Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat denken jullie ? Zijtankje lekgeraakt ?
DE eerste woorden die bij mij opkomen...( 3 puntjes! :lol: )dus naaa " 'tis alleen maar blik, dus geen probleem" zijn:
" Structural failure". En DAT is mogelijk i.v.m. de verregaande diminution in de ballast tanks/en/of werkdek en vervolgens een in-klappen van wat er over was van de huid van het dok. Bedenk hierbij dat dit mogelijk was "in combinatie MET" de misschien "minder goede" konditie van het werkdek van het dok en/of de punktie daarvan door een of meerdere dokblok(ken), wat zomaar kan gebeuren als er een onjuiste blok zetting plaats vindt met dus extra hoge belasting op een " dun plekkie" in het dek en vervolgens een domino effect waar ze dus " van de regen in de drup" terecht kwamen.Het blijft dus nog wel even de vraag " wie was er eerst de kip of het ei?"
Ballast tanks bij een oud(er) droogdok roesten niet alleen "als de pieten"als ze niet goed zijn geconserveerd, maar er ligt ook veelal een laag met slik in waar je " U-Gij en Meneer" tegen zegt.
Eens per 5 jaar bij de dikte metingen-indien correct uitgevoerd en niet mee gesjoemeld!!!-zou dit boven water ( of liever onder de roest vandaan!) moeten komen, maar jaaa...die Poolse begonia's spreken ook zo hun eigen bloemige taal. :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Lemans »

aannemende dat de noor helemaal naar de zijkant verschoven is, lijkt de tanker niet veel smaller dan het dok. dus heel ver uit het midden zal die niet staan. je zou het met een kraan kunnen proberen. aan de lage kant optillen tot de tanker met zijn tanktop boven water uitkomt en dan ook de andere kant van het dok afzinken. moet de tanker wel zelfstandig kunnen drijven.
gr A
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Frans de Lijster »

Haarscherpe webcam bij de Berghaven in Hoek van Holland:

https://www.webcam-hoekvanholland.nl/

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door leo-shof »

Er staan nog 71 andere web-cams op en ook waterstanden AIS en nog meer
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Wim Plukker »

"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door leo-shof »

Zaterdag middag
bron vermelding.jpg
bron vermelding.jpg (48.5 KiB) 7347 keer bekeken
Image1.jpg
Image1.jpg (95.19 KiB) 7384 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Frans de Lijster »

Damen mag Keppel-Verolme overnemen:

http://www.nu.nl/economie/4738521/damen ... nemen.html

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jancorjoh »

Rederij Vroon zit in zwaar weer.

Rederij Vroon bereikt akkoord met schuldeisers’

Dat zegt de financieel topman in De Telegraaf. Het bedrijf moet flink saneren en zal maar een deel van de schulden aflossen.

Joram Bolle
knipsel-1.jpg
knipsel-1.jpg (75.13 KiB) 6821 keer bekeken
Rederij Vroon lijkt voorlopig voort te kunnen bestaan. Het bedrijf heeft een overeenkomst bereikt met zijn schuldeisers, zegt financieel topman Herman Marks in De Telegraaf. De kortlopende schulden bedragen 1,3 miljard euro, zo bleek uit het jaarverslag dat woensdag werd gepubliceerd.

Vroon moet van zijn schuldeisers flink saneren. Het bedrijf zal wel de rentelasten betalen, maar een deel van de aflossingen op de lange termijn schuiven: “Samen met de banken zijn we tot een oplossing gekomen volgens de theorie die zegt: we maken ze allemaal even ongelukkig,” zegt Marks. “Iedereen krijgt nu een deel en op langere termijn zijn alle schulden afgelost.”

De overeenkomst is gesloten met een afvaardiging van de schuldeisers. Volgens Marks kan het nog wel een paar maanden duren voordat alle banken individueel akkoord zijn met het plan.
Asfalt en olie

Vroon heeft zo’n 3.000 werknemers en 200 schepen. Daarmee is het een van de grootste rederijen van Nederland. In 2016 zakte de omzet met 14 procent naar 485 miljoen euro. Het nettoverlies bedroeg 189 miljoen euro. Het bedrijf wijt dat aan de grote concurrentie in de branche en de slechte olie- en gasmarkt, zei het in een verklaring, na veel media-aandacht voor de noodsituatie van Vroon.

Vroons portefeuille is zeer divers. Schepen van Vroon vervoeren onder meer auto’s, asfalt, containers, vee en chemische stoffen. Daarnaast is het ook actief in de offshore-industrie. Waarschijnlijk zal het bedrijf snijden in het vervoer van auto’s en olie, omdat het daar een klein marktaandeel heeft. Twee olietankers zijn al verkocht, drie staan in de etalage. In het vervoer van asfalt kan worden uitgebreid, aldus Marks.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jdbvos »

Benieuwd wat hier gebeurd is....
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... spartandhp
Op de Vedette, toen ik bestman was, kwam eens zo'n Duitse benniebangniebootjie langzaamvarend van bakboord in, en week niet uit....
Nadat ik een aandachtssein had gegeven kwam (uiteraard) de ouwe naar boven, en die minderde al vaart tot bijna deadslow onder het zeggen "...die hufter hijst vast en zeker z'n vlaggetje...."
Even wist ik niet wat hij daarmee bedoelde, maar nadat we elkaar op een 250m (!) genaderd waren ging idd ineens een vlag de mast in.
Ik weet niet meer welke dat was, maar betekende "ik maak deel uit van een oefening en eis voorrang" (of iets van gelijke strekking)
"zie je wel, vuile hufters !", zei van Rijn, en zwengeld het roer stuurboord uit, en zelfs een klappie achteruit bleek noodzakelijk...

Ben sindsdien altijd op m'n hoede geweest met dergelijke schepen: die doen gewoon waar ze zin in hebben.
Zou dit ook zo'n gevalletje zijn...
Toevallig lag m'n geheel plastic Agfa cameraatje op de kaartentafel.....en nadat we 360' rond waren gegaan, en (uit pure hufterigheid) vlak achter hem langsgevaren waren en vlgs die ouwe eoa loglijn ofzo hadden stukgevaren
Ziehier de vege misdadiger...(nadat we gekruist waren :-D )
Vedette 0010 Duitse dwarsligger.jpg
Vedette 0010 Duitse dwarsligger.jpg (280.96 KiB) 6799 keer bekeken
Zou dat gevalletje bij Japan ook zoiets zijn geweest ??? Zo'n benniebangniebootjie kan toch niet klagen over niet genoeg mensen op de brug....
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tallships botsen in haven Oudeschild

(kop van artikel gekopieerd, schepen botsen tegenwoordig altijd)

https://www.noordhollandsdagblad.nl/den ... oudeschild


Plaats reactie