
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Databoss »

Rena Salvage Moves From Oil To Containers

Maritime New Zealand (MNZ) reports that salvage crews have removed most of the oil from the M/V Rena, the containership which ran aground on a New Zealand reef early last month.

The race to remove the oil from Rena’s hull began days after the grounding with local authorities working fast to secure the wreck before in climate weather further damaged the hull. But today the focus shifted. MNZ said salvage teams have stopped pumping operations from the submerged starboard tank after they started pumping sea water instead of oil from the ship. The team had been pumping sea water into the tank to get the oil to rise to the surface but are now conducting a stop-and-go operation to capture the tank’s residual fuel oil.

“The salvors have reached the point in the tank where the oil and water meet,” said MNZ manager Arthur Jobard in a statement to reporters. “They have suspended pumping to allow more oil to float to the surface and will resume pumping a bit later on today.”

Authorities also stated that 1,454 tons of oil have been pumped from the ship and they estimate that 2,000 barrels escaped to the sea. With the oil mostly removed the team is sending a sea crane to the vessel to begin the second phase of the salvage; the removal of 1,280 containers which remain on board.

The second phase, however, is expected to take much longer. The crane which will be used to pluck each container from the vessel’s deck sits upon a barge and is susceptible to high seas and weather conditions at the reef. An MNZ official stated that the problems “include weather and how complex it proves to be to access the containers, many of which are badly damaged and in very precarious positions.” Even in perfect weather the list of the vessel and need for salvage crews to physically connect the crane to each container slows down the process. One expert close to the project predicts the crane can remove six containers a day from the vessel and possibly longer for the 816 containers located within the ship’s hull. At that rate it will take seven months to recover all the cargo.

To speed up the process the team has contracted a larger crane from Singapore and they expecte to arrive and begin work sometime next month.
Bijlagen
SeaTow6.jpg
SeaTow6.jpg (74.65 KiB) 1907 keer bekeken
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door dita »

@ all

Vertaling van een nieuwsbericht van het Finse Nieuwsburo YLE

De Finse ijsbrekers Nordica en Fennica zullen as zomer voor drie jaar op de olievelden ten noorden van Alaska opereren. Arctia Offshore heeft voor beide ijsbrekers een drie jarig contract afgesloten met Shell.

YLE Uutiset 15.11.2011

rgrds Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Martin........ik zat er min of meer op te wachten, wetende dat Shell daar bezig is/gaat EN het feit dat er nagenoeg geen commerciele EN capabele schepen voor die regio beschikbaar zijn EN wetende dat er Fin(nen)...ex 1980ties Beaufort... betrokken zijn bij die operaties.
DIT is de reden dat in de 1980ties zowel Dome Petroleum, als Gulf Oil als Imperial Oil ( Exxon) zelf ijsbrekers voor dat gebied bouwde......die zijn zo zachies an allemaal " met de muziek mee" OF voor een appel en een ei door de Russen gekocht. Ik denk dat die Finse jongens min of meer hun eigen kontrakt konden schrijven :lol: Nordica & Fennica zijn zeer capabele schepen.Zomer Noord van Alaska...winter in de Baltic :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Wim van der Moolen »

Treinverkeer stil na botsing schip-brug.
Laatste update: 17 november 2011 13:46 infoBekijk op de kaart
UTRECHT - Het treinverkeer tussen Den Haag en Utrecht en Rotterdam en Utrecht ligt voor onbepaalde tijd stil.

Een containerschip heeft donderdag rond het middaguur de Hoge Gouwebrug geramd, waar alle treinverkeer op deze trajecten over heen rijdt. Zolang onduidelijk is of er schade is aan de brug, mogen er geen treinen meer passeren.
Dat heeft spoorbeheerder ProRail donderdagmiddag gemeld. Het is niet bekend hoe lang de situatie gaat duren. De NS stelt te hopen dat de verstoring rond half drie is verholpen. Maar ProRail kan deze verwachting niet onderschrijven.

De NS raadt reizigers van Utrecht naar Den Haag aan om te rijden via Leiden. Reizigers van Rotterdam naar Utrecht wordt aangeraden om te rijden via Breda en Den Bosch. De vertraging is meer dan 60 minuten.
Onderzoek
De politie vermoedt dat het containerschip door de golfslag van een ander passerend schip iets uit het water omhoog gekomen is en toen de brug heeft geraakt. De brugwachter en de spoorwegpolitie verrichten momenteel grondig onderzoek aan de brug om te controleren of er schade is die de stabiliteit van de brug in gevaar kan brengen.
De doorvaart voor het scheepvaartverkeer is overigens niet gestremd.

Bron: nu.nl
Eat your pie, before you die !


Plaats reactie