Pagina 345 van 356

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 28 apr 2017 10:36
door Harry G. Hogeboom
Wat denken jullie ? Zijtankje lekgeraakt ?
DE eerste woorden die bij mij opkomen...( 3 puntjes! :lol: )dus naaa " 'tis alleen maar blik, dus geen probleem" zijn:
" Structural failure". En DAT is mogelijk i.v.m. de verregaande diminution in de ballast tanks/en/of werkdek en vervolgens een in-klappen van wat er over was van de huid van het dok. Bedenk hierbij dat dit mogelijk was "in combinatie MET" de misschien "minder goede" konditie van het werkdek van het dok en/of de punktie daarvan door een of meerdere dokblok(ken), wat zomaar kan gebeuren als er een onjuiste blok zetting plaats vindt met dus extra hoge belasting op een " dun plekkie" in het dek en vervolgens een domino effect waar ze dus " van de regen in de drup" terecht kwamen.Het blijft dus nog wel even de vraag " wie was er eerst de kip of het ei?"
Ballast tanks bij een oud(er) droogdok roesten niet alleen "als de pieten"als ze niet goed zijn geconserveerd, maar er ligt ook veelal een laag met slik in waar je " U-Gij en Meneer" tegen zegt.
Eens per 5 jaar bij de dikte metingen-indien correct uitgevoerd en niet mee gesjoemeld!!!-zou dit boven water ( of liever onder de roest vandaan!) moeten komen, maar jaaa...die Poolse begonia's spreken ook zo hun eigen bloemige taal. :roll:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 28 apr 2017 16:06
door Lemans
aannemende dat de noor helemaal naar de zijkant verschoven is, lijkt de tanker niet veel smaller dan het dok. dus heel ver uit het midden zal die niet staan. je zou het met een kraan kunnen proberen. aan de lage kant optillen tot de tanker met zijn tanktop boven water uitkomt en dan ook de andere kant van het dok afzinken. moet de tanker wel zelfstandig kunnen drijven.
gr A

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 29 apr 2017 18:47
door Frans de Lijster
Haarscherpe webcam bij de Berghaven in Hoek van Holland:

https://www.webcam-hoekvanholland.nl/

Frans

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 01 mei 2017 10:56
door leo-shof
Er staan nog 71 andere web-cams op en ook waterstanden AIS en nog meer

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 04 mei 2017 08:01
door Wim Plukker

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 09 mei 2017 21:25
door leo-shof
Zaterdag middag
bron vermelding.jpg
bron vermelding.jpg (48.5 KiB) 5097 keer bekeken
Image1.jpg
Image1.jpg (95.19 KiB) 5134 keer bekeken

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 01 jun 2017 22:49
door Frans de Lijster
Damen mag Keppel-Verolme overnemen:

http://www.nu.nl/economie/4738521/damen ... nemen.html

Frans

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 17 jun 2017 10:27
door Jancorjoh
Rederij Vroon zit in zwaar weer.

Rederij Vroon bereikt akkoord met schuldeisers’

Dat zegt de financieel topman in De Telegraaf. Het bedrijf moet flink saneren en zal maar een deel van de schulden aflossen.

Joram Bolle
knipsel-1.jpg
knipsel-1.jpg (75.13 KiB) 4591 keer bekeken
Rederij Vroon lijkt voorlopig voort te kunnen bestaan. Het bedrijf heeft een overeenkomst bereikt met zijn schuldeisers, zegt financieel topman Herman Marks in De Telegraaf. De kortlopende schulden bedragen 1,3 miljard euro, zo bleek uit het jaarverslag dat woensdag werd gepubliceerd.

Vroon moet van zijn schuldeisers flink saneren. Het bedrijf zal wel de rentelasten betalen, maar een deel van de aflossingen op de lange termijn schuiven: “Samen met de banken zijn we tot een oplossing gekomen volgens de theorie die zegt: we maken ze allemaal even ongelukkig,” zegt Marks. “Iedereen krijgt nu een deel en op langere termijn zijn alle schulden afgelost.”

De overeenkomst is gesloten met een afvaardiging van de schuldeisers. Volgens Marks kan het nog wel een paar maanden duren voordat alle banken individueel akkoord zijn met het plan.
Asfalt en olie

Vroon heeft zo’n 3.000 werknemers en 200 schepen. Daarmee is het een van de grootste rederijen van Nederland. In 2016 zakte de omzet met 14 procent naar 485 miljoen euro. Het nettoverlies bedroeg 189 miljoen euro. Het bedrijf wijt dat aan de grote concurrentie in de branche en de slechte olie- en gasmarkt, zei het in een verklaring, na veel media-aandacht voor de noodsituatie van Vroon.

Vroons portefeuille is zeer divers. Schepen van Vroon vervoeren onder meer auto’s, asfalt, containers, vee en chemische stoffen. Daarnaast is het ook actief in de offshore-industrie. Waarschijnlijk zal het bedrijf snijden in het vervoer van auto’s en olie, omdat het daar een klein marktaandeel heeft. Twee olietankers zijn al verkocht, drie staan in de etalage. In het vervoer van asfalt kan worden uitgebreid, aldus Marks.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 17 jun 2017 11:20
door jdbvos
Benieuwd wat hier gebeurd is....
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... spartandhp
Op de Vedette, toen ik bestman was, kwam eens zo'n Duitse benniebangniebootjie langzaamvarend van bakboord in, en week niet uit....
Nadat ik een aandachtssein had gegeven kwam (uiteraard) de ouwe naar boven, en die minderde al vaart tot bijna deadslow onder het zeggen "...die hufter hijst vast en zeker z'n vlaggetje...."
Even wist ik niet wat hij daarmee bedoelde, maar nadat we elkaar op een 250m (!) genaderd waren ging idd ineens een vlag de mast in.
Ik weet niet meer welke dat was, maar betekende "ik maak deel uit van een oefening en eis voorrang" (of iets van gelijke strekking)
"zie je wel, vuile hufters !", zei van Rijn, en zwengeld het roer stuurboord uit, en zelfs een klappie achteruit bleek noodzakelijk...

Ben sindsdien altijd op m'n hoede geweest met dergelijke schepen: die doen gewoon waar ze zin in hebben.
Zou dit ook zo'n gevalletje zijn...
Toevallig lag m'n geheel plastic Agfa cameraatje op de kaartentafel.....en nadat we 360' rond waren gegaan, en (uit pure hufterigheid) vlak achter hem langsgevaren waren en vlgs die ouwe eoa loglijn ofzo hadden stukgevaren
Ziehier de vege misdadiger...(nadat we gekruist waren :-D )
Vedette 0010 Duitse dwarsligger.jpg
Vedette 0010 Duitse dwarsligger.jpg (280.96 KiB) 4569 keer bekeken
Zou dat gevalletje bij Japan ook zoiets zijn geweest ??? Zo'n benniebangniebootjie kan toch niet klagen over niet genoeg mensen op de brug....

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 20 jun 2017 16:53
door Jos Komen (R.I.P)
Tallships botsen in haven Oudeschild

(kop van artikel gekopieerd, schepen botsen tegenwoordig altijd)

https://www.noordhollandsdagblad.nl/den ... oudeschild

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 27 jun 2017 14:46
door Jos Komen (R.I.P)
Grote hack bij Maersk legt Rotterdamse containerterminal plat

http://www.ad.nl/rotterdam/grote-hack-b ... ~a60dd307/

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 27 jun 2017 15:02
door jacko
FF Apeldoorn bellen
. :-D :-D

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 27 jun 2017 19:30
door warbout
Raar dat men het in de publiciteit altijd over botsingen heeft.
" Twee schepen botsten". iedere zeeman of andere maritiem ingestelde mensen weten dat schepen
een aanvaring kunnen krijgen maar geen botsingen.

Zelfs op het T.V. journaal maken zij regelmatig deze fout.
En die kennen zogezegd hun taal goed?

grt, Willem.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 15 jul 2017 09:40
door OLAU-fan
Gisteren tijdens onweer bij Terschelling:
Bliksem slaat in in Brandaris: 'Het knetterde flink'

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 20 jul 2017 14:49
door jdbvos
Alweer problemen met een marineschip, en eveneens: met de motoren....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2867 ... ine__.html

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Geplaatst: 09 aug 2017 17:08
door Joost.R
Saudi Aramco awards first contract for planned shipyard complex in Ras Al-Khair

Saudi Aramco signed a contract with a consortium comprising Saudi Archirodon Company Ltd and Huta Hegerfeld AG Saudia Company for dredging, reclamation and marine structures for King Salman International Complex for Maritime Industries and Services in Ras Al-Khair.
sa.jpg
sa.jpg (77.57 KiB) 3198 keer bekeken
Caption: Saudi Aramco is leading a global partnership for the establishment of King Salman International Complex for Maritime Industries and Services in Ras Al-Khair
The contract is the first major undertaking for the maritime complex where contractors will conduct dredging and reclamation of approximately 37 million cubic meters of fill, in addition to ground improvement over an area of 7.4 million square meters. The contract will also provide for constructing 4,500 linear meters of concrete quay walls and wharves, in addition to 12,000 linear meters of rock revetments and breakwaters to protect the integrity of the complex.

“It is an important milestone for King Salman International Complex for Maritime Industries and Services, the largest of its kind in the region.” said Ahmed Al-Sa’adi, Saudi Aramco’s Senior Vice President for Technical Services. “The Complex is in line with the Kingdom’s economic diversification objectives, it will position the Kingdom as a strategic logistics hub and will create vast job opportunities.”

Execution of the initial phase of the contract will be completed by 2020. It is instrumental for the whole program as it will prepare the project’s land for subsequent construction of a dry dock and ship building and maintenance facilities.

The Complex was inaugurated in November 2016 by The Custodian of The Two Holy Mosques King Salman bin Abdulaziz Al Saud in Ras Al-Khair, near Jubail in the Eastern Province of Saudi Arabia. The complex is a commercial maritime project that complements the growth of the Saudi energy industry and helps to meet the development and diversification objectives outlined by Saudi Vision 2030.
sa2.jpg
sa2.jpg (86.34 KiB) 3198 keer bekeken
The facility will offer quality, efficiency and economies of scale, and when completed will offer vessel and rig build, maintenance, repair and overhaul services. The project will comply with all of the Saudi government’s environmental and sustainability requirements.
sa 3.jpg
sa 3.jpg (101.32 KiB) 3198 keer bekeken
Source: Saudi Aramco