Scheepshoorn(s)
Scheepshoorn(s)
Hallo allemaal,
Zoals jullie misschien weten is het enkele dagen geleden nieuwjaar geweest he En aangezien ik heel dicht bij de haven woon kan je alle zeeschepen horen blazen.
Ook als ik aan boord ben (sleepboot in Antwerpen) en er blaast zo'n schip dan krijg ik kippevel.
Nu zou ik eens willen weten waar je zo'n hoorns kan kopen, en wat zoiets kost. Ik zou volgend jaar met nieuwjaar het meeste lawaai willen maken in ons dorp met zo'n grote scheepshoorn. En dan bedoel ik niet van een binnenschip of sleepboot, maar wel van die enorm grote hoorns op zeeschepen die door merg en been gaan
Waar kan ik zoiets kopen eventueel in 2de hands, want ik veronderstel dat zo'n nieuwe wel enkele 1000'en euros kost.
Zoals jullie misschien weten is het enkele dagen geleden nieuwjaar geweest he En aangezien ik heel dicht bij de haven woon kan je alle zeeschepen horen blazen.
Ook als ik aan boord ben (sleepboot in Antwerpen) en er blaast zo'n schip dan krijg ik kippevel.
Nu zou ik eens willen weten waar je zo'n hoorns kan kopen, en wat zoiets kost. Ik zou volgend jaar met nieuwjaar het meeste lawaai willen maken in ons dorp met zo'n grote scheepshoorn. En dan bedoel ik niet van een binnenschip of sleepboot, maar wel van die enorm grote hoorns op zeeschepen die door merg en been gaan
Waar kan ik zoiets kopen eventueel in 2de hands, want ik veronderstel dat zo'n nieuwe wel enkele 1000'en euros kost.
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
heb je wel een grote compressor thuis, zo een grote jongen heeft minimaal 15 bar nodig hahahaha
is aan boord ook altijd een probleem, na en aantal jaren begint die automaat vaak te kuren en dan wordt er het een en ander gebypast. als dan de loods een beetje te enthousiast is met die fluit krijgen die wtk's daarbeneden gelijk problemen omdat ze dan te weinig startlucht hebben
hahah
gr niels.
als het je lukt plaats dan in elk geval effe een leuke foto van je cratie.
is aan boord ook altijd een probleem, na en aantal jaren begint die automaat vaak te kuren en dan wordt er het een en ander gebypast. als dan de loods een beetje te enthousiast is met die fluit krijgen die wtk's daarbeneden gelijk problemen omdat ze dan te weinig startlucht hebben
hahah
gr niels.
als het je lukt plaats dan in elk geval effe een leuke foto van je cratie.
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Een compressor hebben we wel thuis, maar die is maar 250 liter en max. 8bar.
Maar in die scheepshoorns zit meestal toch een ingebouwde compressor he?
Als ze dan niet op 380Volt werken is het goed :D
Is er ergens een scheepssloperij in de buurt van Vlaanderen waar ze zulke grote schepen slopen?
*edit*
Heb wel wat gevonden, maar die heeft min 6bar nodig en max. 40bar.....
http://www.kockumsonics.com/pdf/marine/ ... 150110.pdf
En die op electriciteit beginnen maar bij 380volt en gaan tot 600volt ofzo.
En om thuis 380volt te krijgen moet er al wel wat gewijzigd worden neem ik aan.
Even aan men vader vragen, die is electricien
Maar in die scheepshoorns zit meestal toch een ingebouwde compressor he?
Als ze dan niet op 380Volt werken is het goed :D
Is er ergens een scheepssloperij in de buurt van Vlaanderen waar ze zulke grote schepen slopen?
*edit*
Heb wel wat gevonden, maar die heeft min 6bar nodig en max. 40bar.....
http://www.kockumsonics.com/pdf/marine/ ... 150110.pdf
En die op electriciteit beginnen maar bij 380volt en gaan tot 600volt ofzo.
En om thuis 380volt te krijgen moet er al wel wat gewijzigd worden neem ik aan.
Even aan men vader vragen, die is electricien
Hier zijn wat mooie!
http://www.zoellner.de/content/z-product.htm
Te koop bij: http://www.econosto.nl
http://www.zoellner.de/content/z-product.htm
Te koop bij: http://www.econosto.nl
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
Leuk onderwerp.
Op de tankers in die goeie ouwe tijd....
Het enige nadeel van het in de midscheeps wonen was die kelere stoomfluit.
Die zat uiteraard aan de voorkant van de schoorsteen, dus het gebruik van de fluit werd tot het minimum beperkt.
Op de "Gulf Hansa" bleef dat kreng hangen toen we de Tweede Petroleumhaven in Pernis verlieten, hetgeen uiteraard grote paniek veroorzaakte, zowel bij ons aan boord als aan de wal.
De zevende machinist heeft toen het staaldraadje doorgeknipt in de schoorsteen en is een week lang stokdoof geweest.
Dus om zoiets in een vredig dorpje te laten loeien...
All the best
Jos
Op de tankers in die goeie ouwe tijd....
Het enige nadeel van het in de midscheeps wonen was die kelere stoomfluit.
Die zat uiteraard aan de voorkant van de schoorsteen, dus het gebruik van de fluit werd tot het minimum beperkt.
Op de "Gulf Hansa" bleef dat kreng hangen toen we de Tweede Petroleumhaven in Pernis verlieten, hetgeen uiteraard grote paniek veroorzaakte, zowel bij ons aan boord als aan de wal.
De zevende machinist heeft toen het staaldraadje doorgeknipt in de schoorsteen en is een week lang stokdoof geweest.
Dus om zoiets in een vredig dorpje te laten loeien...
All the best
Jos