Zee- en Havenmuseum IJmuiden

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
William Wijker
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2006 15:14
Locatie: Egmond aan Zee

Bericht door William Wijker »

Er zitten wel een paar miskleunen in
sorry, dit slaat natuurlijk niet op de dag, maar meer op mijn accordeonspel.
Dit is iets waar ik zelf mee zit , maar waarschijnlijk heeft niemand hier erg in gehad.
Gr.WW
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.

beusekompeter
Berichten: 493
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:25
Locatie: velserbroek

reunie

Bericht door beusekompeter »

Aan allen die dit toch mee mochten maken ik heb genoten en mijn ega
ook ze vroeg alleen van ochtend ik geen pijn in mijn hoofd had waarop
ik vroeg waarvan ik schijn toch een half Garvie gehad te hebben.
Maar ik heb genoten van begin tot het einde wat kan zo,n laptop toch
teweeg brengen grandioos allemal bedankt gr Beus.
neilki slip
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo medekombuizers :-D Mijn bijdrage aan deze dag was kort maar erg leuk. Ik had eigenlijk geen tijd zaterdag :oops: :oops: maar dat is het voordeel als je zo dichtbij woont; dan kun je er een uurtje tussenuit :idea:
Het leek eigenlijk een soort voorjaarsreunie ( al verraadde de wind dat het wel degelijk winter is). Ik heb een moment gedacht om de accordeon mee te nemen; het feit dat William de zijne mee had maak t een hoop goed. Ik had hem graag willen zien spelen ; volgende keer beter.
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Bericht door henk kort »

Hallo Mede Kombuizers.

Allemaal weer bedankt voor een geslaagde dag.
Het was een geslaagde dag hopelijk volgen er in de toekomst nog meer.
Op het verzamelpunt(de Bruinvis) zat de sfeer er al aardig in,handjes schudden,bakje koffie,pilsje,nog een pilsje.
Het muzeeumbezoek op zich was zeer geslaagd,mede doordat het de dag van de draaiende motoren was.
En zeker het bezoek aan de kantine,waar nog gauw een paar stevige groene rakkers werden genuttigt.
Na afloop zijn we nog even een stevig bordje rode poon gaan nuttigen samen met Jaap5,en zoals je weet vis moet zwemmen.
Nou dat deed hij.
Deze keer heb ik geen foto bijdrage,had geen zin om met die handel te slepen.
Maar zoals ik zie zij er alweer genoeg,en zullen er nog wel meer bijkomen.
Wat ik wel miste is het idee van het volgende muzeeumbezoek,dit bezoek is eigenlijk voortgekomen uit ons vorige
muzeeumbezoek ,anderhalf jaar geleden,in Maassluis.
Toen hadden we al afgesproken om naar IJmuiden te gaan
Maar als het weer tijd word zal er wel weer een idee naar boven komen.
Ik ga trouwens vanavond maar is vroeg naar bedje toe,was afgelopen nacht pas om een uur thuis,Cor en ik waren nog naar een verjaardag,was ook nattig. geweest in den Haag.

De groetjes en nogmaals bedankt voor de geslaagde dag.
Henk
Eens op het water,en voor altijd verkocht
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Ijmuiden 23 Februari 2008

Bericht door Jaap5 »

Vervolg van het relaas
Op de volgende foto ontwaren we Derk . Ook al zo,n ex vonkentrekker van BW

Afbeelding

Volgende foto is van enkele exemplaren van een uitstervend ras. Vier echte ex werknemers van BW.Hebben alles wat los lag versleept en wat vast zat geborgen. van l naar r.
Piet Keirsgieter , Leen Groen , Peter Beusekom en Filippo

Afbeelding

Op de volgende links William Wijker midden Leen Wessel en op de achtergrond Beusekom
Zou er iemand een zachte gelaten hebben,want Leen grijpt zo naar z,n neus?

Afbeelding


Daarna was het om half een aantreden om gezammelijk naar het museum te gaan. Op de ene foto wordt ergediscussieerd of we nu om de noord of de zuid zouden gaan. Henk staat de inhoud van z,n zakkie nog te bewonderen en Proet heeft het hoogste woord.

Afbeelding

Willem Paape ook al een ex sparks van BW

Afbeelding


Na een minuutje of tien lopen kwamen we bij het museum.Daar heb ik voor even de groep verlaten want ik moest op wacht in de vetput.Een Brons een bolnes een industrie en een Kromhout stonden daar mooi te draaien.Lekker om er zo mee te spelen,of zou dat een machinistentik zijn.
En wat een publiek Moet je die mensen eens zien kijken naar het toverwerk van deze machinisten

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze drukke bezigheden heb ik de mk weer verlaten en ik kwam toevallig voorbij het tampatje waar de anderen al pikheet hadden

Afbeelding


Albert en Marjan hadden hun torn er ook op zitten en kwamen op de geur van de gouden rakkers af

Afbeelding


Nog een paar beelden va het gezellig samen zijn achter de rakkers. Dat ik niet veel foto,s gemaakt heb,komt omdat ik het te druk had met glas vast houden en zo,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof dat het een uur of vier was dat het in het museum einde verhaal was. Enkelen hebben toen afscheid genomen en de meesten zijn weer trug naar de Bruinvis gegaan. Onderweg hebben Henk Cor en ik nog een heerlijk gebakken visje weten te verschalken.
Na nog een heel prettig en vloeibaar samenzijn terug naar huis gegaan
Nogmaals het was voor mij een pracht dag oftewel 200 percent super gaaf. Allen de groeten jaap5
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jaap,
het was voor mij een pracht dag oftewel 200 percent super gaaf
Helaas heb ik dit allemaal gemist, maar ben blij dat iedereen van harte genoten heeft. :-D
En iedereen nogmaals bedankt voor de foto's en de verhalen. :wink:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Arie,
maarrrr kan het niet voor elkaar krijgen om het te plaatsen,, maar blijf het proberen
Als je het filmpje naar: jos.komen@gmail.com stuurt, dan zal ik het op mijn site www.scheepspraat.nl zetten met uiteraard een link op dit topic. :wink:
Ben er wel HEEL erg benieuwd naar... :lol:
All the best
Jos
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

ijmuiden 23 Febr 2008

Bericht door Jaap5 »

Frans alias Goofy
Ik heb medelijden met je maar het is wel een beetje eigen schuld.Als je met OV was gekomen dan had je voldoende afweerstoffen kunnen nuttigen Cola lost alleen maar roest op. Maar alle gekheid op een stokje. het was hardstikke goed geslaagd. Beterschap en tot horens Jaap5
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Ik heb nog wat foto's uit het donkere diepe gehaald !!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
rob niezing (R.I.P.)

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Hoi Frans,

Zo te zien is alles goed verlopen, ja een verkoudheid heb je gratis opgelopen beterschap.
De mensen willen tegenwoordig ook geen winter, dat is zo koud.
dus geen weerstand.
Als ik zo naar buiten kijk, krijg ik de klere regen wind en warm.
Geef mij maar -20 C :lol:

Gr. Rob


Plaats reactie