Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Fluks »

Beschuit met pindakaas hielp mij het beste,ook vanwege de nasmaak.Groeten,Arie.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zeeziekte: ik weet niet wat het is. Nooit ook maar de minste last van gehad.
Mijn zoon ook niet.
Mijn dochter was tussen IJmuiden en de Eems zeeziek in de wieg.
Mijn vader is er nooit helemaal overheen gekomen en ik heb ook met verschillende mensen gevaren die zich in slecht weer nooit helemaal lekker voelden. Je kunt er geen peil op trekken.
Met een nieuwe sleepboot van Singapore naar Ras Tanurah moest ik een Indonesische matroos in Colombo afzetten omdat ik werkelijk bang was dat hij Ras Tanurah niet zou halen en sterven van ellende en uitdroging. Hij had voordien alleen maar op grotere schepen gevaren en die sleepboot bokte als een wilde ezel tegen de zuidwestmoesson in. Ook heb ik op een kuster wel eens iemand op het achterdek gevonden, in de regen, in zijn onderbroek, liggend tegen de railing aan en met maar één wens: "Gooi mij maar overboord!"
Het schijnt heel onaangenaam te zijn, dus ik kan me toch wel iets voorstellen bij de gedachten van die vakantiegangers.
Als ze het nieuws en de weerberichten goed hebben gevolgd, weten ze dat er een vuiltje aankomt en dat er over windkracht twaalf wordt gesproken. Dat was althans in het achtuurjournaal van gisteravond.

Afbeelding

Dat dan weer zo groot opgeblazen moet worden, is weer iets anders. Of je met zoiets rekening moet houden als je in de winter in deze buurten gaat cruisen, weet ik niet. Moet de HAL waarschuwen dat er altijd kans is dat ze een paar dagen voor oud vuil in hun hut liggen? Lijkt me niet. Ze kunnen hooguit zeggen dat ze geen mooiweergarantie kunnen geven, maar dat weet iedereen zo ook wel.
Ik denk dat Jos gelijk heeft: ze moeten in deze tijd van het jaar niet in deze buurt cruisen. Krijg je ook geen ellende en teleurstelling.
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door bouk »

kunnen ze op zo,n groot schip geen zwevende vloer maken.
een hangmat was toch een goeie uitvinding hè.
grt,bouk.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Bob R.I.P. »

Gehoord van collega die wel eens met een zeilboot overstak naar Engeland met wat vrienden. "Eerst zijn ze bang dat ze doodgaan en dan zijn ze bang dat ze niet doodgaan."

Een vriend werd altijd zeeziek als hij op de Noordzee kwam vanuit de West met de KNSM. Zeg het maar.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jolly Sailor

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jolly Sailor »

Er zijn mensen geweest die bij zeeziekte en over de reling hingen hun kunstgebit zijn kwijtgeraakt dus houd daar rekening mee.
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door bouk »

Jolly Sailor schreef:Er zijn mensen geweest die bij zeeziekte en over de reling hingen hun kunstgebit zijn kwijtgeraakt dus houd daar rekening mee.
gewoon meteen aankruizen op de reling, zodat je het later weer terug kan vinden.
grt,bouk.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door hrobbers »

gewoon meteen aankruizen op de reling, zodat je het later weer terug kan vinden.
grt,bouk.


:lol:
scheepswtk

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door scheepswtk »

Jolly sailor.
Ik heb wel eens meegemaakt dat zo,n gebitje in se sewagetank terecht kwam.
Niet uitgehaald want een wtk heeft een gebitje gemaakt twee componenten materiaal voor het frame en bot bij de kok vandaan voor de voortanden enz. Werkte aardig om een 2 tal weken mee rond te lopen en daarna naar de tandarts.
In Miami gaf de tandarts er nog 100 dollar voor het bitje voor zijn rariteiten plankje.

Ikke
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Mart Hoogedoorn »

In mijn verhaaltje over Scotty de illustere chief engineer op''ingezonden verhalen''gebeurde ongeveer het zelfde,maar met andere afloop.Tegen beloning van twee doosjes bier visten de chinezen zijn boven gebit uit de shittank,en met nr one voorop werd dit triumpfantelijk afgeleverd(na af spoeling) aan de eigenaar.Deze stak het gelijk op zijn plaats en des infecteerde het met een flinke gulp wiskey :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor de liefhebbers, HIER het verhaal van Chief Scotty. :)


Plaats reactie