Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
D'r is wel sprake van enig achterstallig onderhoud meen ik te zien...…………..
Dat hebben die Belgen toch maar weer mooi geflinkt met hun "Rambiz" en "Gulliver".
Kan Jan Kaas weer even een puntje aan zuigen.
m.v.g., Roy
Dat hebben die Belgen toch maar weer mooi geflinkt met hun "Rambiz" en "Gulliver".
Kan Jan Kaas weer even een puntje aan zuigen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Cruiseschip met 1300 passagiers in nood voor de kust van Noorwegen
Zie: https://nos.nl/artikel/2277304-cruisesc ... wegen.html
Zie: https://nos.nl/artikel/2277304-cruisesc ... wegen.html
Groet,
Hans
Hans
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Het wordt nou wel interessanter, daar bij Noorwegen....
Dat de modernisering van de techniek vaak problemen oplevert was 'men' al wel achter: er zijn door de electronica zoveel gekoppelde componenten dat het storingzoeken aardig wetenschappelijk dient te worden aangepakt: en dat vergt natuurlijk tijd - nog afgezien van de complexiteit...
Dus dat bij een klein beetje slecht weer zo'n moderne wowo problemen kan krijgen, daar kon je eigenlijk een beetje op wachten.. het storingzoeken en storing oplossen is te gecompliceerd geworden, denk ik soms... Maar dat zal de mening van 'een vastgeroeste opa' wel zijn
Maar nu bij een moderne wowo 'de motoren uitvallen', maar een op dezelfde locatie rondscharrelende vrachtboot eveneens 'de motoren uitvallen', dan wordt het vreemd...
Nou is het voor zover mij bekend aardig diep langs de Noorse kusten, dus dat ze allebei "op een niet op de kaart staand rotspuntje' zijn gestoten, wil er bij mij niet in.
Vraag is dan: hoe kan op 2 verschillende schepen vrijwel tegelijkertijd 'de motoren uitvallen' ??
Zou er iets in het water hebben gedreven/gezweefd ?? Een groot visnet ? Een setje verloren trossen ? Een kudde Russische duikboten ? Een school geelgroengestreepteschroevenbijtervisjes ?
Hoe dan ook: 2 simultane events....da's vreemd...!
Dat de modernisering van de techniek vaak problemen oplevert was 'men' al wel achter: er zijn door de electronica zoveel gekoppelde componenten dat het storingzoeken aardig wetenschappelijk dient te worden aangepakt: en dat vergt natuurlijk tijd - nog afgezien van de complexiteit...
Dus dat bij een klein beetje slecht weer zo'n moderne wowo problemen kan krijgen, daar kon je eigenlijk een beetje op wachten.. het storingzoeken en storing oplossen is te gecompliceerd geworden, denk ik soms... Maar dat zal de mening van 'een vastgeroeste opa' wel zijn
Maar nu bij een moderne wowo 'de motoren uitvallen', maar een op dezelfde locatie rondscharrelende vrachtboot eveneens 'de motoren uitvallen', dan wordt het vreemd...
Nou is het voor zover mij bekend aardig diep langs de Noorse kusten, dus dat ze allebei "op een niet op de kaart staand rotspuntje' zijn gestoten, wil er bij mij niet in.
Vraag is dan: hoe kan op 2 verschillende schepen vrijwel tegelijkertijd 'de motoren uitvallen' ??
Zou er iets in het water hebben gedreven/gezweefd ?? Een groot visnet ? Een setje verloren trossen ? Een kudde Russische duikboten ? Een school geelgroengestreepteschroevenbijtervisjes ?
Hoe dan ook: 2 simultane events....da's vreemd...!
Oost, west...ook best
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ook een moderne diesel is toch een tamelijk eenvoudig spulletje, brandstof, lucht, compressie en op tijd dat spul er in en uit laten.
Echt moeilijk is het niet Ik klooi nog wel eens wat aan moderne diesels, vaak is ergens een signaaltje wegevallen, stekkertje los of gecorrodeerd, draadje door geschavield, waste klep die vastzit of soms, echt waar, is er gewoon ergens een lampje dat het niet doet.
Hier kan het natuurlijk zomaar zijn dat ze bij nadering van een haven met de brandstof aan het wisselen waren of doen ze dat tegenwoordig niet meer?
Ik heb ooit ook eens zo'n bakkie gehad bij binnen lopen van Dakar, zat rustig aan dek op een bolder en plotseling hield de kar er mee op en gingen de bellen rinkelen.
Mijn klompen stonden in de ingang naar het koppenbordes dus ik was precies op de juiste plek, iemand had wel de zware olie toevoer afgesloten maar de dieseloliedagtank stond nog keurig dicht.
Dat had ik dus snel gezien en opgelost op eigen gezag, later kreeg ik nog wel even door de benen dat ik eerst even overleg had moeten plegen. Maar ja ik liep in de dagdienst winches en zo repareren, dan heb je in de machinekamer ook niets te zoeken
Echt moeilijk is het niet Ik klooi nog wel eens wat aan moderne diesels, vaak is ergens een signaaltje wegevallen, stekkertje los of gecorrodeerd, draadje door geschavield, waste klep die vastzit of soms, echt waar, is er gewoon ergens een lampje dat het niet doet.
Hier kan het natuurlijk zomaar zijn dat ze bij nadering van een haven met de brandstof aan het wisselen waren of doen ze dat tegenwoordig niet meer?
Ik heb ooit ook eens zo'n bakkie gehad bij binnen lopen van Dakar, zat rustig aan dek op een bolder en plotseling hield de kar er mee op en gingen de bellen rinkelen.
Mijn klompen stonden in de ingang naar het koppenbordes dus ik was precies op de juiste plek, iemand had wel de zware olie toevoer afgesloten maar de dieseloliedagtank stond nog keurig dicht.
Dat had ik dus snel gezien en opgelost op eigen gezag, later kreeg ik nog wel even door de benen dat ik eerst even overleg had moeten plegen. Maar ja ik liep in de dagdienst winches en zo repareren, dan heb je in de machinekamer ook niets te zoeken
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
LNG Carrier Aseem Collides with VLCC Shinyo Ocean off Fujairah
By Milton Stuards, Mar 26, 2019 / Accidents
Maltese-flagged LNG tanker, ASEEM collided with the anchored Hong Kong-flagged VLCC tanker SHINYO OCEAN in the evening of March the 24th at Fujairah Anchorage, UAE.
LNG Carrier Aseem Collides with VLCC Shinyo Ocean off Fujairah (Video)
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... IbwRnq4jdo
The incident occurred at approximately 20:05 UTC on Mar 24,2019. Reportedly, the Aseem was on its way to Qatargas' Ras Laffan terminal when it collided with the Shinyo.
As a result of the collision, both ships suffered extensive hull breaches along their bow.
The Shinyo Ocean received a massive breach on its port side that extends from the waterline to the main deck while the Aseem also experienced extensive damage on its bow.
Thankfully, the cargo tanks on both ships were empty at the time of the collision, and no injuries were reported.
The Aseem is currently at anchor in Fujairah Anchorage, while the Shinyo has been moved to a different location.
Little is known as to the cause of the incident; the companies in charge of the two vessels remaining tight-lipped as to the details surrounding the collision.
The Aseem had arrived at Fujairah Anchorage from India in order to undergo bunkering, while the Shinyo Ocean had been anchored at Fujairah since March the 16th.
The 154,999 cbm LNG carrier, ASEEM is owned by Petronet LNG/Qatar Gas Transport JV, while the 313,400 cbm VLCC tanker, SHINYO OCEAN is owned by Navios Maritime Acquisition.
Source: ARX
By Milton Stuards, Mar 26, 2019 / Accidents
Maltese-flagged LNG tanker, ASEEM collided with the anchored Hong Kong-flagged VLCC tanker SHINYO OCEAN in the evening of March the 24th at Fujairah Anchorage, UAE.
LNG Carrier Aseem Collides with VLCC Shinyo Ocean off Fujairah (Video)
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... IbwRnq4jdo
The incident occurred at approximately 20:05 UTC on Mar 24,2019. Reportedly, the Aseem was on its way to Qatargas' Ras Laffan terminal when it collided with the Shinyo.
As a result of the collision, both ships suffered extensive hull breaches along their bow.
The Shinyo Ocean received a massive breach on its port side that extends from the waterline to the main deck while the Aseem also experienced extensive damage on its bow.
Thankfully, the cargo tanks on both ships were empty at the time of the collision, and no injuries were reported.
The Aseem is currently at anchor in Fujairah Anchorage, while the Shinyo has been moved to a different location.
Little is known as to the cause of the incident; the companies in charge of the two vessels remaining tight-lipped as to the details surrounding the collision.
The Aseem had arrived at Fujairah Anchorage from India in order to undergo bunkering, while the Shinyo Ocean had been anchored at Fujairah since March the 16th.
The 154,999 cbm LNG carrier, ASEEM is owned by Petronet LNG/Qatar Gas Transport JV, while the 313,400 cbm VLCC tanker, SHINYO OCEAN is owned by Navios Maritime Acquisition.
Source: ARX
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Een mooi gaatje wat zo'n bulbsteven kan aanbrengen , gelukkig was hij leeg en hopelijk gassiefree
anders had het een enorme ramp tot gevolg gehad.
anders had het een enorme ramp tot gevolg gehad.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Nog even over de Sky. Dit liep nog goed af omdat ze de kar weer op tijd aan de praat kregen. Maar stel je voor dat een van die nieuwere cruisers, waarop er soms 8000 mee kunnen, in dezelfde situatie terecht gekomen was, en ze hadden de kar niet meer aan de praat gekregen…. Krijg die 8000 er dan maar eens op tijd van af, met een paar helikopters.
(voorheen deventer05)
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Altijd als ik zulke filmpjes zie met schuivende plantenbakken en stoelen dan vraag ik mij af waarom die losse bende niet zeevast gesjord wordt.
Het lijkt wel of dat steeds minder belangrijk is. Nou ja in dit geval wisten ze niet dat de motoren uit zouden vallen maar het was al wel een ruig zeetje dus dan geeft los meubilair alleen maar kans op botbreuken of erger.
Het lijkt wel of dat steeds minder belangrijk is. Nou ja in dit geval wisten ze niet dat de motoren uit zouden vallen maar het was al wel een ruig zeetje dus dan geeft los meubilair alleen maar kans op botbreuken of erger.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Hier komt ook vast&zeker weer een nieuwe regeling voor, die door eoa walslurp bedacht gaat worden....Krijg die 8000 er dan maar eens op tijd van af
...denk aan een lege boot met dezelfde capaciteit achter je aan slepen, verbonden met een overdekte loopbrug, voorzien van een vangnet uiteraard...
De hele bups over laten lopen naar de reserveboot, motoren starten, loopbrug loskoppelen, en naar de dichtsbijzijndste haven te varen alwaar een nieuwe reserveboot bevestigd kan worden om daarna in feeststemming met hoorngeschal over een zo netjes verzorgde cruise de vakantie voort te zetten...
Stel: elke 2 sec stapt een persoon de loopbrug op... dan ben je in (8000 x 2 =16000 sec = ca) 4,5 uur klaar met dé- en émbarkeren
Oost, west...ook best
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Oasis of the Seas Involved in Dry Dock Accident at Grand Bahama Shipyard
April 1, 2019 by Mike Schuler
2707shares
Oasis of the seas shipyard accident
An image from capture captured of the Oasis of the Seas titling at Grand Bahama Shipyard, April 1, 2019.
A large crane collapsed onto one of the world’s largest cruises in a floating dry dock at the Grand Bahama Shipyard on Monday, resulting in injuries to some personnel and damage.
According to reports, Royal Caribbean’s 225,000-tonne Oasis of the Seas was in the shipyard’s Dry Dock No. 2 when the accident occurred, leaving at least one large crane toppled on top of the vessel and the cruise ship with a noticeable list to starboard which can been seen in photos and video posted online.
Some injuries have been reported as well, although none were believed to be life-threatening, the Grand Bahamas Tribune reported.
It was not immediately clear whether the Oasis of the Seas was listing inside the dry dock, or if it was the floating dry dock that was listing. Some video below shows the scene shortly after the incident:
Grand Bahama Shipyard’s Dry Dock No. 2, at 300 meters in length by 58.5 meters wide, is the largest of three floating dry docks at the yard. The dock is equipped with four large dock cranes. The Grand Bahama Shipyard is located in Freeport, Grand Bahama, Bahamas, only about 100 miles east of Miami, Florida.
According to AIS ship tracking data, the Oasis of the Seas arrived in Freeport on March 31.
The Oasis of the Seas is scheduled to depart Port Canaveral, Florida on a fourteen-night cruise to Barcelona, Spain on April 21. From there, the ship is scheduled to spend the summer cruising season in Western Mediterranean before returning to Miami in November 2019.
Built in 2009, the 1,200-foot Oasis of the Seas is the lead ship in Royal Caribbean’s Oasis-class, which rank as the world’s biggest cruise ships.
An image from capture captured of the Oasis of the Seas titling at Grand Bahama Shipyard, April 1, 2019.
A large crane collapsed onto one of the world’s largest cruises in a floating dry dock at the Grand Bahama Shipyard on Monday, resulting in injuries to some personnel and damage.
According to reports, Royal Caribbean’s 225,000-tonne Oasis of the Seas was in the shipyard’s Dry Dock No. 2 when the accident occurred, leaving at least one large crane toppled on top of the vessel and the cruise ship with a noticeable list to starboard which can been seen in photos and video posted online.
Some injuries have been reported as well, although none were believed to be life-threatening, the Grand Bahamas Tribune reported.
It was not immediately clear whether the Oasis of the Seas was listing inside the dry dock, or if it was the floating dry dock that was listing. Some video below shows the scene shortly after the incident:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... zQVZaAkDeo
Grand Bahama Shipyard’s Dry Dock No. 2, at 300 meters in length by 58.5 meters wide, is the largest of three floating dry docks at the yard. The dock is equipped with four large dock cranes. The Grand Bahama Shipyard is located in Freeport, Grand Bahama, Bahamas, only about 100 miles east of Miami, Florida.
According to AIS ship tracking data, the Oasis of the Seas arrived in Freeport on March 31.
The Oasis of the Seas is scheduled to depart Port Canaveral, Florida on a fourteen-night cruise to Barcelona, Spain on April 21. From there, the ship is scheduled to spend the summer cruising season in Western Mediterranean before returning to Miami in November 2019.
Built in 2009, the 1,200-foot Oasis of the Seas is the lead ship in Royal Caribbean’s Oasis-class, which rank as the world’s biggest cruise ships.
April 1, 2019 by Mike Schuler
2707shares
Oasis of the seas shipyard accident
An image from capture captured of the Oasis of the Seas titling at Grand Bahama Shipyard, April 1, 2019.
A large crane collapsed onto one of the world’s largest cruises in a floating dry dock at the Grand Bahama Shipyard on Monday, resulting in injuries to some personnel and damage.
According to reports, Royal Caribbean’s 225,000-tonne Oasis of the Seas was in the shipyard’s Dry Dock No. 2 when the accident occurred, leaving at least one large crane toppled on top of the vessel and the cruise ship with a noticeable list to starboard which can been seen in photos and video posted online.
Some injuries have been reported as well, although none were believed to be life-threatening, the Grand Bahamas Tribune reported.
It was not immediately clear whether the Oasis of the Seas was listing inside the dry dock, or if it was the floating dry dock that was listing. Some video below shows the scene shortly after the incident:
Grand Bahama Shipyard’s Dry Dock No. 2, at 300 meters in length by 58.5 meters wide, is the largest of three floating dry docks at the yard. The dock is equipped with four large dock cranes. The Grand Bahama Shipyard is located in Freeport, Grand Bahama, Bahamas, only about 100 miles east of Miami, Florida.
According to AIS ship tracking data, the Oasis of the Seas arrived in Freeport on March 31.
The Oasis of the Seas is scheduled to depart Port Canaveral, Florida on a fourteen-night cruise to Barcelona, Spain on April 21. From there, the ship is scheduled to spend the summer cruising season in Western Mediterranean before returning to Miami in November 2019.
Built in 2009, the 1,200-foot Oasis of the Seas is the lead ship in Royal Caribbean’s Oasis-class, which rank as the world’s biggest cruise ships.
An image from capture captured of the Oasis of the Seas titling at Grand Bahama Shipyard, April 1, 2019.
A large crane collapsed onto one of the world’s largest cruises in a floating dry dock at the Grand Bahama Shipyard on Monday, resulting in injuries to some personnel and damage.
According to reports, Royal Caribbean’s 225,000-tonne Oasis of the Seas was in the shipyard’s Dry Dock No. 2 when the accident occurred, leaving at least one large crane toppled on top of the vessel and the cruise ship with a noticeable list to starboard which can been seen in photos and video posted online.
Some injuries have been reported as well, although none were believed to be life-threatening, the Grand Bahamas Tribune reported.
It was not immediately clear whether the Oasis of the Seas was listing inside the dry dock, or if it was the floating dry dock that was listing. Some video below shows the scene shortly after the incident:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... zQVZaAkDeo
Grand Bahama Shipyard’s Dry Dock No. 2, at 300 meters in length by 58.5 meters wide, is the largest of three floating dry docks at the yard. The dock is equipped with four large dock cranes. The Grand Bahama Shipyard is located in Freeport, Grand Bahama, Bahamas, only about 100 miles east of Miami, Florida.
According to AIS ship tracking data, the Oasis of the Seas arrived in Freeport on March 31.
The Oasis of the Seas is scheduled to depart Port Canaveral, Florida on a fourteen-night cruise to Barcelona, Spain on April 21. From there, the ship is scheduled to spend the summer cruising season in Western Mediterranean before returning to Miami in November 2019.
Built in 2009, the 1,200-foot Oasis of the Seas is the lead ship in Royal Caribbean’s Oasis-class, which rank as the world’s biggest cruise ships.