Stoomgemaal Teakesyl onder stoom!

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Wybe-M3

Stoomgemaal Teakesyl onder stoom!

Bericht door Wybe-M3 »

I.v.m. de vele regen en de hoge waterstand op het Wad is het stoomgemaal van Teakesyl in bedrijf gesteld, zie www.woudagemaal.nl/
In elk geval morgen (zaterdag) nog te bezoeken.

Afbeelding
[Geplukt van http://www.pbase.com/on7abg/woudagemaal]

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Woudagemaal stopt op 10 december te 08.00 uur.

Vanaf dat moment zijn er ook geen rondleidingen meer. Op 4 december dec 2007 was besloten om het ir. D.F. Woudagemaal weer op te starten vanwege de overvloedige regenval in Fryslân.

Meer informatie op de web-site www.woudagemaal.nl

Moi,
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Taekesyl

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Taekesyl voor de Friesen en Woudagemaal voor " buuuut'nlaaanders" :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Hallo Harry,
Vannacht werd ik plots wakker. Maandag gecombineerd met 12 december klopt inderdaad niet. De Leeuwarder Courant nog eens nagesnuffeld maar geen resultaat. Ook inlichtingen op 0514 56 18 14 geeft geen gehoor. Zekerheidshalve houd ik het daarom maar op maandagmorgen 10 december. Belangstellenden kunnen altijd bellen. We hebben trouwens wel eens leuke plaatjes van het stoomgebeuren op het forum gehad maar deze topic kan ik even niet vinden.
Maar deze link vergoedt veel. Wel even het geluid aanzetten.
http://www.youtube.com/watch?v=LuctM0elsns

Moi,
Anne
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Mooi Anne, :-D bijna net zo mooi als zeilen. :wink:

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Wybe-M3

Re: Taekesyl

Bericht door Wybe-M3 »

Harry G. Hogeboom schreef:Taekesyl voor de Friesen en Woudagemaal voor " buuuut'nlaaanders" :lol: :lol:
Als we de stroming om zagen keren onder de brug zeiden we inderdaad altijd dat 'Teakesyl' weer werkte en niet dat 'het ir. D.F. Woudagemaal' weer werkte. Ik dacht ook dat het gemaal pas later haar nieuwe naam heeft gekregen.

Ondertussen is het gemaal inderdaad vandaag 10 december 2007 gestopt met uitslaan: www.wetterskipfryslan.nl

Filmpjes zijn o.a. te vinden op http://meylog.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Taekesyl

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Wybe,

Als sinds de Sneekweken van m'n jeugd heb ik een zwak gehad voor " Fries schoon" dus Taekesyl of Woudagemaal :lol: :wink: , maakt mien nie uuuut, het IS een prachtig spul.

Nu alweer een aantal jaren geleden hadden we er de " Reunie van Olster Scheepswerktuigkundigen ter Grote Christelijke Hnadelsvaart" :wink: :wink: de beheerder van " Taekesyl" GvH is een School-Jaargenoot van me. :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Laten we het nou maar gewoon in Nederlands houden ; Woudagemaal :wink: De ondertiteling valt steeds weg met dat friese dialect :shock: :-D
Wybe-M3

Bericht door Wybe-M3 »

Speciaal voor Ton :wink: : Teakesyl oant tongersdei 24 jannewaris twa oere de middeis yn funksje te besjen.

Voor de anderen: blijkbaar is de regenval meegevallen. Volgens www.woudagemaal.nl is bezichtiging van het draaiende gemaal nog mogelijk tot morgenmiddag donderdag 24 januari 14.00 uur.
In de loop van de middag zal het gemaal weer uit bedrijf worden genomen.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Wybe :-D :-D bedankt voor de onder titeling :wink:


Plaats reactie