Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jinny »

Helaas alleen voor abonnees....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Geep »

Jinny. Goede morgen, ben ik direct met je eens!

Heb lang genoeg gevaren om het nu nog niet snappen.
Wel aan boord af en toe een grote laadkist, als vracht met een ferme stier ergens naar toe!

Heb ook een zeiljacht, meegemaakt, op de ,,Oranje’ ’n pracht, een mooi zacht huidje als van een baby! Stond op stevige hijsjukken op het voordek!
Was jaloers op de eigenaar, ik had graag de Flevo Race er mee willen zeilen.
Elke dag kwam de eigenaar even langs. Zout weg spoelen.
Zijn plan was, langs de van eilanden, van Indonesië, te gaan.
In Tandjong Priok ging het jacht van boord, op de Oranje stonden 2 man te huilen, Hij en ik!
’t Viel uit de singels, door de klap, brak de kiel, die versplinterde…..
Vrgr.Geep
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door hondasevenfifty »

Om nog even terug te komen op de diepgang vermeerdering bij slagzij/slingeren.

Benaderingsformule die we bij de geulvaart gebruikten in Hoek van Holland.

Slagzij
Diepgangsvermeerdering ten gevolge van slagzij.
Benaderingsformule:
Toename diepgang in dm. = graden slagzij x breedte in m / 12

met een breedte van 59 meter en een slagzij van 10 graden en met een diepgang van 14 meter bij een waterdiepte van 21meter is dat 49 dm meer diepgang ,dan gaat het nog net goed ,met 15 graden slingeren is dit dan 73 dm dan beginnen de problemen, heb je het nog niet over golfdalen etc.
de dynamische krachten op de containers zijn afhankelijk van het GM zoals we weten met een hoog GM een dus korte slingertijd zullen die krachten oplopen, je ziet aan twee kanten dat de containers er af liggen mag je aannemen dat de sjoringen het begeven hebben , waardoor dat kwam ?
niet sterk genoeg , te weinig? of dat de onderste containers bezweken zijn, dat zijn ze nu an het uitzoeken in Bremerhaven over pakweg een jaar staat het op de site van de ongevallen onderzoeksraad.

Gaat dit meer voorkomen bij dergelijke grote schepen dan komt er meer onderzoek en dan volgen er maatregelen, is het nalatigheid dan volgt er een aanbeveling.

In de eind jaren zestig ontploften er een aantal VLCC , onderzoek volgde en het resultaat was de inertgas plant aan boord van deze schepen.

Maar speculeren vanachter de pc is gemakkelijk.

Hans de Haan
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Klaas Buytenwegh »

@Jinny,

Inderdaad, maar op mijn pc kan ik het artikel wel lezen. Alleen een bericht inzenden kan niet.

Grt.

Klaas
aardbewoner
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2011 17:14
Locatie: Diemen

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door aardbewoner »

Vraag mij ook af omdat men nu 100% op computers vertrouwd of men de container weegplicht wel (correct) uitvoert.
Helpt niet voor de stabiliteit als men het zwaarte punt verhoogt en dus slingering verergerd.En of de communicatie tussen de verschillende systemen wel betrouwbaar verloopt.
Water is Nat !
Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jancorjoh »

Het Marin heeft het een en ander al in de simulator getest.

https://nos.nl/artikel/2266568-simulati ... iezen.html
Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jancorjoh »

Containerschepen verliezen niet alleen containers, ook vliegen ze wel eens in de brand.


Hapag-Lloyd: Crew Evacuated from Fire-Stricken Yantian Express
Hapag-Lloyd vessel
Illustration. Image Courtesy: Pixabay under CC0 Creative Commons license
hapag-lloyd-1-320x221.jpg
hapag-lloyd-1-320x221.jpg (12.5 KiB) 15195 keer bekeken
Hapag-Lloyd has evacuated the crew of the containership Yantian Express after the fire aboard the vessel increased in intensity.

Namely, the shipping firm said that the ship’s crew of 8 officers and 15 seafarers “is unharmed and was safely transferred” to the salvage tug Smit Nicobar on January 5 and 6.

“Due to bad weather conditions, the fire has not been successfully contained yet and has significantly increased in intensity at times,” Hapag-Lloyd said, adding that firefighting support at the site is ongoing.

The fire broke out on January 3 in one container on Yantian Express’ deck and spread to additional containers.

“At this time, it is not possible to make a precise estimate of any damage to Yantian Express or its cargo,” the company continued.

The 7,510 TEU Yantian Express was on its way from Colombo to Halifax via the Suez Canal when the fire started. The ship is currently around 800 nautical miles off the coast of Canada, Nova Scotia.

Hapag-Lloyd has evacuated the crew of the containership Yantian Express after the fire aboard the vessel increased in intensity.

Namely, the shipping firm said that the ship’s crew of 8 officers and 15 seafarers “is unharmed and was safely transferred” to the salvage tug Smit Nicobar on January 5 and 6.

“Due to bad weather conditions, the fire has not been successfully contained yet and has significantly increased in intensity at times,” Hapag-Lloyd said, adding that firefighting support at the site is ongoing.

The fire broke out on January 3 in one container on Yantian Express’ deck and spread to additional containers.

“At this time, it is not possible to make a precise estimate of any damage to Yantian Express or its cargo,” the company continued.

The 7,510 TEU Yantian Express was on its way from Colombo to Halifax via the Suez Canal when the fire started. The ship is currently around 800 nautical miles off the coast of Canada, Nova Scotia.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

One crewmember dead, two still missing after huge explosion on chemical tanker Aulac Fortune off Lamma Island, Hong Kong

At least one person has died and two others are still missing after an oil and chemical tanker caught fire off the coast of Lamma Island in Hong Kong on Tuesday.
Authorities said the blaze, which began at around 11.30am and was finally put out at 4.30pm, is believed to have started when the Aulac Fortune, a Vietnamese-registered vessel, was in the process of being refuelled by an oil barge.
Of.jpg
Of.jpg (78.76 KiB) 15131 keer bekeken
“Before refuelling there were three reports of explosions before the oil tanker burst into flames,” a source said.

Three helicopters have been sent to the scene and are still searching for the missing sailors, while three fireboats, and marine police vessels were also sent to the area.

Emergency personnel rescued 23 sailors, who had either fallen or jumped into the sea to escape the blaze. Four who had been injured in the explosion were taken to Queen Mary Hospital in Pok Fu Lam, and Ruttonjee Hospital in Wan Chai for medical treatment.

One sailor is in a serious condition suffering from burns, and another, a 46-year-old Singaporean man, had shoulder wounds.

Officials said there were 25 crew members on board the 17,000-tonnes tanker, while one of the injured had been part of the Singaporean crew on the oil barge.

Initial reports suggest the incident occurred as the two ships were in the process of connecting fuel hoses, a source said.

The source said the oil barge was able to leave the scene, and the cause of the explosion was being investigated.

During the height of the fire, pictures showed large clouds of black smoke billowing out of the tanker, which has a huge hole in its bow and is listing heavily to starboard.

The oil and chemical tanker, which comes under the smallest classification for that type of craft, caught fire about one nautical mile south of Lamma Island soon after 11.30am, according to police.

Yip Tsz Leung, deputy director of the CY Tung International Centre for Maritime Studies said the area was a common spot for ships to stop offshore to take on fuel, a process he said was “quite a dangerous moment”.

One of the sailors who was sent to hospital said the incident occurred while he was resting.

“I was sleeping, I don’t know what happened,” he said, adding that he felt OK and wanted to know details about his colleague.

Vietnamese consul Nguyen Van Phong arrived at Ruttonjee Hospital at 3.30pm to visit the injured.

The Aulac Fortune had unloaded petrol it was carrying in Dongguan, Guangdong province on Sunday and arrived in Hong Kong at 5am on Tuesday.

Residents as far away as Discovery Bay and Mui Wo on Lantau Island reported hearing a loud boom and windows shaking.

“I thought it was an earthquake when the windows started to shake,” Mui Wo resident Rhea Nee, 42, said.

“We usually have strong winds ... but when I looked outside, the trees were perfectly still.”

Some shaken residents left their homes and gathered outside.

“I was waiting for the tremors and they didn’t come,” Nee said. “I ran out barefoot as I was folding my kids’ clothes. I ended up outside holding a stack of clothes.

“The windows shook violently. Like when there is a [typhoon signal No 10].”

Source: SCMP
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Boskalis signs multi-year subsea services contract in Middle East

Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) has signed a multi-year subsea services agreement in the Middle East. The base value of the three-year contract amounts to USD 40 million with an option to extend.
BK.jpg
BK.jpg (66.87 KiB) 15130 keer bekeken
Under the terms of the contract commencing, Boskalis will carry out a broad spectrum of subsea IRM services including integrity assessments for offshore platforms and tripods, wellhead jacket inspections, integrity assessments and inspections of pipelines and light ad-hoc construction work.

Boskalis will deploy the diving support vessel BOKA Constructor with ROV for this contract, fully crewed with air diving/ROV teams and options for saturation diving.

Source: Boskalis
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Hanseaat »

container.jpg
container.jpg (35.24 KiB) 14972 keer bekeken
Er wordt bij de Waddeneilanden een Nigeriaans bergingsbedrijf ingeschakeld heb ik begrepen?
(voorheen deventer05)


Plaats reactie