Scheepshoorn(s)

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scheeps-hoorn(s)

Bericht door Joop »

:-D Gevonden Mart! Was ik nog niet tegengekomen. Ga er eens lekker voor zitten maar niet meer vandaag.
En ja, die 'wipmasters', toch maar goed dat ze er zijn. 8) Groeten joks

johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Scheeps-hoorn(s)

Bericht door johan.H »

er zijn er die er een echte hobby aan hebben :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

luister maar eens :)

http://www.youtube.com/user/Bighornshun ... fUtYEZwgXk
bobbukkems

Gezocht: Scheepshoorn

Bericht door bobbukkems »

Beste scheepvaartliefhebber,

Ik heb wellicht een opmerkelijke vraag.
Mijn naam is Bob Bukkems ik kom uit Heeze vlakbij Eindhoven en ik ben opzoek naar een scheepshoorn.

Al voor het 57ste jaar is er in Heeze een groot cultureel festival genaamd de Brabantsedag, een evenement dat begon als een boerenoptocht, maar inmiddels is uitgegroeid tot een topevenement dat cultuur, kunst en vermaak combineert met oer-Brabantse gezelligheid en gemoedelijkheid. En afsluit met een geweldige culturele optoch (http://www.brabantsedag.nl/) Er zijn 17 wagenbouwers groepen die ieder jaar een rollend theater spektakel op de weg proberen te zetten.

Ik maak deel uit van de wagenbouwersgroep; Vriendenkring van gaal (https://www.facebook.com/vkvangaal). Dit jaar beelden wij de landverhuizing uit richting Canada.

Hieronder een korte uitleg:
Al eeuwen lang zoeken Brabanders hun geluk over de grens. Vaak uit nood geboren. In de door ons gekozen periode (1925-1935) was werkeloosheid, een tekort aan landbouwgronden en de vrees voor een nieuwe oorlog keiharde realiteit. Amerika, Australië, Zuid-Afrika en Canada hadden de voorkeur bij de emigranten. Vriendenkring van Gaal kiest voor de “Landverhuizing naar Canada”.
Landverhuizing omdat het een definitief afscheid was van alles wat men lief had. Weg voor altijd, teruggaan was nagenoeg onmogelijk. Kenmerkend zijn grote families die met grote kisten huisraad per schip, noodgedwongen, naar het beloofde land vertrokken. En reken maar dat het afscheid van broer of zus, zoon of dochter een hard gelag was! Dag Annie, dag Hendrik. Vaarwel, het ga jullie goed!
Filmpje: https://vimeo.com/91718945

Die jaar bouwen wij een groot schip met daarop mensen die vetrekken naar Canada. Nu hoort er op een schip natuurlijk een hele zware en lage scheepshoorn. Dit is de reden waarom ik terecht ben gekomen op dit forum. Zijn er mensen die wellicht zo'n scheepshoorn in het bezit hebben? Of weet er iemand een adres waar wij deze zouden kunnen vinden. Wij willen het publiek de ervaring geven van een vertrekkend schip. Daar hoort een scheepshoorn bij! Ik hoop dat een van de leden mij hier bij kan helpen. Ik hoor graag van u. Alle ideeën zijn welkom

Met vriendelijke groet,

Bob Bukkems
Vriendenkring van Gaal
Bijlagen
vangaal_2014.jpg
vangaal_2014.jpg (58.39 KiB) 2650 keer bekeken
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3231
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Gezocht: Scheepshoorn

Bericht door jacko »

Misschien bij scheepssloperij Treffers in Haarlem. http://www.treffers-haarlem.com/

succes
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10597
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepshoorn(s)

Bericht door jdbvos »

Voor jachten (en vaak ook voor vrachtwagens) schijnen er electrische/electronische hoorns te zijn met een scala aan (keiharde) soorten....
Kijk eens bij bijv Vetus of zo....
Dan heb je aan een accu genoeg en heb je geen (grote !) compressor nodig (of stoomketel :mrgreen: )
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepshoorn(s)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

57e Brabantsedag - Krantenkoppen
Het onderwerp van Vriendenkring Van Gaal is Landverhuizing naar Canada
Tante Annie van de Ven en ome Adriaan, Theo van der Heijden en Lies Dirkx, Dries Peels, zijn vrouw en 9 kinderen, de Stipdonkjes, Kees Tromp met zijn zoon Gert.

Hoe zou het met ze zijn?
GO West young man, GO West!!

Ik zal jullie het laten weten als ik ze tegen kom?? :lol:

Sukses met die hoorn!
Ik hoor graag van u. Alle ideeën zijn welkom
Ik zou een fraaie " blikken scheepshoorn" in elkaar flanzen...of van geschilderd karton en er dan een bandrecorder met luidspreker met een fikse blazende hoorn onder of naast wegmoffelen........en huppetaaa, blazen maar met die hap :lol: !!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
scheepswtk

Re: Scheepshoorn(s)

Bericht door scheepswtk »

Dit item had ik nog nooit gezien in kombuispraat.
Nu even mijn commentaar over een scheepshoorn van de Nieuw Amsterdam, zoals zoveel dingen van gesloopte schepen zijn dat soort artikelen in grote getale op de markt gekomen.
Scheepshoorns, scheepsbellen, fluitjes uit brug/machinekamer communicatie enz.
Zelf allemaal gezien in marktstallen Kaoichung toen daar nog gesloopt werd.
Was wel leuk want meestal stond de naam van het gesloopte vaartuig er ook op.
Dus er waren meerdere schepen met dezelfde naam gesloopt!!!!!!!!!!!!!!
Zo zal het ook wel zijn bij de sloperijen Alang.
Zeker die in de buurt van Bavhnagar, ook gezien.

Groet, Derk


Plaats reactie