Bulkcarriers
LA ESTANCIA.
Buries Markes Ltd, of London, took delivery of this 28,007 grt/41,009 dwt bulk carrier in 1965 from the Belfast shipyard of
Harland & Wolff Ltd, where it was yard no. 1660. A six-cylinder Burmeister & Wain 684-VT2BF-180 two-stroke diesel, built by
Harland & Wolff, developed 13,800 bhp and gave the ship a service speed of 13.75 knots. In 1978, owner ship changed to
Comninos Brothers, of Piraeus, Greece and the name to EMMANUEL COMNINOS. There was one final name-change in 1985 "“
to JASMIN"“ for a last trip to breakers in China. Photo: B.Scott.
Buries Markes Ltd, of London, took delivery of this 28,007 grt/41,009 dwt bulk carrier in 1965 from the Belfast shipyard of
Harland & Wolff Ltd, where it was yard no. 1660. A six-cylinder Burmeister & Wain 684-VT2BF-180 two-stroke diesel, built by
Harland & Wolff, developed 13,800 bhp and gave the ship a service speed of 13.75 knots. In 1978, owner ship changed to
Comninos Brothers, of Piraeus, Greece and the name to EMMANUEL COMNINOS. There was one final name-change in 1985 "“
to JASMIN"“ for a last trip to breakers in China. Photo: B.Scott.
m/s Calbe
bij het zien van de foto begin er een belletje te rinkelen.
Heb met één van de zusterschepen gevaren; m/s Loverval
werd als M/s Marly 1 gebouwd op de Boelwerf Temse ( Belgie ) 1958 voor rekening van U.B.E.M, varend onder belgische vlag
verkocht in 1965 naam : Calbe,1981 naam:Tonise, 1984 naam:Taichang
later in 1984 gesloopt.
zusterschepen : m/s Marly 2 1959
m/s Loverval 1959
m/s Tamise 1960
groetjes guy
Heb met één van de zusterschepen gevaren; m/s Loverval
werd als M/s Marly 1 gebouwd op de Boelwerf Temse ( Belgie ) 1958 voor rekening van U.B.E.M, varend onder belgische vlag
verkocht in 1965 naam : Calbe,1981 naam:Tonise, 1984 naam:Taichang
later in 1984 gesloopt.
zusterschepen : m/s Marly 2 1959
m/s Loverval 1959
m/s Tamise 1960
groetjes guy