Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
-------------------------------
Domme pech. Hij wachtte op de loods bij Torre Cavallo, heeft toen een blackout gekregen en is vervolgens door wind en stroom zijdelings op de wal gedreven. Volgens de eerste berichten heeft hij geen schade opgelopen. Geen idee hoe diep het daar onder de wal is, maar je zou toch verwacht hebben dat hij een anker zou hebben gepresenteerd. Misschien was hij bang om in dat geval met het achterschip op de wal te komen met meer schade als gevolg. We horen het misschien nog wel.Gustav Maersk
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Bron: RTV-NHSleepboot gezonken in Leimuiderbrug
LEIMUIDERBRUG Er is vanochtend een sleepboot gezonken in Leimuiderbrug. Meerdere hulpdiensten, waaronder een duikteam, werden opgeroepen, maar niemand raakte gewond.
Rond 08.45 uur kwam een melding binnen van een zinkend schip. Sleepboot 'de Zeetijger' transporteerde silo's van Aalsmeer naar Oude Wetering, toen het ter hoogte van Leimuiderbrug in een winterse bui terechtkwam. Door de harde wind kwam het transport in de problemen en sloeg de sleepboot om.
Een oplettende voorbijganger zag het gebeuren en schakelde de hulpdiensten in, maar het ongeval bleek gelukkig mee te vallen. De drie opvarenden zijn op eigen kracht en zonder een nat pak te halen aan wal gekomen. De sleepboot wordt later geborgen.
73 es gud dx de pe7eb eric k
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Meerdere hulpdiensten, waaronder een duikteam, werden opgeroepen, maar niemand raakte gewond.
Gelukkig maar, je weet het maar nooit met die moderne hulpdiensten.
Gelukkig maar, je weet het maar nooit met die moderne hulpdiensten.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Theo Horsten schreef: Hij wachtte op de loods bij Torre Cavallo, heeft toen een blackout gekregen en is vervolgens door wind en stroom zijdelings op de wal gedreven.
Dank voor de aanvullende informatie Theo, toch een black out, wat loopt Maersk dan te neuzelen met "Initial findings do not indicate that any technical failure caused the incident"
Live life to the fullest!
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ook dit is niet meer dan een persbericht, dus je weet maar nooit. Toch lijkt het me het meest voor de hand liggende scenario. Hij is op de wal gedreven, zoveel is wel duidelijk. Zelfs met een klein beetje vaart had hij onvermijdelijk meer schade opgelopen.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
HIER een aardige video van goed 4 minuten waarop het vlottrekken van de Gustav Maersk te zien is.
En HIER nog een kortere vanuit een ander standpunt.
Het kost weinig moeite en ook daar wordt gemeld dat het schip geen schade heeft opgelopen.
Het kan zomaar gebeuren. HIER nog zo'n geval, Hongkong, april 2014. Hier probeert hij wel om met stuurboordsanker de vaart eruit te halen tot hij weer achteruit kan slaan.
En HIER nog een kortere vanuit een ander standpunt.
Het kost weinig moeite en ook daar wordt gemeld dat het schip geen schade heeft opgelopen.
Het kan zomaar gebeuren. HIER nog zo'n geval, Hongkong, april 2014. Hier probeert hij wel om met stuurboordsanker de vaart eruit te halen tot hij weer achteruit kan slaan.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Plan voor snelle boten douane op Zeeuwse wateren
De tekst:
VLISSINGEN - De Rijksrederij en de Douane overwegen het patrouilleschip Jan van Gent voor de Zeeuwse wateren te vervangen door kleine snelle, op afroep beschikbare interventieboten. De Douane maakt van dit schip van de Rijksrederij, onderdeel van Rijkswaterstaat, gebruik om vanuit Vlissingen toezicht te houden.
Er is nog geen definitief besluit genomen. Volgens een woordvoerster van Rijkswaterstaat bekijken de Douane en de Rijksrederij de komende tijd welk scheepstype het geschiktst is voor inzet langs de Zeeuwse kust. Streefdatum voor invoering van de nieuwe werkwijze is 1 januari 2018.
In 2015 werden op de Waddenzee de grote patrouilleschepen uit de vaart genomen en vervangen door zogeheten FRISC's (Fast Raiding Interception Special forces Craft). Deze boten kunnen snelheden tot 80 kilometer per uur bereiken. De marine gebruikt de snelle vaartuigen onder meer in de strijd tegen de piraterij langs de scheepvaartroutes door de Golf van Aden en de Hoorn van Afrika bij Somalië. Verschil met de marine is dat de FRISC's die de douane gebruikt een stuurhut hebben.
Volgens Rijkswaterstaat zijn de gebruikers op de Waddenzee erg tevreden over de inzet van deze FRISC's.
De tekst:
VLISSINGEN - De Rijksrederij en de Douane overwegen het patrouilleschip Jan van Gent voor de Zeeuwse wateren te vervangen door kleine snelle, op afroep beschikbare interventieboten. De Douane maakt van dit schip van de Rijksrederij, onderdeel van Rijkswaterstaat, gebruik om vanuit Vlissingen toezicht te houden.
Er is nog geen definitief besluit genomen. Volgens een woordvoerster van Rijkswaterstaat bekijken de Douane en de Rijksrederij de komende tijd welk scheepstype het geschiktst is voor inzet langs de Zeeuwse kust. Streefdatum voor invoering van de nieuwe werkwijze is 1 januari 2018.
In 2015 werden op de Waddenzee de grote patrouilleschepen uit de vaart genomen en vervangen door zogeheten FRISC's (Fast Raiding Interception Special forces Craft). Deze boten kunnen snelheden tot 80 kilometer per uur bereiken. De marine gebruikt de snelle vaartuigen onder meer in de strijd tegen de piraterij langs de scheepvaartroutes door de Golf van Aden en de Hoorn van Afrika bij Somalië. Verschil met de marine is dat de FRISC's die de douane gebruikt een stuurhut hebben.
Volgens Rijkswaterstaat zijn de gebruikers op de Waddenzee erg tevreden over de inzet van deze FRISC's.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Weer problemen met de nieuwe Texelse boot. Dat krijg je als je je schepen niet in Nederland laat bouwen.
quo vadis
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ulstein wins order by Acta Marine to build DP2 construction support vessel
Ulstein Verft AS has signed a contract for the building of a DP2 Construction Support Vessel (CSV) for the Netherlands based Acta Marine B.V. The vessel is primarily aimed at the offshore wind market and carries the new SX195 design from Ulstein Design & Solutions AS.
“We are expanding our services and fleet for offshore wind and chose Ulstein for our new construction support vessel. The dedicated SX195 design with the X-STERN, an integrated walk-to-work gangway system and 3D crane, and its accommodation, represents a next step in responding to the market needs,” says Rob Boer, managing director in Acta Marine. Ulstein Verft will be constructing the SX195 designed vessel for Acta Marine for delivery 2018
In-field flexibility, winter workability, safe transfer of people and cargo, optimized on-board logistics, high productivity and high comfort for charterers’ crews are of eminent value.
“This vessel will be the next level in the market and very well suited to operate in the offshore, and specifically the renewable, market. Furthermore, Ulstein Verft is renowned for its quality and on-time deliveries, and a vital part of the ship construction is carried out in a roofed and controlled environment", states Boer.
“We are very pleased that Acta Marine has chosen Ulstein for this project. We are looking forward to the cooperation and to deliver a new vessel to the growing renewables industry,” comments CEO Gunvor Ulstein at Ulstein Group. Sx195 Acta Jan17 Cartoon Sb Fore
The CSV vessel is measuring 93.4 metres in length and is 18 metres wide, and can accommodate up to 120 people in 80 cabins. It will be equipped with an SMST provided Dynamic Motion Compensated Gangway system, mounted on an integrated tower with height adjustment and a personnel/cargo lift. Additionally, the vessel features a 3D-motion compensated crane with 6t lifting capacity. Cargo area is 500 square metres indoors, and 500 square metres outdoors. The vessel shall provide for walk-to-work transfer of personnel and cargo, efficient and safe in significant wave-heights (Hs) up to 3.0 metres.
Acta’s new CSV can take on assignments in commissioning and construction in the offshore wind farm installation phase, and perform maintenance tasks on completed wind farms. The SX195 designed CSV vessel is designed by Ulstein and contracted by Acta Marine.
Besides carrying the X-BOW® hull line design, the vessel is also equipped with the X-STERN®, which increases the flexibility and operability while at the offshore wind farm. The hull shape increases comfort for the crew, with a substantial reduction in slamming, noise and vibrations.
“Together with Acta Marine, we have developed a state-of-the-art vessel, and we are ready to build a vessel that will serve the owner well in the offshore wind industry,” says Kristian Sætre, who is managing director at Ulstein Verft.
Ship owner Acta Marine supports clients on a world-wide basis in areas such as dredging, civil construction, offshore oil & gas and offshore renewables. The company is independent and family-owned and owns and operates a fleet of about 45 support vessels. Sx195 Acta Jan17 Sunset
Norway-headquartered Ulstein Group is a family-run company established in 1917, and specialised in ship design, shipbuilding, systems and services for the maritime market. Ulstein has previously delivered offshore wind designs for three built vessels, one working in installation support and service (ISV/SOV), the other two are dedicated Service Operation Vessels (SOVs). Complete overview Ulstein Group’s offshore wind references.
Source: Ulstein
Ulstein Verft AS has signed a contract for the building of a DP2 Construction Support Vessel (CSV) for the Netherlands based Acta Marine B.V. The vessel is primarily aimed at the offshore wind market and carries the new SX195 design from Ulstein Design & Solutions AS.
“We are expanding our services and fleet for offshore wind and chose Ulstein for our new construction support vessel. The dedicated SX195 design with the X-STERN, an integrated walk-to-work gangway system and 3D crane, and its accommodation, represents a next step in responding to the market needs,” says Rob Boer, managing director in Acta Marine. Ulstein Verft will be constructing the SX195 designed vessel for Acta Marine for delivery 2018
In-field flexibility, winter workability, safe transfer of people and cargo, optimized on-board logistics, high productivity and high comfort for charterers’ crews are of eminent value.
“This vessel will be the next level in the market and very well suited to operate in the offshore, and specifically the renewable, market. Furthermore, Ulstein Verft is renowned for its quality and on-time deliveries, and a vital part of the ship construction is carried out in a roofed and controlled environment", states Boer.
“We are very pleased that Acta Marine has chosen Ulstein for this project. We are looking forward to the cooperation and to deliver a new vessel to the growing renewables industry,” comments CEO Gunvor Ulstein at Ulstein Group. Sx195 Acta Jan17 Cartoon Sb Fore
The CSV vessel is measuring 93.4 metres in length and is 18 metres wide, and can accommodate up to 120 people in 80 cabins. It will be equipped with an SMST provided Dynamic Motion Compensated Gangway system, mounted on an integrated tower with height adjustment and a personnel/cargo lift. Additionally, the vessel features a 3D-motion compensated crane with 6t lifting capacity. Cargo area is 500 square metres indoors, and 500 square metres outdoors. The vessel shall provide for walk-to-work transfer of personnel and cargo, efficient and safe in significant wave-heights (Hs) up to 3.0 metres.
Acta’s new CSV can take on assignments in commissioning and construction in the offshore wind farm installation phase, and perform maintenance tasks on completed wind farms. The SX195 designed CSV vessel is designed by Ulstein and contracted by Acta Marine.
Besides carrying the X-BOW® hull line design, the vessel is also equipped with the X-STERN®, which increases the flexibility and operability while at the offshore wind farm. The hull shape increases comfort for the crew, with a substantial reduction in slamming, noise and vibrations.
“Together with Acta Marine, we have developed a state-of-the-art vessel, and we are ready to build a vessel that will serve the owner well in the offshore wind industry,” says Kristian Sætre, who is managing director at Ulstein Verft.
Ship owner Acta Marine supports clients on a world-wide basis in areas such as dredging, civil construction, offshore oil & gas and offshore renewables. The company is independent and family-owned and owns and operates a fleet of about 45 support vessels. Sx195 Acta Jan17 Sunset
Norway-headquartered Ulstein Group is a family-run company established in 1917, and specialised in ship design, shipbuilding, systems and services for the maritime market. Ulstein has previously delivered offshore wind designs for three built vessels, one working in installation support and service (ISV/SOV), the other two are dedicated Service Operation Vessels (SOVs). Complete overview Ulstein Group’s offshore wind references.
Source: Ulstein