Nievelt Goudriaan & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding

Alnitak
1960 built by Boele's Scheepswerven & Machinefabriek, Bolnes | 1969 sold to Wilh. Wilhelmsen, Norway renamed Tennessee, 1973 sold to China renamed Jian Shui, 1988 scrapped at Huangpu. 6,723 BRT

Afbeelding

tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

LIJST VAN NIGOCO SCHEPEN


CHARTER OP BAREBOAT-BASIS
# P1 210) PIETER DE HOOGH PGTE 1945-1947
# P2 211) ANNE CHRISTINA PCRO 1956-1977

Afbeelding

# P3 212) MARIAN MARIA PFVE 1960-1975

Afbeelding

# P4 213) SUBRA PHUJ 1961-1976

Afbeelding

# P5 214) BELLATRIX PVZS 1961-1971


F.H.R.M.,
Monrovia, Liberia
# R1 215) ASTERIX ...... 1972-1973


ASTERIX SHIPPING CORP., Monrovia, Liberia.
STATISTIX SHIPPING B.V.,
Curacao, Ned. Antillen
# S1 216) OBELIX A8WE 1975-1982

Afbeelding
(G.Kroese)


GETAFIX SHIPPING CORP., Monrovia, Liberia.
STATISTIX SHIPPING B.V.,
Curacao, Ned. Antillen
# T1 217) GETAFIX 5LPC 1976-1982

Afbeelding
(A.Kraaijenoord)


IDEFIX SHIPPING CORP., Monrovia, Liberia.
STATISTIX SHIPPING B.V.,
Curacao, Ned. Antillen
# U1 218) IDEFIX 5LPZ 1976-1979


R.S.H.V. MAASRIX B.V.,
Rotterdam
# V1 219) MAASRIX ELER 1977-1983

Afbeelding
(G.Kroese)

R.S.H.V. SCHELDERIX B.V.,
Rotterdam
# W1 220) SCHELDERIX D5DJ 1978-1982


R.S. CLASS CONTAINER LINE CORP., Monrovia, Liberia,
WORLD PATENT GROUP CORP.,
Monrovia Liberia,
(NIGOCO, Rotterdam als reder aangesteld)
# X1 221) R.S. IXION 6ZTC 1977-1979
# X2 222) R.S. JASON 6ZTC 1977-1979


REDERIJ "STORMY",
Rotterdam
(management en bemannen)
# Z1 223) STORMY LKNE
PHVQ 1982-1988
1988-1991



(JOON SHIPPING & TRADING B.V.),
Rotterdam
(bemannen door NIGOCO)
(technisch beheer door Joon zelf)

Afbeelding

# AA1 224) WATERGEUS PIMT 1981-1992
# AA2 225) WATERDRAGER ..... Niet in beheer NIGOCO geweest


HAMBURG-PARAGUAY LINIE
# AB1 226) PARAGUAY MERCHANT 3EFT2 1983-1992
# AB2 227) PARAGUAY TRADER 3ERZ2
# AB1 228) PARAGUAY CARRIER 3EVT2 1988-1988
# AB2 229) PARAGUAY SUN HO2481 1987-1989


ANNIE COSYNS-N C.V., Rotterdam

Afbeelding

(samenwerking tussen NIGOCO, PEGASUS EN CONO INDUSTRIE GROEP)
# AC1 230) ANNIE COSYNS-N PCSA 1986-1987 Onder de naam TOROS LINE werd sedert mei 1984 voor Pegasus Liner Agencies te Rotterdam een lijndienst onderhouden naar Mersin in Turkije, waar het schip op ingezet werd.

Afbeelding

NETCON LARNI B.V., Rotterdam
# AD1 231) ALARNI PCGG 1986-1990


BEBYON Ltd., Nassau, Bahamas
(onderdeel beleggingsfonds Mountleigh)
(Beheer en bemanning: Europese stafofficieren + Polen)
232) BENYON ONE C6DH2 1987-1989
233) BENYON THREE C6DG9 1987-1989

NIGOCHART B.V., Rotterdam
en de dochterbedrijven
234) MIRZAM C4UR 1987-1989

CAPELLA SHIPPING CO. Ltd., Cyprus
(NIEVELT GOUDRIAAN)
235) MIRACH P3AG2 1987-1991

SEAMAID MARINE CO. Ltd., Cyprus
(NIEVELT GOUDRIAAN)
236) MENKAR P3RD2 1987-1988

THUBAN SHIPPING MARINE S.A., Panama
(NIEVELT GOUDRIAAN)
237) MIRACH P3AG2 1987-1991

MARKAB SHIPPING Inc., Panama
(NIEVELT GOUDRIAAN)
238) MARKAB 3EJO2 1989-1991

Afbeelding(Stegro)

MENKAR MARINE CO Ltd., Cyprus
(NIEVELT GOUDRIAAN)
239) MENKAR P3MH3 1989-1991

COMMODUM INC., Panama
(NIEVELT GOUDRIAAN)
240) MERES (3) HPCW 1990-1991

MENKAR MARINE CO Ltd., Cyprus
(NIEVELT GOUDRIAAN)
241) MIRFAK P3BZ2 1988-1989
242) MEGREZ P3CA2 1988-1989
243) MIZAR P3ZO2 1988-1989
244) ALGENIB ..... 1990-1991

NIGOCHART B.V., Rotterdam
245) MERAK (4) ..... 1991
246) MIZAR (4) ..... 1991

NAVIERA ARTOLA SA - NAVIERA ARENAS SA, Bilbao, Spanje
247) ARALAR EDUD 1988-1990
248) TAVIRA EHBK 1988
248) IRANZU EHCL 1988

SEAHORSE SHIPPING LINES AB
(NIEVELT GOUDRIAAN)
Göteborg, Zweden
249) SHUTTLE KARLSTAD SBFX 1989-1990
250) SHUTTLE GöTEBORG SBDE 1989-1990

ZWEEDSE BANK "BEIJER CAPITAL"
251) ALCOR (5) ..... 1990-1991
252) ALHENA (3) ..... 1991
253) ALNATI (3) ..... 1991

ROTTERDAMSCH RIJNVAART BEDRIJF N.V., Rotterdam
(voorheen N.V. C.W.H. van Dam & Co, Rotterdam)
Opgericht in 1947 en door NIGOCO overgenomen in april 1951.
254) R.R.B. I ...... 1951-1964
255) THOLEN ...... 1951-1964
256) RIJNSBURG ...... 1951-1964
257) SPAKENBURG ...... 1951-1964
258) MIDDELBURG ...... 1951-1964
259) WALCHEREN ...... 1951-1955
260) DOMBURG (1) ...... 1951-1954
261) EMMA ...... 1951-1965
262) JULIANA ...... 1951-1964
263) MARGRIET ...... 1951-1968
264) MARIJKE ...... 1951-1954
265) IRENE ...... 1951-1954
266) BEATRIX ...... 1952-1964
267) BULGERSTEYN ...... 1952-1964
268) WILHELMINA ...... 1953-1955
269) WOUDESTEYN ...... 1953-1964
270) KRALINGEN (1) ...... 1954-1956 Zie nr. 260 "DOMBURG"
271) IJSSELSTEYN ...... 1954-1964 Zie nr. 264 "MARIJKE"
272) LOEVESTEYN ...... 1954-1964 Zie nr. 265 "IRENE"
273) R.R.B. IV ...... 1955-1963
274) HAGESTEYN ...... 1956-1964
275) MERWESTEYN ...... 1956-1964
276) WEERDESTEYN ...... 1956-1964
277) DOMBURG (2) ...... 1957-1968
278) HONINGEN ...... 1957-1968
279) KRALINGEN (2) ...... 1957-1968
280) HARLINGEN ...... 1957-1968
281) VLISSINGEN ...... 1958-1968

DIRECTIEBOOT NIGOCO
De naam van dit scheepje is mij onbekend.
Het is gebouwd in 1915 als werfnummer 63 bij De Groot & Van Vliet te Slikkeveer.
Na jaren aan de Veerhaven te Rotterdam is het verkocht aan de Schiedammer H. Zanddijk.

D.J. van Egmont.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding Afbeelding
25-10-1915 en 02-11-1915
Douwe J.
Berichten: 1827
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Bellatrix 1961
Afbeelding

Midsland 1978
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
(L.Bot)

Thuban (2)
1957 built by De Vooruitgang, Gebr. Suurmeijer, Foxhol | 1964 sold to L. R. Johansen & K.A. Knutsen, Norway renamed Jovista, 1966 sold renamed Petro Minor, 1968 sold renamed Jovista, 1970 sold to Marinex Gravel Ltd, Great Britain renamed Marinex III, 1973 sold to W.N. Lindsey, Leith renamed Rosemarkie, 1977 sold to Panama renamed Carlizanne, 1985 scrapped in Spanje. 500 BRT

Afbeelding


Werf : N.V. Scheepswerf De Vooruitgang, Foxhol / 185
Bouwjaar : 1957
Brt : 499
Nrt : 274
Draagv. : 846
Lengte : 61,46 meter
Breedte : 9,30 meter
Holte : 4,17 meter
Vermogen : 600 pk
Snelheid : 10,0 knoop
Imonummer : 5360558
Roepnaam : PHYW
Tewater : 06-06-1957
Proefvaart: 04-09-1957
Indienst : 04-09-1957

20 november 1985 vertrokken Gibraltar-Puerto de Santa Maria (Spanje) voor de sloop.
20 december 1985 aanvang sloop aldaar.

© Bob van Raad
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
September 1914

Dit ging vooraf bij het krantenartikel wat ik hierboven plaatste over de Alcor 02-11-1915
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
W.van Arendnet

Alcor (1)
1912 built by Rotterdamsche Droogdok Mij, Rotterdam | 1914 seized by Russian Government sunk as a block ship in entrance harbour of Hangö, 1918 raised repaired renamed Imatra, 1959 sold renamed Alcor, 1959 sold renamed Sonja, 1960 scrapped. 3,233 BRT
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding

MIRACH-N

Werf : T. van Duijvendijk's Scheepswerf N.V. / 48
Bouwjaar : 1952
Brt : 498
Nrt : 221
Draagv. : 784
Lengte : 69,82 meter
Breedte : 9,86 meter
Holte : 3,52 meter
Vermogen : 1.100 pk
Snelheid : 12,5 knoop
Imonummer : 5236575
Roepnaam : PFZY
Tewater : 09-01-1952
Proefvaart: 04-03-1952
Indienst : 05-03-1952

Mutatie:
1971 / Mirach-N
Greek Holland Shipping Co. Ltd., Piraeus (Griekenland)

1977 / Silver Fox
1979 / Mirach-N
1980 / Sheri Lyn

1986 opgelegd te Miami River (USA) in verwaarloosde staat.
18 juni 1987 ontmanteld tot zinken gebracht bij Miami tot vorming van het Artificial Rif.

© Bob van Raad


Afbeelding
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding

Alderamin (1)
1920 built by Bremer Vulkan A.G., Vegesack | Ordered as Köln, 1920 launched as Wido for Roland Line, Bremen, 1920 purchased while building renamed Alderamin, 1932 temporary laid up, 1943 torpedoed and sunk by German submarine U 338 in Atlantic Ocean in Convoy SC 122 with the loss of 15 lives. 7,698 BRT
Tinus
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:02
Locatie: Wormer

Bericht door Tinus »

De Talita, op de thuisreis koffie laden in Paranagua, Brasil 1964
En gelijk handel drijven en zorgen dat je hut ook vol kwam te liggen met balen koffie, zoveel dat de kooi net bereikbaar was, konden er in Las Palmas een leuk prijsje voor krijgen en daarmee voorkwam je een beetje het donker 'rood' staan bij thuiskomst. 8)


Met groet,
Tinus


Plaats reactie