Zee- en Havenmuseum IJmuiden

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Arie, Jaap, William en de andere koorknapen,
bedankt voor dit prachtige ontroerende filmpje van Ketelbinkie. :-D :-D
All the best
Jos

Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Ijmuiden 2008

Bericht door Jaap5 »

Beste kombuizers

Ik heb het hele verhaal gisteren gemist en een uurtje geleden de topic weer geopend Ik heb wel de muziek en zang maar mijn zoon moet nog even langs komen voor het filmpje
Dat er niemand van het publiek van de Bruinvis tijdens mijn gekweel naar buiten is gelopen verbaasd mij zeer. In ieder geval bedankt voor de lovende woorden. Buiging naar links,buiging naar rechts en een applausje voor mijn muzikale begeleiderWilliam..
Is de volgende datum al bekend? Groet Jaap5
Bob22

Bericht door Bob22 »

Zo moet Ketelbinkie klinken.

prachtig

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Antw.op de vraag van Jaap Vijfhuizen NEE
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
William Wijker
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2006 15:14
Locatie: Egmond aan Zee

23 feb.

Bericht door William Wijker »

Mannen,
Na een paar dagen tussen de vette lappen te hebben gelegen, klim ik weer langzaam omhoog richting dek.
Dus hier nog een griepslachtoffer. Het was een flinke dreun maandag toen ik de eerste golf over mij heen kreeg.
Je kunt beter bijkomen van 3 dagen carnaval.
Het gezegde:"Al wat je slaapt, vaar je niet" gaat wel op als het normaal is, maar noodgedwongen is het 3x niks.
Ik zie aan het filmpje dat er nog flink moet worden geoefend. Een beetje solozanger zingt de "Ketelbink"uit het hoofd. (zie tekst in "Zeemansgedichten & zeemansliedjes.)
Maar men weet hoe het gaat na het nuttigen van versnaperingen, Als het maar gezellig is.
Leuk om al de maten weer te hebben gezien. Ook Gerrit Dragstra. In onze jonge jaren beide o.g. op de Willem B. in 63.
Voor herhaling vatbaar.

Afbeelding
J.v.Deventer, Gerrit Dragstra, W.Wijker. Mardi Gras.NOLA 1964
Gr.WW
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Zee- en Havenmuseum IJmuiden 23 februari 2008

Bericht door Gerrit »

Cadeautje van vijfduizend euro van Sleepdienst Iskes
aan Zee en Haven Museum
Gepubliceerd op 03 november 2008, 16:28
Laatst bijgewerkt op 03 november 2008, 16:30
ijmuiden -
,,Je moet koesteren wat je hebt, en we hebben in IJmuiden niet veel als het om het behoud van onze historie aankomt'', zegt Ben Iskes, grondlegger van de gelijknamige sleepdienst. Bij het doopfeest van de nieuwste Iskes sleper Triton in juni, vroeg hij de gasten die een cadeautje wilde geven dat te doen op een speciaal geopend rekeningnummer ten bate van het Zee en Haven Museum. Gistermiddag overhandigde Iskes trots een cheque van vijfduizend euro aan het museumbestuur.

Iskes geeft hoog op over de vrijwilligers die van het museum iets moois maakten en het mooi houden. ,,Als die mensen lopen er hard voor'', vat hij samen. ,,We sponsoren het museum al, maar deze cheque is een mooie extra.''

Dat is het zeker, vindt ook Ardy Zwart, voorzitter van het Zee- Havenmuseum. ,,Dit soort verrassingen zijn heel belangrijk voor ons museum. Het stelt ons in staat om dingen te doen die we anders nooit kunnen doen. Van een deel van het geld hebben we een enorm doek laten maken met een kotter op volle zee erop. Dat hangt nu tegen de kale muur tegenover het museumcafé'', vertelt ze trots.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Zee- en Havenmuseum IJmuiden

Bericht door Willem Visser »

Expositie: "Leven en werken aan boord van de KNSM-schepen”

Op initiatief van de “De Kroonvaarders”, de Vereniging van oud-zeevarenden en wal-employé’s van de Koninklijke Nederlandsche Stoomboot Maatschappij N.V., zal op zaterdag 12 december a.s., de expositie “Leven en werken aan boord van de KNSM-schepen” worden geopend. Deze expositie duurt tot 28 december 2010.
De KNSM werd op 1 oktober 1856 opgericht met steun van Koning Willem III, die de onderneming al bij aanvang het predicaat “koninklijk” verleende. Aanvankelijk werden lijndiensten tot stand gebracht tussen Amsterdam, St. Petersburg en Bordeaux. Allengs werden de Europese lijndiensten verder uitgebreid. In 1912 werden, door overname van de Koninklijke West-Indische Maildienst, de lijndiensten uitgebreid naar het Caraïbisch gebied en Zuid-Amerika, alsmede naar de havens aan de golf- en oostkust van Noord-Amerika.
Met het oog op de toenemende containerisatie besloten de Nederlandse lijnvaartrederijen zich in 1970 te bundelen en kwam tenslotte de Koninklijke Nedlloyd Groep N.V. tot stand, met als vestigingsplaats Rotterdam. In 1980 besloot de KNSM eveneens toe te treden tot de Koninklijke Nedlloyd Groep N.V. en verliet de KNSM als laatste de Amsterdamse lijnvaartrederij “Het Scheepvaarthuis” èn de thuishaven in Amsterdam.

De Kroonvaarders.
In 1979 werd door oud-opvarenden van de KNSM de Vereniging “De Kroonvaarders” opgericht. De vereniging groeide voorspoedig, organiseert meerdere malen per jaren bijeenkomsten en geeft ook regelmatig een tijdschrift uit, het zgn. “Blauwe Boekje”.

De Expositie.
Van 12 december 2009 tot 28 december 2010 zal er een expositie zijn van de KNSM met als titel
“Leven en werken aan boord van de KNSM-schepen”

Lokatie:
IJmuider Zee- en Haven Museum de Visserijschool
Havenkade 55
1973 AK IJMUIDEN

De tentoongestelde foto’s, modellen, schilderijen en vele andere attributen zullen het leven en werken aan boord van de KNSM-schepen weergeven.

Openingstijden en toegangsprijzen:
Open op woensdag-, zaterdag- en
zondagmiddag van 13:00 tot 17:00 uur.

Toegangsprijzen:
Volwassenen € 4,00
Kinderen van 4 t/m 12 jaar en
Personen van 65 jaar en ouder € 2,00
Old sailors never died.

Gr Willem V.
willemina

Re: Zee- en Havenmuseum IJmuiden

Bericht door willemina »

Van 22 februari tot en met 28 september 2014 is er in het Zee- en Havenmuseum in IJmuiden de tentoonstelling 'zware jongens'. Een tentoonstelling die een kijkje geeft in de wereld van bijzondere transporten over water en bestaat o.a. uit foto's en modellen van zwareladingschepen van Biglift en de verhalen van Zware Kees. Voor verdere informatie zie bijgaande poster.
Bijlagen
poster zee-havenmuseum ijmuiden.jpg
poster zee-havenmuseum ijmuiden.jpg (115.02 KiB) 2460 keer bekeken


Plaats reactie