Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) delivers the world’s first icebreaking LNG carrier to Russia

South Korea’s Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME) mostly in the news for liquidity woes demanding another multibillion-dollar public bailout on Tuesday released a positive announcement of delivering the world`s first icebreaking liquefied natural gas (LNG) carrier to Russia`s state-run shipper Sovcomflot.
iceb.jpg
iceb.jpg (47.72 KiB) 6521 keer bekeken
The South Korean shipbuilder will be paid 240 billion won ($215 million) for the first delivery for a fleet of ice-breaking tankers for the Russian company. Although icebreaker is not new, a gas tanker designed to force its way through the Arctic is the first kind. DSME was awarded a $4.8 billion contract to build 15 vessels of the kind. Each ship costs $320 million and DSME received an advance on the first supply. The payment on schedule is nevertheless a relief to the shipbuilder struggling to run its elephantine dockyard amid lack of new orders and maturing debt.

The icebreaking LNG carrier, 299 meters long and 50 meters wide, can carry 173,600 cubic meters of LNG, which is enough to fuel gas for entire Koreans for two full days.

The icebreaking Arc-7 ice class carrier, capable of sailing through 2.1-meter-thick ice, is made of special steel plate, three times thicker than typical plates. DSME successfully completed a month-long test sail of the ship in the Arctic Ocean in November.

The ships will be deployed for Russia’s national Far East resource development in the Yamal Peninsula, in the western part of Siberia. The remaining 14 carriers would be delivered incrementally over the next three years.

Source: Pulse

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Wijnne Barends orders 6 new vessels

Delfzijl-based shipping company Wijnne Barends, recently placed an order at the Indian shipyard "Chowgule & Company" for the construction of 6 identical, energy-efficient vessels.
The vessels, with a deadweight capacity of about 4,200 tons and a length of 98 metres, are designed to meet the increased environmental requirements that apply to newly built vessels (Tier III standards).
WB.jpg
WB.jpg (57.59 KiB) 6415 keer bekeken
Image courtesy of Wijnne Barends
These standards, applicable worldwide and aimed at the reduction of emissions of nitrogen dioxide, were put into effect for all newly built vessels on American waters in January 2016. In 2021, these standards will also apply in the main area of operation for the company, the North - and Baltic seas. Because of this trade region these vessels, with a cargo hold of more than 6,000 m³, meet the highest Swedish/Finnish ice class. The delivery of the first ship has been scheduled for the last quarter of 2018. The vessels will be added to the existing (Lady-H) series in intervals of four months.

Wijnne Barends is investing heavily in energy saving and environmental care. In addition to the delivery of m/v Lady Astrid in December 2016, the final vessel in a series of 12 highly energy-efficient (Dutch-built) vessels, it's the only Dutch shipping company with short-sea vessels that are equipped with exhaust gas wash-installation (scrubber), in order to continue to meet the maximum standards allowed for sulphur emissions, without change of fuel.

Wijnne Barends is a part of the Amsterdam-based Spliethoff Group that plays a leading role in the worldwide transportation of project cargo, heavy lifts, general and Ro-Ro cargoes and yachts. The group manages a large and modern fleet of over 100 multi-purpose, heavy-lift, Ro-Ro and semi-submersible vessels ranging in size from 3,000 to 23,000 tons DWT, under the Dutch flag. Spliethoff Group consists of Spliethoff’s Bevrachtingskantoor, BigLift Shipping, Sevenstar Yacht Transport, Transfennica, Bore and Wijnne Barends.

Source: Wijnne Barends
hba
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:28

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door hba »

ik vind het jammer dat het allemaal in het engels we zijn toch een Hollands Forum mv groet Henk
egbert-j
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 dec 2015 07:25

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door egbert-j »

Ben het met je eens Henk
met vriendelijke groet
egbert
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door doppie »

en ik ook
gr doppie
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Cor Leliard »

me to, ikke ook
gr Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jdbvos »

Oei...dat wordt wat moeilijker...
Het is meestal 'knippen&plakken' met dergelijke berichten, en internationale berichtgeving is al gauw in het Engels....
Maar je kunt ook alle teksten kopieren, en in een nieuw venster in Google-vertaal het ff in het Nederlands omzetten....
Waarom de plaatser dat niet doet ? Omdat dergelijke vertaalprogramma's er een potje van maakt, wat je dan zelf ook zult zien; een lezer snapt de draad van het verhaal wel, maar een plaatser moet dan nogal wat correcties doorvoeren.....
En dan houdt zo'n plaatser er snel mee op, vrees ik...
Maar je hebt punt: het is een NL's forum, en niet iedereen is (nog) even goed in het Engels als tig jaar geleden....

Trouwens: ik weet dat we ook Engelse leden hebben, en die doen dat -bij niet begrijpen- ook op die manier, maar dan omgekeerd, uiteraard... :-D
Oost, west...ook best
Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jancorjoh »

jdbvos schreef: 29 mar 2017 20:14 Maar je hebt punt: het is een NL's forum, en niet iedereen is (nog) even goed in het Engels als tig jaar geleden....

Wijnne Barends bestelt zes Lady-H schepen in India

DELFZIJL 29 maart 2017, 11:00

Rederij Wijnne Barends heeft de Indiase scheepswerf Chowgule & Company opdracht gegeven voor de bouw van zes identieke energiezuinige shortsea-schepen. De nieuwbouwschepen worden toegevoegd aan de bestaande Lady-H serie van acht schepen die eerder in China werden gebouwd.

‘Gebouwd in buitenland, maar volledig Noord-Nederlandse schepen'
Voorbereid voor Tier III-norm

Door Dirk van der Meulen
‘Bouwen in het buitenland is dus voor Wijnne Barends niet vreemd', zegt financieel directeur Erik Baar van de rederij in Delfzijl. ‘Maar verder zijn het volledig Noord-Nederlandse schepen. Alle equipment komt hier vandaan, de engineering is van Conoship. We zouden ze graag hier laten bouwen, maar de prijs van de manuren maakt het verschil.'
De werf Chowgule & Company heeft zich volgens Baar ruimschoots bewezen met schepen voor andere Nederlandse rederijen. Wijnne Barends zorgt voor eigen bouwtoezicht ter plaatse.

Tier III-norm
De schepen, met een draagvermogen boven de 4200 ton en een lengte van 98 meter, zijn voorbereid om te voldoen aan de verhoogde milieueisen die gelden voor nieuwbouwschepen (Tier III-norm). De norm wordt in 2021 ook van toepassing in het belangrijkste vaargebied van de rederij, de Noord- en Oostzee. Vanwege dit vaargebied voldoen de schepen, met een ruiminhoud van ruim 6000 kuub, tevens aan de hoogste Zweeds/Finse ijsklasse.

De oplevering van het eerste schip staat gepland in het laatste kwartaal van 2018, de andere worden met een interval van vier maanden toegevoegd aan de vloot.

Scrubber
Wijnne Barends zegt fors in te zetten op energiebesparing en zorg voor het milieu. Naast de oplevering in december 2016 van het ms Lady Astrid, het laatste schip in een serie van 12 energiezuinige, bij GS Yard in Waterhuizen gebouwde schepen, heeft zij als enige Nederlandse rederij bestaande kustvaartschepen uitgerust met scrubbers om zonder verandering van brandstof te kunnen blijven voldoen aan de maximale zwavelnorm.

Wijnne Barends is onderdeel van de in Amsterdam gevestigde Spliethoff Group. De groep beheert een vloot van meer dan 100 schepen, waaronder zware-lading-, RoRo- en half-afzinkbare schepen met een draagvermogen van 3000 tot 23.000 ton, onder Nederlandse vlag. De groep bestaat uit Spliethoff's Bevrachtingskantoor, BigLift Shipping, Sevenstar Yacht Transport, Transfennica, Bore en Wijnne Barends.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Breeze »

Mooie woorden meneer Vos en helemaal mee eens.
jdbvos schreef: 29 mar 2017 20:14het is een NL's forum, en niet iedereen is (nog) even goed in het Engels als tig jaar geleden....
Deze opmerking verbaast mij. In dit Internettijdperk, waarbij wij en de jeugd worden overspoeld met Engels nieuws, TV-series, enz., heb ik sterk de indruk dat het gebruik en de kennis van Engels juist sterk is toegenomen. Nog even en je kan aan onze universiteiten alleen nog maar colleges in het Engels volgen. Bij de technische faculteiten zoals scheepsbouw (oh sorry, naval architecture), is dat al ruimschoots het geval.

Oh en van meneer Theo mag je maar 3 puntjes plaatsen (en een spatie).

Adri
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Oh en van meneer Theo mag je maar 3 puntjes plaatsen (en een spatie).
Dat is natuurlijk slap gelul. Van mij mag je net zoveel punten zetten - in welke zin en betekenis van dat woord dan ook - als het je belieft. Van mij mag je ook alle mogelijk taal- en stijlfouten maken; over de kwaliteit van je Nederlands zal ik nóóit ook maar één enkele opmerking maken. Wél zal ik in het topic dat speciaal over taal gaat in voorkomende gevallen zeggen wat volgens de regels juist is en wat onjuist is. Dat hoeft niemand te lezen, daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken en dat mag iedereen ook onmiddellijk weer vergeten. Zelf móét ik trachten om voor 99,5% correct Nederlands te schrijven en dat probeer ik dan ook elke dag opnieuw te doen. Maar ga alsjeblieft niet beweren dat ik hier op dit forum ooit zeg, laat staan bepaal, wat wel en wat niet mag.

Dan wat betreft het gebruik van Engels op dit forum. Voor mij persoonlijk is dat geen enkel bezwaar. Ik lees en schrijf net zo gemakkelijk Engels als Nederlands. Iets anders is of het ook zin of enig nut heeft om lange lappen Engelse tekst elders te kopiëren en vervolgens hier te plakken. Naar mijn mening heeft dat geen enkel nut. Wie in Engelstalig scheepvaartnieuws geïnteresseerd is, kan dat in onbeperkte hoeveelheid zelf op het internet vinden. Even abonneren op een stuk of wat nieuwsbrieven zoals van gCaptain en Splash en Maritime Executive om er maar even drie te noemen en je bent dagelijks volledig op de hoogte. Zelf hou ik dan de vrachtenmarkt, de bunkerprijzen en de prijzen die voor sloopschepen worden betaald ook nog in de gaten. Die laatste prijs brak gisteren door de psychologisch belangrijke grens van US$ 400 per LDT, maar dit geheel terzijde, al is het natuurlijk wel actueel scheepvaartnieuws. Actueel met een "c" want zo schrijf je dat nu eenmaal. :wink:

Nu zijn er misschien mensen die wat minder vlot Engels lezen en als je dat in gedachten houdt, is het soms nuttig en aardig om een Nederlands uittreksel te maken van een interessant bericht en dat hier te plaatsen. Dat is vooral mooi als je daar dan ook nog eens vanuit je eigen kennis en expertise commentaar op levert of berichten combineert en een en ander aanvult. Dat is natuurlijk wel wat meer werk, maar ook leuk en leerzaam werk, al kost dat dan ook heel wat meer tijd dan simpelweg kopiëren en plakken.

Dit alles gezegd hebbende: die lappen vrij nutteloze Engelse tekst storen me niet, laat staan dat ze me ergeren. Lezen doe ik het niet, maar van mij mag dat gewoon doorgaan. Gelukkig ga ik daar niet over, zoals ik al een mooi poosje nergens meer over ga. Dat is bijzonder rustgevend.


Plaats reactie