Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Drentenier »

Groet,
Hans

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jdbvos »

Bij mij wil de link niet openen...de pc is wel druk bezig, dus ik denk dat de site een beetje te druk is.....
Ik ga er maar van uit dat het om de vastgelopen blokkendoos gaat...
Gezien wat de burgemeester heeft gedaan ?
Via een noodverordening mogen nog maar mondjesmaat kijkers op een paar stukjes dijk op grote afstand komen, omdat ze de hulpverleners in de weg zouden staan....
Inderdaad: stel je voor dat zo'n sleepboot ineens de dijk op vaart !! Dan staan die lui behoorlijk in de weg....

Ik denk dat hij voor zichzelf en z'n vrindjes een leuk vrij plekje wil......
Gotbetere !! Wat een l*lverhaal van zo'n "burgemeester". Dat zijn de bazen over alle hulpverleners: dus zo'n capo-di-capi moet wel héél veel weten over opsporin&vervolgingen, brandbestrijding&chemische analyses, Ziekenverpleging&ziekentransport en wat er zoal méér is

"Het volk op de dijk staat in de weg"

daar zakt m'n broek van af, zeg..
Wellicht kunnen ze met terugwerkende kracht nog boetes versturen naar de kijkers (en in de weg lopers) van de Santa Kyriaki...
Oost, west...ook best
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Johnny »

Inmiddels is die blokkendoos weer onderweg en de rust weergekeerd.
Het leven is geen facebook
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jan, moet ik nu nog oppassen ook voor een boete omdat ik samen met m'n verkering en haar broer
zaterdag 's nachts rond twaalf uur bij die Santa Kyriaki heb rondgelopen. Herinner mij dat z'n roerkoning gebroken was.Zat toen op de zeevaartschool in Amsterdam en had een auto ter beschikking. We waren trouwens de enigen die daar rondspookten dus veel overlast veroorzaakten we niet 8) .

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

South Korea’s leading container carrier HMM preps regular shipment via Arctic sea route

South Korea’s leading container carrier Hyundai Merchant Marine Co. (HMM) is preparing regular voyage via the Arctic sea, polar maritime passages that can drastically cut trip between Asia and Europe and become more accessible due to global warming.
The shipper is considering a trial operation from as early as 2020. A number of local logistics companies have ventured into the Arctic routes, but did not last due to lack of ships and crew expertise to navigate in the ice-packed waters.
arc 1.jpg
arc 1.jpg (73.37 KiB) 5459 keer bekeken
Image courtesy of HMM
The local shipping industry believes Hyundai Merchant Marine with a heavy fleet of vessels, human resources and ample commercial infrastructure is the candidate to become Korea’s first flag carrier running regular shipment via the Arctic sea route.

A market source said Hyundai Merchant Marine is planning to deploy 2,500 to 3,500 TEU (twenty-foot equivalent unit) vessels for shipment through the Arctic sea route. “A plan is being discussed to put a polar icebreaker before a commercial container vessel or use an ice-class vessel specially designed for ice navigation," the source added.

The new shipping route, the shortest maritime path linking Asia and Europe, stretches from Busan Port in Korea to the Kamchatka Peninsula in the Russian Far East to the Arctic sea and to Europe, a highly prospective alternative to the other maritime routes currently linking the two continents. Shipment can be shortened by 10 days compared with the Southern Sea Route currently used by Korean shippers.

Shipment from Busan to Rotterdam that takes 24 days can be shortened to 14 days when it is made via the polar route. The shortened pathway could help shippers save on fuel and other costs.
The route currently is available only for four months in the summer. An industry official said that ice melts faster nowadays due to global warming and voyage can become regular from 2030.
arc 2.jpg
arc 2.jpg (65.21 KiB) 5459 keer bekeken
Source: Pulse
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jdbvos »

Deze link kreeg ik toegestuurd over die gestrande CSCL-Jupiter.....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Total’s ice-class LNG tanker Christophe de Margerie makes Arctic passage unaided

A tanker carrying liquefied natural gas has made the passage from Europe to Asia via the Arctic unaided, a maritime course that has become possible due to global warming, energy firm Total said Thursday.
It is “the first commercial vessel to travel alone the Northern Sea Route which permits reaching Asia in 15 days via the Bering Strait,” said the French firm.
mar.jpg
mar.jpg (76.04 KiB) 5195 keer bekeken
Caption: LNG carrier Christophe de Margerie - Image courtesy of Total
That is half the time it takes to travel to Asia via the Suez Canal, according to Total.

The 300-meter (984-foot) vessel, the Christophe de Margerie, was launched in June and is the first ice-class LNG tanker that can travel the northern route without escorting icebreakers from July to November.
It left Snovhit in Norway on July 27 after taking on LNG and is traveling to the port of Boryeong in South Korea.
The vessel is the first of 15 that Total and its partners have ordered to transport gas from the Yamal peninsula along Russia’s arctic coast.

Global warming has made the northern passage along Europe and Asia navigable for longer periods in recent years, although merchant vessels have until now needed icebreakers to accompany them.

Source: JapanTimes
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jacob Bothof »

jhb1.jpg
jhb1.jpg (148.59 KiB) 5021 keer bekeken
foto uit de ouwe schoenendoos van mijn (RIP) vader.
Ook vroeger ging het wel eens mis in het Nauw van
Rilland-Bath.Alleen liep hij toen niet vast op de schorren
maar op een iets diepere zandbank :x
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jancorjoh »

In het nauw van Bath gebeurt wel eens wat.

il Tanker Grounds on Scheldt River After Run-In with Bulk Carrier

September 20, 2017 by Mike Schuler
MT Seatrout aground on Scheldt river. Photo: Port of Antwerp Authority
DKKT0eNW0AA5a5z-800x600.jpg
DKKT0eNW0AA5a5z-800x600.jpg (61.32 KiB) 4738 keer bekeken
A 188-meter oil tanker ran aground on the Western Scheldt while departing the Port of Antwerp on Wednesday following a close encounter with a bulk carrier, according to reports.

The Port of Antwerp posted pictures showing the German-flagged MT Seatrout aground at low tide near Bath, Netherlands. After closing the port to vessels less than 200m, tugs helped refloat the tanker at high tide and the ship was brought to Vlissingen for inspection.
The MT Seatrout after refloating.
DKLAdG5XcAEJYgJ-800x600.jpg
DKLAdG5XcAEJYgJ-800x600.jpg (49.09 KiB) 4738 keer bekeken
According to some media reports, the Seatrout may have had a close encounter or even a minor collision with a bulk carrier which led to the grounding.

A look at AIS shows the Seatrout was outbound on the Scheldt when it ran aground at the Bath corner at about 03:43 UTC:
Seatrout-800x465.jpg
Seatrout-800x465.jpg (38.4 KiB) 4738 keer bekeken
The second vessel in the incident has been identified as the 225-meter MV Usolie, a Liberian-flagged bulk carrier.

AIS data from the Usolie shows it was also outbound on the river and in the vicinity of the grounding at the same time as the incident (03:43 UTC):
Usolie-800x451.jpg
Usolie-800x451.jpg (35.23 KiB) 4738 keer bekeken
Both vessels were in ballast the time of the incident, AIS showed.

As of 19:00 UTC showed that the MV Usolie had already left the Scheldt for its next destination.

So far no damage has been reported to either vessel.

Coincidentally, MT Seatrout ran aground in nearly the exact same location where the large containership CSCL Jupiter ran aground in August.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In het nauw van Bath gebeurt wel eens wat.
Wel eens?
Het aantal scheepsrampen daar is niet op de vingers van twee handen te tellen. :(


Plaats reactie