Nievelt Goudriaan & Co
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Willem op zuid Amerika was er echt wel verschil of dat door die passagiers kwam ik weet het niet
toen de hofmeesters eind 60 overbodig waren werd het een stuk gezelliger op de pg en bananen schepen en de tyro was de sfeer altijd goed
Koos Bos
toen de hofmeesters eind 60 overbodig waren werd het een stuk gezelliger op de pg en bananen schepen en de tyro was de sfeer altijd goed
Koos Bos
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Of dat met de hofmeesters te maken had weet ik niet
(ik ben zelf onderaan begonnen in de C.D en bovenaan geeindigd)
Doordat ik wegens kleurenblindheid niet naar de zeevaartschool kon
(dokter de Haas raadde mij het af)
ben ik in de Civiele Dienst gaan varen.
Maar inderdaad Koos, op de fruitjagers en andere lijnschepen heb ik prettig gevaren.
Zoals de oude Alhena, Carillo, Nusakan, Alchiba. (Daarvoor V.N.S.maar daar vond ik geen sfeer)
en Na Nievelt bij de Oranje Lijn en Loodswezen Rijnmond.
Groetjes, Willem.W
(ik ben zelf onderaan begonnen in de C.D en bovenaan geeindigd)
Doordat ik wegens kleurenblindheid niet naar de zeevaartschool kon
(dokter de Haas raadde mij het af)
ben ik in de Civiele Dienst gaan varen.
Maar inderdaad Koos, op de fruitjagers en andere lijnschepen heb ik prettig gevaren.
Zoals de oude Alhena, Carillo, Nusakan, Alchiba. (Daarvoor V.N.S.maar daar vond ik geen sfeer)
en Na Nievelt bij de Oranje Lijn en Loodswezen Rijnmond.
Groetjes, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Nievelt Goudriaan & Co
Beste forumbezoekers,
Mijn ouders hebben beiden bij NIGOCO gewerkt. Mijn vader heeft van 1953 tot 1960 voor de maatschappij gevaren als laatste als 2de stuurman. Kent iemand Marten van der Meulen?
Naar mijn weten was dit zijn mooiste tijd.
Groet Sanne Jansen vd Meulen
Mijn ouders hebben beiden bij NIGOCO gewerkt. Mijn vader heeft van 1953 tot 1960 voor de maatschappij gevaren als laatste als 2de stuurman. Kent iemand Marten van der Meulen?
Naar mijn weten was dit zijn mooiste tijd.
Groet Sanne Jansen vd Meulen
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Een nichtje van mij is begin jaren '50 samen met haar ouders met de Albireo vanuit Argentinië naar Nederland (Rotterdam) gekomen. Heeft iemand enig idee of nog is na te zoeken wanneer dat precies geweest is?
Re: Nievelt Goudriaan & Co
---------
Dat is met deze beperkte gegevens onmogelijk na te gaan, Arie. De Albireo voer tussen 1948 en 1963 in lijndienst tussen Rotterdam en Zuid-Amerika. Als je in de oude kranten gaat kijken, dan kom je hem tussen 1950 en 1960 duizenden keren tegen in de scheepstijdingen. Als je zelf wil bekijken hoe vaak, klik dan HIER.
Zoek daar maar eens uit wanneer je nichtje plus familie aan boord waren. Dat gaat niet. Als je één bepaald jaar zou weten, dan kun je het beperken tot enige honderden keren dat de scheepsnaam in de krant wordt vermeld. In 1953 was dat bijvoorbeeld 420 keer. Daar kun je dan uitzoeken wanneer hij van Buenos Aires vertrok of wanneer hij in Rotterdam aankwam. Dat is een hele klus en zelfs dan weet je nog niet wanneer het precies was. Toch succes gewenst.
-------
Dat is met deze beperkte gegevens onmogelijk na te gaan, Arie. De Albireo voer tussen 1948 en 1963 in lijndienst tussen Rotterdam en Zuid-Amerika. Als je in de oude kranten gaat kijken, dan kom je hem tussen 1950 en 1960 duizenden keren tegen in de scheepstijdingen. Als je zelf wil bekijken hoe vaak, klik dan HIER.
Zoek daar maar eens uit wanneer je nichtje plus familie aan boord waren. Dat gaat niet. Als je één bepaald jaar zou weten, dan kun je het beperken tot enige honderden keren dat de scheepsnaam in de krant wordt vermeld. In 1953 was dat bijvoorbeeld 420 keer. Daar kun je dan uitzoeken wanneer hij van Buenos Aires vertrok of wanneer hij in Rotterdam aankwam. Dat is een hele klus en zelfs dan weet je nog niet wanneer het precies was. Toch succes gewenst.
-------
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Theo, bedankt voor je reactie.
Het is altijd raadzaam om eerst na te denken alvorens vragen te stellen op welk forum dan ook
Ik had de oproep geplaatst en bedacht mij toen dat er zoiets als www.delpher.nl bestaat. Ik weet dat ze eind 1951 vertrokken uit Buenos Aires en heb met die wetenschap de hele reis via de 'scheepstijdingen' in kaart kunnen brengen. Verder op het www ook nog een paar afbeeldingen van het schip kunnen vinden, dus dat is leuk.
Het is altijd raadzaam om eerst na te denken alvorens vragen te stellen op welk forum dan ook
Ik had de oproep geplaatst en bedacht mij toen dat er zoiets als www.delpher.nl bestaat. Ik weet dat ze eind 1951 vertrokken uit Buenos Aires en heb met die wetenschap de hele reis via de 'scheepstijdingen' in kaart kunnen brengen. Verder op het www ook nog een paar afbeeldingen van het schip kunnen vinden, dus dat is leuk.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Is het mogelijk om nog gegevens boven water te krijgen van de reis die de Aldabi maakte met vertrek uit Rotterdam 2 Mei 1956.De link geeft niet veel nieuws.
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
-------------------------------
Als je HIER klikt kun je die hele reis terugvinden, van 2 mei vertrek Rotterdam en nog diezelfde dag in Antwerpen, tot 15 juli terug in Rotterdam.
Als je HIER klikt kun je die hele reis terugvinden, van 2 mei vertrek Rotterdam en nog diezelfde dag in Antwerpen, tot 15 juli terug in Rotterdam.
- 9 mei - Las Palmas
16 mei - Recife
20 mei - Rio
21 mei - Santos
25 mei - Montevideo
etc. etc.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Als ik het goed heb dan maakte mijn (stief) vader Cees van Zessen vanaf die tijd nog jaren lang reizen op de Aldabi.
En is leerling stuurman Nico Woldinga ook uit Maassluis in die tijd aan boord verongelukt door een val in het ruim.
grt, Willem. W.
En is leerling stuurman Nico Woldinga ook uit Maassluis in die tijd aan boord verongelukt door een val in het ruim.
grt, Willem. W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Willem kees van Zessen verongelukt op de cartago of calamares met het nalopen met slecht weer van klapperen ankers toen er een klap water over kwam